aarthydv Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Fortsatt så føler jeg at det kommer masse bråk trough kassa. Må vel bytte ut andre ting, ``??? KaKe Lenke til kommentar
Olle P Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Ditt något förvirrande inlägg gör att jag rekommenderar den här tråden: Hvilke vifter bråker minst? /Olle Lenke til kommentar
F-r-e-d-r-i-k Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Fortsatt så føler jeg at det kommer masse bråk trough kassa. Må vel bytte ut andre ting, ``??? KaKe Ofte kan hardisker og grafikkort lage mye støy. Spiller du mye med headphones er ikke høy lyd et problem. Skaff deg viftestyring og sett ned turtallet når du bare skal surfe på nette, word etc. Da jobber CPU/GPU sjelden eller aldri på full load. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Tja, hørbart ligger på ca 20dB, så 26 er ikke *alt* for ille. Men to vifter på 20dB gir ikke en total effekt på 20dB, men høyere. har du kabinettvifter osv er det en sjanse for at problemet ligger der. Jeg ville brukt det beste middelet du har tilgjengelig, mest sannsynligvis øret, og hørt etter fra kasse. Bøyd meg ned, tatt av dekselet og kjørt hodet rundt om kring til jeg fant ut hva som genererte mest støy. Steder du bør kikke: Kabinettvifter, skjermkort, CPU, PSU, nothbridge og harddisker Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 26 db er ikke noe spesielt høyt. Hardisken overdøver det, Lenke til kommentar
tobiass1 Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Ja man hører ikke 26 så lett nei Lenke til kommentar
.locked Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 Husk at 26db er når viften henger midt i et rom, og ikke genererer vibrasjoner og turbulens i luften. Dersom luften passerer massevis i små hull blir lyden en del høyere og luftstrømmen tilsvarende dårligere. Lenke til kommentar
icer Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 De har jo desibel regner på OK Har nokre stygginger inni maskinen min oxo som skal vekk! Men hvordan kan jeg fjerne HK viften? den har 2 "skruer" som kan trykkes ned, men viften beveger seg ikke engang, lurer på om det er noen føtter under som er "ekspandererte" sånn som skjermkort viftene bruker å vere, må jeg ta ut HK for å fjerne eller? Innviklet? Lenke til kommentar
Mekkeren Skrevet 31. desember 2003 Del Skrevet 31. desember 2003 (endret) Har selv en Cpu vifte på 26Db(a). og den er forholdsvis støysvak, men skulle jeg blitt ordentlig førnøyd med støynivået, så hadde det vært fint med et støynivå på rundt 20-23Db da, det kan man knapt merke, Psu'en min lager 23db(a) og står jeg ca 2-3 menter fra data'n så kan den ikke høres om du lyter VELDIG nøye. 30DB = litt for mye støy 25 -27DB = normal støynivå 23Db = veldig støysvakt! 20 DB = så og si lydløst ! OBS : dette er kun min mening og erfaring. ikke fakta altså. Endret 31. desember 2003 av AMD_XP3000+ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå