xrays Skrevet 15. september 2018 Del Skrevet 15. september 2018 Heisan. Jeg ble svindlet for penger. Føler meg dum fordi jeg oppga kort info. Pleier banken å erstatte det uansett, tapet? Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 15. september 2018 Del Skrevet 15. september 2018 Ikke uansett. Kommer an på mange ting som hvor opplagt det var, hvilket kort, bank, eventuell forsikring osv.. Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 15. september 2018 Del Skrevet 15. september 2018 Gå til banken din. Der kan du få et skjema hvor du fyller inn hva som har skjedd ihht visa. Det blir da tatt en vurdering på om du har vært uaktsom. Jeg har hentet et slikt skjema i banken ved en anledning etter en nettkjøp hvor jeg opplevde butikken i ettertid som useriøs og ikke fikk kontakt med butikken. For min del løste det seg før jeg leverte inn skjema, men etter min forståelse er det fremgangsmåten. Visa henviser deg til din bank. Lenke til kommentar
xrays Skrevet 15. september 2018 Forfatter Del Skrevet 15. september 2018 (endret) Føler selv jeg var uaktsom, så derfor er jeg usikker på hva jeg skal skrive på skjemaet :/ Flere med erfaringer? Jeg skjønte rett etterpå ja sånn 5 minutter at jeg var blitt lurt så jeg jeg ringte banken som da kortene allerede var sperret. Så det gikk 1-2 timer før jeg fant ut at det ene ikke var sperret likevel (mastercard) så jeg ringte og fikk det sperret. Endret 15. september 2018 av xrays Lenke til kommentar
aswfg Skrevet 15. september 2018 Del Skrevet 15. september 2018 (endret) Føler selv jeg var uaktsom, så derfor er jeg usikker på hva jeg skal skrive på skjemaet Skriver du noe banken kan bevise ikke stemmer blir du politianmeldt for svindel selv, så hold deg til sannheten. Endret 15. september 2018 av Nwader Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 16. september 2018 Del Skrevet 16. september 2018 Bankkort eller kredittkort? Lenke til kommentar
8DX8QO0Y Skrevet 16. september 2018 Del Skrevet 16. september 2018 (endret) At det går an... skjønte det fem minutter etter ja... Hva gikk svindelen ut på egentlig, siden du tydeligvis overførte fra kredittkort i nettbanken? Og du brukte FLERE kort?? Endret 16. september 2018 av 8DX8QO0Y Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 16. september 2018 Del Skrevet 16. september 2018 (endret) Føler selv jeg var uaktsom, så derfor er jeg usikker på hva jeg skal skrive på skjemaet Skriver du noe banken kan bevise ikke stemmer blir du politianmeldt for svindel selv, så hold deg til sannheten. i hans tilfelle vil sannheten da være "følte selv jeg var uaktsom" og da er evt. løpet kjørt? Men, mulig bli reddet av å ha kontaktet banken mer eller mindre umiddelbart (5 minutter) Det "er lov" å gjøre feil, men hente seg inn igjen. osv. Heisan. Jeg ble svindlet for penger. Har du anmeldt det til politiet? Kan du bevise det var svindel? Også banken og "folk flest" er indirekte interessert i at denslags etterforskes/straffes. Endret 16. september 2018 av Countryman Lenke til kommentar
Smultring77 Skrevet 16. september 2018 Del Skrevet 16. september 2018 Hvis banken bekreftet at alle kortene dine var sperret men de hadde glemt å sperre det siste? og at pengene ble trekt etter samtalen med banken, da kan jo de ha deler av skyld? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå