Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Store problemer med å lytte.

Anbefalte innlegg

Jeg vil så gjerne få forholdet vårt til å vare, men kommunikasjonen oss i mellom er forferdelig dårlig. Vi er begge i slutten av 30 årene.Det er stadige diskusjoner som ender i fryktelige krangler og ingenting løses. Jeg ber om at vi snakker sammen på en ordentlig måte, men istedenfor slenger hun beskyldninger og nedsettende kommentarer mot meg.  Ingenting av det jeg sier føler jeg at hun lytter til, hun er så inni sin egen verden og virkelighet at det nærmest er umulig å føre en grei dialog. Jeg sier, vær så snill, bare lytt litt til det jeg sier, så kanskje vi kan finne en grei løsning. Men hun lytter ikke, istedenfor kommer det andre beskyldninger eller sure kommentarer. - Du er en stor egoist som bare tenker på deg selv, du hjelper meg aldri... Ja, men jeg hjalp deg jo både på mandag, tirsdag og torsdag med barnepass, handling, rydding, men jeg må bruke litt tid på meg selv også og barna mine... Ser du ikke at jeg er sliten, jeg får aldri hjelp... Og sånn fortsetter det. Og hvis jeg sier at jeg har f.eks dårlig samvittighet overfor at jeg tilbringer for liten tid med ungene mine, kan hun finne på å bruke dette mot meg. Se, du er en dårlig far, du er aldri sammen med ungene din...

Igjennom andre personer og henne selv har jeg hørt at det er ofte er utfordringer på arbeidsplassen hennes. Hun har voldsomme meninger om at ledelsen forskjellsbehandler henne, men i møter hvor de forsøker å forklare henne at det gjør de ikke, så tviholder hun på sin oppfattelse av virkeligheten selv om den ikke deles av andre. Det de sier lytter hun ikke til. Jeg vet at ledere kan være ille, men mitt inntrykk er at de har strukket seg langt for å imøtekomme henne. 

Hva er grunnen til at hun ikke kan eller vil lytte? Hvorfor er hun så låst i sin oppfattelse av virkeligheten og hvorfor greier hun ikke å se at jeg faktisk ønsker å finne løsninger sammen med henne? Av og til lurer jeg på om det er noe "galt" med henne. Jeg er 100% ærlig mann som kun ønsker det beste for henne, men det er ikke alltid like lett å takle alle disse utfordringene.

Anonymous poster hash: 05686...d94
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Det er dessverre enkelte mennesker her i verden som er sta, rett og slett. De ønsker ikke høre på annet enn det de selv mener, og det kommer du nok til å møte mange av. Nå skal jeg ikke påstå noe om hvorvidt hun har rett eller ikke da dette ikke er min plass til å gjøre det. 

Men jeg tenker faktisk å ta et par felles timer hos psykolog kunne hjulpet litt med forholdet deres? Nå er jeg overhode ikke ekspert på forhold, men det har jeg forstått hjelper mye. 

Om hun er så fryktelig misfornøyd med jobben så bør hun enten ta kontakt med en fagforening og høre om de er enige, og eventuelt få satt inn tiltak, eller så bør hun bytte jobb. Det er ingen jobb som er verd å bli i dersom det skaper så mye ubehag som du beskriver. 

Håper dere får ting på plass, og lykke til. Du kommer nok til å få mange gode svar her, så vent litt ekstra, og ikke gjør noe drastisk.  :)

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Virker som det beste dere kan gjøre er å skrive en felles plan sammen, så langt inn i fremtiden som mulig. Avklare alt av uenigheter, få det ned på papir. Ta initiativet, skriv din egen ukes- og månedsplan først, og be ho lage en, så kan dere se hvem som har mest å gjøre og balansere det ut.

Sett også av tid til å finne på noe sammen utenom plikter og ansvar.

Lenke til kommentar

Jeg er nysgjerrig. Hvilke gode kvaliteter har hun? Og liker du henne?

Hun er vel slank, har langt hår, og er myk og varm mellom beina.

Men hun virker som å være en giftig person som bare tenker på seg selv, og som hverken respekterer TS eller ungen hans (og jeg antar dette ikke også er ungen hennes). TS må fjerne seg fra henne dersom han ikke vil risikere sitt eget barns oppvekst. Det er bedre for barnet å bo med en alenepappa enn å bo med ei destruktiv drittkjærring som hater faren og alltid setter seg selv i sentrum. Var jeg TS ville jeg aldri latt mine barn få oppholde seg i samme rom som henne uten at jeg selv også var der.

Endret av Løgn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...