Kurt Lekanger Skrevet 16. september 2018 Del Skrevet 16. september 2018 Den ser unektelig ganske spesiell ut – og hvor godt fungerer den egentlig?TEST: Logitech MX Vertical Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 16. september 2018 Del Skrevet 16. september 2018 Dette er ikke Logitech sin første ergonomiske mus. De har da laget flere varianter tidligere, blant annet to versjoner med kule på toppen, såkalte trackball mus. Den ene for å styre kula med tommelen, den andre med de andre fingrene. Begrunnelsen for begge er at du ikke skal flytte selve musen, men styre markøren med å rulle på selve kula. Ellers har de en rekke forskjellige mus med varierende grad av helning. Dette er dog første gang de lanserer en "vertical mouse", som etter sigende fungerer ved at musens form tilpasser seg håndens naturlige posisjon, der du slipper å vri håndleddet for å holde den. Har så smått testet Evoluent sin vertical mouse, og 3N/Anir Mouse, eller joystick-musa som den ble kalt. For egen del ble jeg aldri fortrolig med noen av disse. Det går vel mest på at når du prøver å trykke ned museknappene, så dytter du i realiteten musen i sideretning. I lengden fungerer derfor en normalt god rtgonomisk mus aller best. 2 Lenke til kommentar
MagneN Skrevet 16. september 2018 Del Skrevet 16. september 2018 Hmmm, dette var jo ingen stor eller fersk nyhet. Anker har vel hatt en prinispiellt identisk mus siden 2013?, tror jeg... https://www.anker.com/store/2-4g-wireless-vertical-ergonomic-mouse/98ANWVM-UBA Jeg har i alle fall benyttet en slik trådløs Anker mus til en brøkdel av prisen til Logitech med svært bra effekt på museondtene mine. Lenke til kommentar
Roger Hansen Skrevet 17. september 2018 Del Skrevet 17. september 2018 Hvor utbredt er musesyken da? Har brukt mus på jobb og i forbindelse med spilling i flere tiår. Aldri hatt problemer med hverken arm, skuldre eller annet som følge av det. Kanskje man blir herdet mot slikt over tid... Lenke til kommentar
G Skrevet 17. september 2018 Del Skrevet 17. september 2018 Er ikke skulderplager også en del av "musesyke"? Tviler sånn sett på at en slik mus får bukt med problemstillinger oppi skulder, men kanskje nært hånd? 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 17. september 2018 Del Skrevet 17. september 2018 (endret) Dette er ikke Logitech sin første ergonomiske mus. De har da laget flere varianter tidligere, blant annet to versjoner med kule på toppen, såkalte trackball mus. Den ene for å styre kula med tommelen, den andre med de andre fingrene. Begrunnelsen for begge er at du ikke skal flytte selve musen, men styre markøren med å rulle på selve kula. Husker jeg gamet med en av de musa med større kule. Det var faktisk en ganske ok opplevelse. Denne var litt spesiell fordi kula var spesiellt stor i forhold til mange modeller fra Logitech. Noe jeg da likte opplevelsen med (stor kule): En av de modellen som har større kule (har nevnt det fire ganger) Het Logitech FX eller noe sånn.. DETTE ER et vintage produkt Endret 17. september 2018 av G 2 Lenke til kommentar
Han Far Skrevet 17. september 2018 Del Skrevet 17. september 2018 Hmmm, dette var jo ingen stor eller fersk nyhet. Anker har vel hatt en prinispiellt identisk mus siden 2013?, tror jeg... https://www.anker.com/store/2-4g-wireless-vertical-ergonomic-mouse/98ANWVM-UBA Jeg har i alle fall benyttet en slik trådløs Anker mus til en brøkdel av prisen til Logitech med svært bra effekt på museondtene mine. Sitter med en lignende fra Havic akkurat nå, så helt nytt er nok ikke dette. Husker også at det fantes lignende design for 15 år siden. Har tidvis problemer i forbindelse med mye skriving og xbox selv, men det finnes mange forskjellige former for musesyke og det er ikke nødvendigvis én løsning som vil fikse alle. Hvis skrivebordet ditt er i feil høyde hjelper det ikke nødvendigvis å snu håndleddet. Lenke til kommentar
Junk Inbox Skrevet 17. september 2018 Del Skrevet 17. september 2018 Har en sånn liggende. Ble lite brukt :-) Husker jeg gamet med en av de musa med større kule. Det var faktisk en ganske ok opplevelse. Denne var litt spesiell fordi kula var spesiellt stor i forhold til mange modeller fra Logitech. Noe jeg da likte opplevelsen med (stor kule): En av de modellen som har større kule (har nevnt det fire ganger) Het Logitech FX eller noe sånn.. DETTE ER et vintage produkt Lenke til kommentar
G Skrevet 17. september 2018 Del Skrevet 17. september 2018 Sitter med en lignende fra Havic akkurat nå, så helt nytt er nok ikke dette. Husker også at det fantes lignende design for 15 år siden. Har tidvis problemer i forbindelse med mye skriving og xbox selv, men det finnes mange forskjellige former for musesyke og det er ikke nødvendigvis én løsning som vil fikse alle. Hvis skrivebordet ditt er i feil høyde hjelper det ikke nødvendigvis å snu håndleddet. Eller dersom du har for uvane å lene deg til musearmen i tillegg, da går det utover noe. De fleste vil som regel innta en slags komfortstilling og denne er nok ikke alltid like ergonomisk. Det krever nok skikkelig viljestyrke og en sterk rygg å skulle sitte strak en hel arbeidsdag. Styrken i ryggen lar seg selvsagt trene opp. Det er jo blitt så moderne å ha ståpulter å jobbe ved. Jeg tipper at en variert arbeidsstilling er det viktigste. Lenke til kommentar
G Skrevet 17. september 2018 Del Skrevet 17. september 2018 (endret) Har en sånn liggende. Ble lite brukt :-) Det som er litt bra med den er at en beveger kula med de lengste fingrene istedetfor med tommel som jeg ser for meg vil bli ekstra sliten når den jobber alene. Jeg sluttet vel å bruke den etter jeg gamet mindre og etter litt flytting, så ble den pakket ned, men aldri opp igjen Kommer til å ta i bruk denne igjen tror jeg en dag. Håper den lar seg koble til Windows 10 da, så gammel den er. Var vel på Win2000 eller WinXP jeg brukte den sist. Endret 17. september 2018 av G Lenke til kommentar
Sissel Halmøy Skrevet 17. september 2018 Del Skrevet 17. september 2018 Beste "designet" på mus for å unngå musearm, er å bruke med kabel i stedet for trådløs Det er ikke bare sittesitting, men også den trådløse strålingen som gir museram-problemer. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 17. september 2018 Del Skrevet 17. september 2018 Beste "designet" på mus for å unngå musearm, er å bruke med kabel i stedet for trådløs Det er ikke bare sittesitting, men også den trådløse strålingen som gir museram-problemer. Nei. 2 Lenke til kommentar
Han Far Skrevet 17. september 2018 Del Skrevet 17. september 2018 Beste "designet" på mus for å unngå musearm, er å bruke med kabel i stedet for trådløs Det er ikke bare sittesitting, men også den trådløse strålingen som gir museram-problemer. Beste måte å unngå musearm er å fjerne seg totalt fra datamaskinen. Lenke til kommentar
Bjørn Bratz Skrevet 18. september 2018 Del Skrevet 18. september 2018 Beste "designet" på mus for å unngå musearm, er å bruke med kabel i stedet for trådløs Det er ikke bare sittesitting, men også den trådløse strålingen som gir museram-problemer. Hvor har du nå DET fra, da??? Håper du ikke tenker på all den kosmiske strålingen som farer gjennom kroppen din, der du ligger og skal prøve å sove... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå