Betroz Skrevet 15. september 2018 Del Skrevet 15. september 2018 Vssa og vccio @ 1.15v Hvor viktig er VCCIO egentlig? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 15. september 2018 Del Skrevet 15. september 2018 Hvor viktig er VCCIO egentlig? Like viktig som vsa, da de henger sammen ved overklokking av minne. Xmp stiller også på begge 1 Lenke til kommentar
Patkaaa Skrevet 15. september 2018 Forfatter Del Skrevet 15. september 2018 Haha, alright nå forstår jeg fint lite av hva som skjer her Men takker likevel!Betroz, da bestiller jeg 1000GB versjonen av den SSD'en du linka til. Takker for det!Bortsett fra RAM'en, ser oppsettet bra ut? Så bytter jeg bare ut den RAM'en som er i handlekurven nå med : https://www.proshop.no/RAM/GSkill-TridentZ-DDR4-4000-C19-DC-SR-16GB/2591019 fra proshop sammen med SSD.. edit : Ser at de ikke er på lager.. Bestiller bare de hvite, da Et siste "KJØR!"-signal fra dere så bestilles det!! Lenke til kommentar
Patkaaa Skrevet 15. september 2018 Forfatter Del Skrevet 15. september 2018 BESTILT!! fuck Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 15. september 2018 Del Skrevet 15. september 2018 BESTILT!! fuck Hvordan ser nå da lista ut? Bytta du bare ut SSD og RAM? Lenke til kommentar
Patkaaa Skrevet 15. september 2018 Forfatter Del Skrevet 15. september 2018 Hvordan ser nå da lista ut? Bytta du bare ut SSD og RAM? Jepp, bestilte den Samsung 1TB SSD'en istedenfor M.2'en i listen. RAM falt på : www.proshop.no/2591018?utm_source=AutoEmails&utm_medium=email&utm_campaign=Order-Response Ellers alt likt som i orginal-posten Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 15. september 2018 Del Skrevet 15. september 2018 Ellers alt likt som i orginal-posten Blir bra det Var jeg deg ville jeg ikke prøvd å overklokke din 8700K siden du valgte Kraken X42 da. Kjør stock CPU + XMP på RAM. Lenke til kommentar
Patkaaa Skrevet 15. september 2018 Forfatter Del Skrevet 15. september 2018 Blir bra det Var jeg deg ville jeg ikke prøvd å overklokke din 8700K siden du valgte Kraken X42 da. Kjør stock CPU + XMP på RAM. Skal lese meg litt opp på XMP osv. og hva det faktisk innebærer Tusen takk for hjelpen! Tror nok PC'en klarer å kjøre de spillene jeg ser for meg at den skal klare de neste par årene selv uten OC Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 15. september 2018 Del Skrevet 15. september 2018 Skal lese meg litt opp på XMP osv. og hva det faktisk innebærer Når du har satt alt sammen, så tar du først å oppdaterer til nyeste BIOS. Noe du kan gjøre fra inne i BIOS, egen modul for det der. Så etter en reboot eller to, så se etter "XMP profile" og skru på den. Det som skjer da er at BIOS leser fra en chip på selve RAM brikkene som har info om hastighet og timings, slik at du får det du har betalt for. Ikke verre enn dette Tror nok PC'en klarer å kjøre de spillene jeg ser for meg at den skal klare de neste par årene selv uten OC Ja, en 8700K vil holde lenge selv ved stock hastighet Lenke til kommentar
Patkaaa Skrevet 15. september 2018 Forfatter Del Skrevet 15. september 2018 Når du har satt alt sammen, så tar du først å oppdaterer til nyeste BIOS. Noe du kan gjøre fra inne i BIOS, egen modul for det der. Så etter en reboot eller to, så se etter "XMP profile" og skru på den. Det som skjer da er at BIOS leser fra en chip på selve RAM brikkene som har info om hastighet og timings, slik at du får det du har betalt for. Ikke verre enn dette Ja, en 8700K vil holde lenge selv ved stock hastighet Takk, takk! Dumt spørsmål ,men kjøleren jeg har kjøpt passer vel til i7? https://www.komplett.no/product/945125/datautstyr/pc-komponenter/vifterkjoelingvannkjoeling/cpu-vannkjoeling/nzxt-kraken-x42-cpu-kjoeler?noredirect=true?noredirect=true Lenke til kommentar
aswfg Skrevet 15. september 2018 Del Skrevet 15. september 2018 (endret) Takk, takk! Dumt spørsmål ,men kjøleren jeg har kjøpt passer vel til i7? https://www.komplett.no/product/945125/datautstyr/pc-komponenter/vifterkjoelingvannkjoeling/cpu-vannkjoeling/nzxt-kraken-x42-cpu-kjoeler?noredirect=true?noredirect=true Ja, men skal du overklokke vil du kjøpe en større en. 240mm+ Endret 15. september 2018 av Nwader Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 15. september 2018 Del Skrevet 15. september 2018 Ja, men skal du overklokke vil du kjøpe en større en. 240mm+ Da delidder han den, og slipper å kjøpe ny kjøler Digitalimpuls.no gjør det vel for ca 500kr. Lenke til kommentar
Patkaaa Skrevet 15. september 2018 Forfatter Del Skrevet 15. september 2018 Har ikke mer cash å spytte inn, allerede gått 3k over budsjett Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 15. september 2018 Del Skrevet 15. september 2018 8700K stock holder nok til ditt behov Patkaaa 1 Lenke til kommentar
Patkaaa Skrevet 20. september 2018 Forfatter Del Skrevet 20. september 2018 Da er pcen bygget! Alt utenom rtx.. Vannkjøleren ga meg en feilmelding med at "no cpu fan detected". Leste at dette var noenlunde vanlig, så tok å skrudde denne på ignore i bios. Xmp er en annen story. Av å sette xmp på profile 1(eneste tilgjengelige), skrur pcen seg på med alle viftene og lys, men no detection på skjermen.. Tips? Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 20. september 2018 Del Skrevet 20. september 2018 Xmp er en annen story. Av å sette xmp på profile 1(eneste tilgjengelige), skrur pcen seg på med alle viftene og lys, men no detection på skjermen.. Tips? Oppdaterte du BIOS først? Lenke til kommentar
Patkaaa Skrevet 20. september 2018 Forfatter Del Skrevet 20. september 2018 Nei. Leta etter en måte å gjøre det på internt via bios, men fant ingenting. På. Youtube oppdaterte de fleste bios ved eksternt minnebrikke osv. Har du tips her? Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 20. september 2018 Del Skrevet 20. september 2018 Nei. Leta etter en måte å gjøre det på internt via bios, men fant ingenting. På. Youtube oppdaterte de fleste bios ved eksternt minnebrikke osv. Har du tips her? Du valgte Asus hovedkort eller åssen var det igjen? Skal være en BIOS modul inne der, men kan hende bare Hero korta og høyere modeller har dette. Står uansett om dette i manualen til hovedkortet. Lenke til kommentar
Patkaaa Skrevet 20. september 2018 Forfatter Del Skrevet 20. september 2018 Jepp Asus. Får bla litt i den og se takker! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå