Gå til innhold

HDMI adapter?

Anbefalte innlegg

Jeg har for lite hdmi innganger på tv'n  ( kun 4 hdmi innganger inkludert Arc)  det er problemet og jeg vil ikke ha det igjennom Denon forsterkeren men direkte på tv aperatet så jeg har PS4 , Xbox One X, Chromecast og på ARC forsterkeren da er det ikke flere hdmi innganger så Xboxen må kobles igennom Denon forsterkeren noe som er irriterende da man "må" ha den på en egen lyd kanal for å det hele tatt se og høre noe, og jeg har også pc koblet til Denon så jeg kan ikke se og bruke xboxen hvis jeg samtidig vil bruke pc'n med lyd finnes det noe slags svitch, boks  eller lignende slik at man kan koble flere ting til 1 hdmi port?

Tvn er en 2018 LG Oled tv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har for lite hdmi innganger på tv'n  ( kun 4 hdmi innganger inkludert Arc)  det er problemet og jeg vil ikke ha det igjennom Denon forsterkeren men direkte på tv aperatet så jeg har PS4 , Xbox One X, Chromecast og på ARC forsterkeren da er det ikke flere hdmi innganger så Xboxen må kobles igennom Denon forsterkeren noe som er irriterende da man "må" ha den på en egen lyd kanal for å det hele tatt se og høre noe, og jeg har også pc koblet til Denon så jeg kan ikke se og bruke xboxen hvis jeg samtidig vil bruke pc'n med lyd finnes det noe slags svitch, boks  eller lignende slik at man kan koble flere ting til 1 hdmi port?

Tvn er en 2018 LG Oled tv.

Jeg ser egentlig ikke problemet med å koble alt via forsterkeren din. Hvor mange HDMI-kontakter har den?

Lenke til kommentar

Jeg ser egentlig ikke problemet med å koble alt via forsterkeren din. Hvor mange HDMI-kontakter har den?

Problemet som nevnt med å koble gjennom forsterkeren er at da "må"man bruke den lyd kanalen får i det hele tatt få bilder og lyd så da kan man ikke bruke pc med lyd samtidig og bytter man til pc lyd så forsvinner både bilde og lyd fra eks ps 4, Apple tv osv det er det som irriterer meg. Men forsterkeren har 7 hdmi innganger og arc + 3 andre jeg ikke vet hva er til.

Men problemet er ikke værre en at jeg kan leve med dette  :p egentlig så er det 1 hdmi for lite på tv'n.

Og ett annet problem med å koble igjennom forsterkeren er att hvis jeg slår på ps 4 som går igjennom forsterkeren så blir også Apple tv slått på som jeg ikke har bedt om så det blir mye kluss pga av at man ikke har 1 ddm til.

Endret av Tåka
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...