Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Usikkerhet rundt sex, kondom, penisomkrets og -form

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Litt mye på en gang og usammenhengende og dårlig forklart, men føler liksom alt henger sammen...

Jeg er i slutten av tyveårene med svært lite seksuell erfaring. Dette på grunn av mye dårlig selvfølelse, at jeg generelt er en veldig usikker person og total mangel på selvtillit når det kommer til dating, men det er en annen sak... 

Har hatt sex en gang for to år siden, da var det uten kondom. Eller, for så vidt en gang til for ett år siden, men da ble det aldri penetrasjon og hele situasjonen ble rar. 

Sliter med å få en skikkelig orgasme føler jeg, får liksom bare utløsning og "lettelsen av lette på presset" ved runking.. Fikk en skikkelig orgasme føler jeg for to år siden, men det var en god stund etter utløsning i vagina under oral og handjob (og da ikke i tilknytning til utløsning)

Har ikke noe stort problem med lengden på penis, den er jeg for så vidt komfortabel med, da den ligger på snittet med 15-16 cm. Usikkerheten min dreier seg for det meste rundt kondomer og penisomkrets. 

Jeg sliter en del med å få på kondom. Spesielt de vanlige som selges, selv om jeg for så vidt kan huske å ha klart det en gang, men uten at jeg klarte å få det til på nytt. Jeg klarer liksom ikke helt å forstå grunnen. 

Det er to utfordringer: 

1) Den sammenrullede delen setter seg fast i "gropen" mellom bunn av penishode og forhuden. Jeg sliter da veldig med å få den ut av gropen for å kunne rulle videre. 

2) Om jeg evt. får den sammenrullede delen ut av gropen oppstår neste problem, jeg sliter med å rulle den noe særlig mer ned enn litt til midtveis. Dette virker å være en kombinasjon av flere årsaker. 

a) På grunn av problemene har det kommet gummi en millimeter eller to litt lenger ned enn der den sammenrullede delen er og at den sammenrullede delen liksom har gått litt tilbake (oppover), som virker å sette en stopper for effektiv rulling videre. 

b) penisen min har nå begynt å bli mindre hard og mykere pga. problemene som igjen bare øker problemene siden den sammenrullede delen nå virker å sette en stopper for god gjennomstrømming av blod i fremover i penis. Gjør at det virker som det liksom blir for mye "løs forhud" under der den sammenrullede delen er... Jeg finner dette sykt vanskelig å forklare, jeg beklager. 

Jeg har jo sett diverse videoer hvor folk setter på kondomer på store agurker lett som bare det, på sekunder, og sier at kondomer er strekkbare nok til å passe alle osv. De triller liksom den sammenrullede delen lett som bare det mellom fingrene. Men ingen av disse videoene snakker om "passering av gropen" eller hvordan det jo (føles for meg) er helt annerledes å skulle få til det samme på en faktisk penis som tross alt kan være langt mer bevegelig og myk enn agurker... De tar liksom aldri opp potensielle problemer føler jeg, bare viser at det er kjempelett, noe jeg ikke helt klarer å forstå, så selvfølelsen min synker bare mer av at jeg har problemer med noe så enkelt... 

Jeg tror noe av problemet mitt er at det virker som penisen er unormal når det kommer til penisomkrets. Omkretsen helt inne ved basen og på midten av penis ligger på 14,0-14.2 cm, mens den bredeste delen av hodet (basen av hodet) ikke ser ut til å være mer enn 12 cm... Den smalner altså ganske mye før hodet.

Så jeg har prøvd litt med mysize 57-kondomet og har funnet disse lettere å få på (selv om jeg også kan få de samme problemene med dem), men lurer på om damer da vil le av meg for å ha kjøpt kondom for større penis enn det jeg faktisk skal ha. I tillegg til at jeg tror disse er for store for meg fremme ved penishodet, da det kan bli litt "luftlommestreker" fremme ved penishodet som jeg ikke klarer få gjort noe med. Vil dette evt. gå bra, selv om det er slik? 

Også er jeg usikker på hvordan denne penisformen oppleves for jenter, for det antar jeg ikke tilfredsstiller dem like bra for dem som en mer vanlig penis ville gjort... :-/

Så ja.. dette er veldig klønete forklart osv. men tar imot den hjelpen jeg kan få eller spørsmål fra dere som jeg kan prøve å svare på for å hjelpe dere bedre med å hjelpe... 

Anonymous poster hash: 39947...3e3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kondomer er ikke one size fits all. Det er noe vi blir foret for ikke å såre egoene til pencil dicks. Jeg er 15cm i omkrets, og fant ikke ut før jeg var 30 at det faktisk finnes kondomer som passer. MySize og TheyFit er kondomene for oss meg litt ekstra mellom beina.

Du må bare bruke det du føler passer. Det høres ut som om du er rimelig kjegleformet (tynnere ved tuppen enn ved roten), så du kan ikke unngå at det blir litt løstsittende helt der fremme.

Dama driter i hva slags kondom du har på. Hvis hun reagerer, bare si at vanlige kondomer er for små for deg.

Anonymous poster hash: 8d185...d4a

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...