niqen Skrevet 14. september 2018 Del Skrevet 14. september 2018 Etter over ti år uten gaming PC vurderer jeg nå å endelig gå til innkjøp avkomponenter så jeg kan sette sammen en ny maskin.Kommer nok til å kjøres på forskjellige spill, men i all hovedsak med tyngde påBattlefield franchisen, og da selvfølgelig det ferskeste tilskuddet til serien - BF 5. Dette er altså der lista settes, den må takle BF 5 uten problem på høy grafikk.Kommer til å bli brukt til gaming, men også noe Photoshopping samt andre sysler.ikke noe voldsomt krevende med andre ord, utover dette med spillene da. Vært såpass lenge ute av dette med PC og komponenter at jeg ikke helt er med på hva som er "best", dvs mest passende for meg i mitt tilfelle. Jeg har et tak på rundt 12-13.000 for all innmat pluss kabinett. Det andre må kjøpes inn litt senere. Tar imot alle tips med stor takk. Gjør selvfølgelig ingenting om den blir noe rimeligere.. Hvor mye må jeg legge inn i denne maskinen for at den skal yte etter forventningene? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 14. september 2018 Del Skrevet 14. september 2018 Har du sjekket tråden om den perfekte PC-pakke? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 14. september 2018 Del Skrevet 14. september 2018 1080p? Jeg fikk 80-90fps med overklokka Intel cpu @ 4700mhz (10core) og et GTX 1080 skjermkort. Dette var i 1440p. Det var ikkje veldig deilig å spille på 144hz skjerm. 8700k er minimum for en god opplevelse i BF V sammen med 3600mhz+ minne, og minst 1080ti skjermkort. Dermed var budsjettet ditt brukt opp. Nå vet jeg ikkje om du har 60hz 1080p eller om du har en annen skjerm. 1070skjermkort er sikkert også greitt nok for 1080p oppløsning. Lenke til kommentar
niqen Skrevet 14. september 2018 Forfatter Del Skrevet 14. september 2018 Har du sjekket tråden om den perfekte PC-pakke? Har snusa litt, ja. 1080p? Jeg fikk 80-90fps med overklokka Intel cpu @ 4700mhz (10core) og et GTX 1080 skjermkort. Dette var i 1440p. Det var ikkje veldig deilig å spille på 144hz skjerm. 8700k er minimum for en god opplevelse i BF V sammen med 3600mhz+ minne, og minst 1080ti skjermkort. Dermed var budsjettet ditt brukt opp. Nå vet jeg ikkje om du har 60hz 1080p eller om du har en annen skjerm. 1070skjermkort er sikkert også greitt nok for 1080p oppløsning. Hm skjønner. Men forskjellene i BF V og BF 1, er de da så markant store? Tenker på kravstorhet til maskinvare. Har spilt BF 1 på en 4 år gammel "mellomklasse" PC hos en kompis på medium settings og der gikk det silkemykt.¨ Vet jeg ikke kan forvente det aller høyeste i forhold til budsjettet mitt, men skjerm og alt annet har jeg foreløpig ikke. Vil først satse på å hale i land kabinett med innmat. I all hovedsak vil jeg satse på å kjøre spill i 1080p. Ikke noe krav at spillene må kjøres på det absolutt høyeste av grafikk heller. Men for all del, et pluss om PC'en kan takle høyere settings Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 14. september 2018 Del Skrevet 14. september 2018 Har snusa litt, ja. Hm skjønner. Men forskjellene i BF V og BF 1, er de da så markant store? Tenker på kravstorhet til maskinvare. Har spilt BF 1 på en 4 år gammel "mellomklasse" PC hos en kompis på medium settings og der gikk det silkemykt.¨ Vet jeg ikke kan forvente det aller høyeste i forhold til budsjettet mitt, men skjerm og alt annet har jeg foreløpig ikke. Vil først satse på å hale i land kabinett med innmat. I all hovedsak vil jeg satse på å kjøre spill i 1080p. Ikke noe krav at spillene må kjøres på det absolutt høyeste av grafikk heller. Men for all del, et pluss om PC'en kan takle høyere settings BF V Beta krevde mere cpukraft, det er helt sikkert. BF V bruker 12 tråder, så 6 core er å foretrekke. Med ett skjermkort, så viket det for meg som BF V krevde 30-40% mere på "samme settings som BF 1. Iallefall med 1080 kortet. Lenke til kommentar
niqen Skrevet 14. september 2018 Forfatter Del Skrevet 14. september 2018 BF V Beta krevde mere cpukraft, det er helt sikkert. BF V bruker 12 tråder, så 6 core er å foretrekke. Med ett skjermkort, så viket det for meg som BF V krevde 30-40% mere på "samme settings som BF 1. Iallefall med 1080 kortet. Ok, ser den. Er i7 et must? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 14. september 2018 Del Skrevet 14. september 2018 Ok, ser den. Er i7 et must? I BF V vil jeg si ja. 1 Lenke til kommentar
Heradon Skrevet 14. september 2018 Del Skrevet 14. september 2018 (endret) Ok, ser den. Er i7 et must? Nope, langt ifra et must. Jeg kjører konstant 144fps (har satt cap på 144fps) i BF1 og kjører alt på ultra. Det går smooth i BF5, har 144fps der også, men kjører da på custom innstillinger for å kunne spotter fiender lettere. Dessuten er det små marginer som skiller low til ultra grafikkinnstillinger i BF5. 8700k gir deg noen få FPS ekstra dersom du har en heftig GPU. Det vil si, med mindre du er PC entusiast så er pengene på 8700k nokså bortkastet med tanke på at det koster deg 40% mer for en i7-8700k enn en i5-8600k. Hadde BF5 vært så krevende hadde ikke konsoller hatt en snøballs sjanse i helvete å kjøre spillet. Endret 14. september 2018 av Heradon 1 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 14. september 2018 Del Skrevet 14. september 2018 (endret) Nope, langt ifra et must. Jeg kjører konstant 144fps (har satt cap på 144fps) i BF1 og kjører alt på ultra. Det går smooth i BF5, har 144fps der også, men kjører da på custom innstillinger for å kunne spotter fiender lettere. Dessuten er det små marginer som skiller low til ultra grafikkinnstillinger i BF5. 8700k gir deg noen få FPS ekstra dersom du har en heftig GPU. Det vil si, med mindre du er PC entusiast så er pengene på 8700k nokså bortkastet med tanke på at det koster deg 40% mer for en i7-8700k enn en i5-8000k. Hadde BF5 vært så krevende hadde ikke konsoller hatt en snøballs sjanse i helvete å kjøre spillet. Hvilken cpu kjører du da? i5-8000k har ikkje jeg sett... Et godt tips: "ingen" vil ha i5-8600k brukt, så om man skal selge den en gang, så får man nok ikkje mye for den. En 8700k er det MANGE som vil ha, så da får man garantert mere igjen for den VS i5, som man skal selge den en gang. Slik har det vært med alle i5 VS i7, siden disse kom på markedet. Endret 14. september 2018 av Nizzen Lenke til kommentar
Heradon Skrevet 14. september 2018 Del Skrevet 14. september 2018 Hvilken cpu kjører du da? i5-8000k har ikkje jeg sett... Et godt tips: "ingen" vil ha i5-8600k brukt, så om man skal selge den en gang, så får man nok ikkje mye for den. En 8700k er det MANGE som vil ha, så da får man garantert mere igjen for den VS i5, som man skal selge den en gang. Slik har det vært med alle i5 VS i7, siden disse kom på markedet. Du selger hardware rimelig tidlig da Uansett så skal du ikke skimse av i5-8600k. Sånn ser det ut når jeg kjører BF5 på maks. 2 Lenke til kommentar
niqen Skrevet 14. september 2018 Forfatter Del Skrevet 14. september 2018 (endret) Du selger hardware rimelig tidlig da Uansett så skal du ikke skimse av i5-8600k. Sånn ser det ut når jeg kjører BF5 på maks. Du selger hardware rimelig tidlig da Uansett så skal du ikke skimse av i5-8600k. Sånn ser det ut når jeg kjører BF5 på maks. BF 5? Endret 14. september 2018 av niqen Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 14. september 2018 Del Skrevet 14. september 2018 Han troller.... 2 Lenke til kommentar
niqen Skrevet 14. september 2018 Forfatter Del Skrevet 14. september 2018 Han troller.... Viktig å få slippe seg laus sa folk. Men joda, i5 er nok uansett noe som også kan dra BF 5, men en i7 "more so", antar jeg. Kikka litt på de nye kortene til nvidia, men så fort jeg så hva slags prisnivå vi snakker der.. NOPE. Ser at netonnet har et 1070 kort fra KFA2 til under 5 laken. Sikkert ikke så ille, det? Lenke til kommentar
Heradon Skrevet 14. september 2018 Del Skrevet 14. september 2018 BF 5? Nah, heller BF42 fra 2002. Btw. Du kutter ikke ned prisen på skjermkort for å få bedre CPU. Når skjermkortet er i utgangspunktet flaskehalsen her... Lenke til kommentar
niqen Skrevet 14. september 2018 Forfatter Del Skrevet 14. september 2018 Nah, heller BF42 fra 2002. Btw. Du kutter ikke ned prisen på skjermkort for å få bedre CPU. Når skjermkortet er i utgangspunktet flaskehalsen her... Ich weiss, har spilt det sjæl. Vel, hvor den perfekte vektskålbalansen mellom C- og GPU ligger i forhold til ytelse i spill skal jeg ikke uttale meg så veldig mye om da jeg ikke har eid en gaming rig på langt over lenge og lengre enn langt. Fortrinnsvis er jeg bare ute etter noe som drar BF 5 uten merkbare hick-ups. Uten å måtte leve på brød og vann en måned. Smertegrensa på GPU er 5500 ish, CPU ca 3500. Så får jeg heller kjøpe litt her og litt der slik at kontoen ikke ender opp som en bunnløs brønn full av nuller. En i7 + 1070 skjermkort er et godt utgangspunkt? Lenke til kommentar
Yamaha-R1 Skrevet 15. september 2018 Del Skrevet 15. september 2018 Jeg kjørte betaen av BF5 noen dager med gtx 980 og I5-8400.På 1080p 60hz fikk jeg kjørt det på nesten besste grafikken uten problem. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 15. september 2018 Del Skrevet 15. september 2018 Jeg kjørte betaen av BF5 noen dager med gtx 980 og I5-8400.På 1080p 60hz fikk jeg kjørt det på nesten besste grafikken uten problem. Dette sier INGEN ting om ytelsen. Kan være 30fps, for det vi vet 1 Lenke til kommentar
Yamaha-R1 Skrevet 15. september 2018 Del Skrevet 15. september 2018 Skrev at det var uten problem, oppegående mennesker som ikke ble mistet på hode som barn skjønnet at det ikke da er 30fps.... Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 15. september 2018 Del Skrevet 15. september 2018 (endret) Skrev at det var uten problem, oppegående mennesker som ikke ble mistet på hode som barn skjønnet at det ikke da er 30fps.... Oppegående mennesker gir mere info, f.eks noen tall, eller bedre bilde av fpsmåler Personangrep trenger vi ikkje her på forumet. Endret 15. september 2018 av Nizzen Lenke til kommentar
niqen Skrevet 15. september 2018 Forfatter Del Skrevet 15. september 2018 Jeg kjørte betaen av BF5 noen dager med gtx 980 og I5-8400.På 1080p 60hz fikk jeg kjørt det på nesten besste grafikken uten problem. Jøss, også har man andre som hevder det nærmest "minst" krever en påkostet i7, og skjermkort til 5-6000 for å kjøre greit. Hvis det faktisk stemmer at spillet (beta eller ikke beta, forteller litt om det generelle) - kjører bra på en i5-8400 med et GTX 980.. da er det relativt store summer i forskjell her. Jeg er som sagt ute etter en oppegående maskin men som i all hovedsak kjører BF V på høyere grafikk uten hick-ups. Bruker ikke flere tusen mer enn det jeg faktisk må Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå