Gå til innhold

Norske Netflix-kunder får minst innhold for pengene

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Netflix har bevegd seg bort fra å være et filmarkiv, for å heller produsere/lisensiere mer av innholdet selv og det har de vært ærlige på. Så kan man like det eller ikke. Prisene er kanskje ikke så ille heller, men man føler på at de skrur opp prisene bare for å teste markedet, og det kan man ikke like.  

Så lenge Netflix introduserer meg til serier som "3%", så er det verd pengene.

Lenke til kommentar

Tror Netflix norge skal være glade for at HBO nordic ikke leverer noen bra tjeneste her i norge da innholdet til HBO er langt bedre, at jeg fortsatt bruker netflix som hovedtjeneste har hovedsaklig å gjøre med at de har en stabil tjeneste og jeg ikke er storforbruker av film/serier.

redigert: overall bruker jeg mest nrk sin netttv, men lite media fra utlandet der så må ha en tjeneste til i tillegg. NRK sin netttv betaler jeg jo også ikke noe for så det er nobrainer.

Endret av Civilix
Lenke til kommentar

HBO Nordics manglende teknologiske støtte er mitt ankepunkt mot dem. EpleTV eller googledongle, og lite annet. Og innholdsmessig er det ikke kvantitet de vinner på, i alle fall. Game of Thrones er eneste grunnen til at jeg gidder. 

Jeg sier opp HBO Nordic lenge før jeg sier opp Netflix. På tross av at HBO tross alt er gode på å lage serier nå og da. 

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

NSB sitt argument mot dobbeltdekkere er "de tar mye lengre tid å fylle/tømme, og på en del stasjoner er det så tett mellom togene at det ville skapt flere problemer enn det løste". Det kan selvfølgelig løses over tid ved å bygge flere perronger, men inntil det eventuelt skjer så er det et helt forsvarlig argument.

Vel, nå har det seg slik at NSB her uttaler seg om noe de ikke har praktisk erfaring med.

Fra https://www.aftenposten.no/norge/i/G1LXBq/Har-vurdert-dobbeltdekker-til-Ostfoldbanen_-men-ikke-der-behovet-er-storst-Na-henger-prosjektet-i-en-tynn-trad:

NSB har i flere omganger avvist påstander om at selskapet aldri har ønsket seg dobbeltdekkere i Norge. Likevel har selskapet presentert flere rapporter der konklusjonen er at det tar lengre tid å tømme og fylle slike tog.

Dette igjen er påstander som blant andre Stephan Wehrle, ledende informasjonsansvarlig i den sveitsiske togkjempen SBB, blankt har avvist overfor Aftenposten.

Hva er det som gjør at NSB veit bedre enn SBB som faktisk operer med dobbeltdekkere?

Her er en annen artikkel med et intervju av Stehphan Wehrle hvor han blant annet sier at de ikke tar hensyn til om det er dobbeltdekker eller enkeltdekker når de setter opp rutetiden nettopp fordi de ikke opplever at de bruker forskjell tid på stasjonen.

Her har vi også noen andre som har praktisk erfaring med dobbeltdekker, og selv om de sier at det tar lenger tid så snakker man om bare 10 sekunder pr. stasjon. Det vil innebære at man taper et tog eller to i timene ift. kapasitet av rene tog, men det vil fort tjene seg inn igjen når man regner passasjerer transportert.

Endret av Ernie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...