Gå til innhold

Norske Netflix-kunder får minst innhold for pengene

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De som tror antall filmer og antall tv-serier er det som teller må ha et trist liv. Det hadde brydd meg midt bak om de tilbudte en million Cardashians-lignende serier.

Nå er jo tilbudet nesten utelukkende serier som ligner hverandre med lignende historier og folk, som blir gjentatt til det kjedsommelige gjennom sesong etter sesong. Fatter ikke egentlig hvorfor man fortsatt abonnerer på skiten. Gammel vane osv, tror jeg   :wallbash:  

Endret av madammim
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå er vel problemet for Netflix at hva de kan tilby i forskjellige land avhenger av lisensiering fra eier av innholdet (selvsagt sett bort fra egenprodusert), og da vil antall kunder i de forskjellige landene ha betydning, og Norge kommer dårlig ut der i forhold til de mer folkerike landene.

Det hadde vært mer interessant å vite hvordan katalogen i Danmark er, selv om de er litt flere der, men tallmaterialet i artikkelen de linket er dessverre veldig stykkevis og delt, samt i Liechtenstein iom de er så knøttsmå...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke direkte, men vi finner oss i alt for mye i dette landet. Vi burde stille mer krav og være mer kritiske. Vi er jo verdenskjent for å være lettlurte og godtroende.

Jeg tror ikke akkurat de driver loddtrekning over hvem som får hvilket innhold rundt om i verden. Og det er nok ikke tilfeldig at vi i norge får noe av det dårligste utvalget.

Endret av Tåkefyrste
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er ikke min jobb å forhandle gode avtaler for det norske markedet. Det er det folk som får betalt for å gjøre, men de er dessverre like naive nisser som resten av oss.

Der de i andre land løser problemer så tar heller vi nordmenn en god slurk av kaffekoppen og sier "jaja, vi har det no bra i norge".

Nisseland, kan ikke komme meg bort fort nok.

• Liker 6
Lenke til kommentar

Det er ikke min jobb å forhandle gode avtaler for det norske markedet. Det er det folk som får betalt for å gjøre, men de er dessverre like naive nisser som resten av oss.

Det er vel Netflix sin jobb å lisensiere innhold for det norske markedet, ikke fjøsnisser. I praksis så klager du over hvorfor Norge, på størrelse med en liten amerikansk delstat, er et relativt uinteressant marked, og legger skylden for markedskapitalismen over på nisser.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...