AnonymDiskusjon Skrevet 15. september 2018 Del Skrevet 15. september 2018 Hei, jeg har hatt en ganske kraftig forkjølelse i et par dager. Veldig tett nese, halsbetennelse. Har blåst nesen et par ganger i forbindelse med forkjølelsen. For 2-3 dager siden våknet jeg opp til tåkete syn på det høyre øyet. Til vanlig bruker jeg briller, og har uskarpt syn på dette øyet. Jeg har også smerter i høyre øye ved flytting av blikk rundt (spesielt helt opp, helt til sidene og helt ned). Forkjølelsen begynner stort sett å gå slipp nå. Jeg har bare tatt paracet. Erfaring, tips? Anonymous poster hash: 5444a...824 Lenke til kommentar
AnnonymG Skrevet 15. september 2018 Del Skrevet 15. september 2018 Ved smerter i øyet og tåkesyn hadde jeg besøkt en legevakt. Dette kan behandles, og øyet er lavterskel å undersøke + behandle. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 15. september 2018 Forfatter Del Skrevet 15. september 2018 Føyer meg til han over her som sier legevakt. En jeg kjenner fikk problemer med synet på det ene øyet. Han tenkte det ikke var så alvorlig, men samboeren insisterte på at han skulle få sjekka det ut. Han fikk beskjed at om han hadde venta en dag så hadde han mest sannsynlig mista synet helt på det øyet permanent. Anonymous poster hash: f2657...0b3 Lenke til kommentar
8DX8QO0Y Skrevet 15. september 2018 Del Skrevet 15. september 2018 Kan være infeksjon, løs hornhinne eller rift i hornhinne, eller noe annet. Du kan miste synet så kom deg til lege Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 23. september 2018 Forfatter Del Skrevet 23. september 2018 Fant du ut av dette? Anonymous poster hash: 1483a...a68 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 29. september 2018 Forfatter Del Skrevet 29. september 2018 Beklager sent svar, men skal oppdatere for andre. Jeg dro på legevakta og ble sendt hjem med resept på en øyesalve. Legen mente det var begynnelse på en øyebetennelse. Utover forrige uke ble synet verre, og salven hjalp på ingen på. Smertene i øyet vedvarte. Til slutt var synet så svekket at jeg dro igjen til legevakten, og fikk time hos øyelege på sykehus med en gang. Der var de ganske sikre på det var en betennelse på synsnerven i øyet. Jeg ble lagt inn over natten for å ta noen tester, og for å finne ut årsak. Betennelse på synsnerve er sjeldent. Per i dag har synet stort sett blitt normalisert. Smertene gikk vekk for en uke siden, og det er lite tåkete per nå. Det virker som betennelsen begynner å gi seg. Spør i vei om noen lurer på noe. Anonymous poster hash: 5444a...824 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 4. oktober 2018 Del Skrevet 4. oktober 2018 Beklager sent svar, men skal oppdatere for andre. Jeg dro på legevakta og ble sendt hjem med resept på en øyesalve. Legen mente det var begynnelse på en øyebetennelse. Utover forrige uke ble synet verre, og salven hjalp på ingen på. Smertene i øyet vedvarte. Til slutt var synet så svekket at jeg dro igjen til legevakten, og fikk time hos øyelege på sykehus med en gang. Der var de ganske sikre på det var en betennelse på synsnerven i øyet. Jeg ble lagt inn over natten for å ta noen tester, og for å finne ut årsak. Betennelse på synsnerve er sjeldent. Per i dag har synet stort sett blitt normalisert. Smertene gikk vekk for en uke siden, og det er lite tåkete per nå. Det virker som betennelsen begynner å gi seg. Spør i vei om noen lurer på noe. Anonymous poster hash: 5444a...824 Hva slags behandling fikk du mot betennelse i synsnerven? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 8. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2018 Hva slags behandling fikk du mot betennelse i synsnerven? Det var en kortisonbehandling for å dempe hevelsen raskt. Jeg kan ikke si om det hjalp, da det er vanskelig å vurdere graden av tilsløret syn etter å ha blitt mer og mer vandt til det. Det har per i dag blitt bedre, men ikke 100%. Anonymous poster hash: 5444a...824 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå