Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Svindlet - Kan banken erstatte tapet.

xrays

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gå til banken din. Der kan du få et skjema hvor du fyller inn hva som har skjedd ihht visa. Det blir da tatt en vurdering på om du har vært uaktsom. Jeg har hentet et slikt skjema i banken ved en anledning etter en nettkjøp hvor jeg opplevde butikken i ettertid som useriøs og ikke fikk kontakt med butikken. For min del løste det seg før jeg leverte inn skjema, men etter min forståelse er det fremgangsmåten.

Visa henviser deg til din bank.

Lenke til kommentar

Føler selv jeg var uaktsom, så derfor er jeg usikker på hva jeg skal skrive på skjemaet :/ Flere med erfaringer? Jeg skjønte rett etterpå ja sånn 5 minutter at jeg var blitt lurt så jeg jeg ringte banken som da kortene allerede var sperret. Så det gikk 1-2 timer før jeg fant ut at det ene ikke var sperret likevel (mastercard) så jeg ringte og fikk det sperret.

Endret av xrays
Lenke til kommentar

Føler selv jeg var uaktsom, så derfor er jeg usikker på hva jeg skal skrive på skjemaet

Skriver du noe banken kan bevise ikke stemmer blir du politianmeldt for  svindel selv, så hold deg til sannheten.

i hans tilfelle vil sannheten da være "følte selv jeg var uaktsom" og da er evt. løpet kjørt?

Men, mulig bli reddet av å ha kontaktet banken mer eller mindre umiddelbart (5 minutter) Det "er lov" å gjøre feil, men hente seg inn igjen. osv.

Heisan. Jeg ble svindlet for penger.

Har du anmeldt det til politiet? Kan du bevise det var svindel?

Også banken og "folk flest" er indirekte interessert i at denslags etterforskes/straffes.

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...