kristian Skrevet 14. september 2018 Del Skrevet 14. september 2018 Har en aerox 2001mod kjørte litt med den i dag da låg eg bak en bil i en 60-sone da sto speedometer på 25km/h hadde sikkert 50 eller 60. Litt senere kjørde eg litt til da var det helt dødt. Noen som vet hva problemet er? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 14. september 2018 Del Skrevet 14. september 2018 Er det wire eller elektronisk? Lenke til kommentar
kristian Skrevet 14. september 2018 Forfatter Del Skrevet 14. september 2018 Er ikke sikker. Hvordan finner eg det ut? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 14. september 2018 Del Skrevet 14. september 2018 Du ser om det går en wire fra speedometerdrevet (navet) og opp til speedometeret. Lenke til kommentar
kristian Skrevet 15. september 2018 Forfatter Del Skrevet 15. september 2018 Du ser om det går en wire fra speedometerdrevet (navet) og opp til speedometeret. det er vel mest sannsynlig wire med tanke på at det er 2001mod eller? Lenke til kommentar
Smooshball Skrevet 15. september 2018 Del Skrevet 15. september 2018 Prøv å bytt wire:https://www.ebay.ie/dsc/i.html?_sop=18&_nkw=yamaha+aerox+speedo Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 15. september 2018 Del Skrevet 15. september 2018 (endret) Sjekk først at det faktisk er wiren. På en så gammel moped er det ikke usansynlig at speedometerdrevet er gåent. Er også mye plast-tannhjul i speedometeret som kan ryke. Skru wiren ut av speedometeret og se at den sviver rundt når du snurrer på hjulet. Gjør den ikke det så prøv å snurre wiren med fingrene. Hvis du klarer å snurre den rundt så er wiren gåen. Sitter den fast er det speedometerdrevet som er gåent. Hvis wiren sviver rundt når du snurrer på hjulet så er speedometeret gåent. Endret 15. september 2018 av sedsberg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå