Frobe Skrevet 22. september 2018 Del Skrevet 22. september 2018 Tenker vel det er det at det nå importeres masse saker som ikke må blastes med moms, mens alt fra nosk næringsliv må belastes med moms. Unfair konkuranse heter det. For oss som gjerne handler fra europeiske selgere på eBay så må vi av og til betale dobbel moms pluss gebyr. Det er ikke alle selgere som trekker av egen moms før eksport ut av EU. Større nettbutikker som har flere kjøpere i Norge trekker heldigvis vekk utenlandsk moms før eksport, og noen med mange nok kunder har egen momsavtale der de legger til norsk moms. Lenke til kommentar
Fabian_484071 Skrevet 20. november 2018 Del Skrevet 20. november 2018 Hadde ikke norske importører vært så grådige og lagt på prisen så mye, så kanskje de kunne konkurrert med utenlandske aktører. Bestilte et termometer til steikeovnen fra USA, det kom på 300 inkl frakt, i Norge skulle importøren ha 590 PLUSS frakt. Videre bestilte jeg element til varmlufta på steikeovnen fra England, det kostet 120 pluss frakt, altså godt under 300. I Norge kostet dette elementet over 600 pluss frakt..... Men det verste eksemplet var da jeg måtte bytte alle fire innspråytningsdysene i motoren på bilen min. De kom på 20 000 i Norge (pluss arbeid), og mekanikeren rådet meg til å sjekke på nettet og der fant jeg dem til 2500 kr. Er det noe rart i om vi bestiller fra utlandet? 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå