Gå til innhold

Hvilket nytt skjermkort

ewt

Anbefalte innlegg

Har for øyeblikket et HK med støtte for 4x AGP og AMD 1700+, samt 2x 256 DDR 2700.

Har det noen hensikt å kjøpe nytt skjermkort (Har GF4 MX 4xx- husker ikke helt...) uten å oppgradere HK og CPU (Vet at jeg kanskje burde ha PC3200 DDR også, men gidder ikke bruke et hav av penger...)?

Tenker på å kjøpe Radeon 9600XT, A7N8x og XP2500+. Har en god glacial tech vifte. Tror ikke jeg skal overklokke så mye ennå.

Skal selvfølgelig spille med den ny-oppgraderte pc`en, men er ikke ute etter state-of-the-art...

Helst ingen langtekkelige ATI vs Nvidia diskusjoner her...

På forhånd takk!

Edit:

Til opplysning: Jeg SKAL kjøpe nytt skjermkort. Tenker i første rekke på å en grei oppgradering (pris/ytelse) her. Mange kommer sikkert til å fortelle meg hvordan jeg kan bruke 4000,- og oppover.

Hvis jeg kan bruke et nyere skjermkort med støtte for 8x AGP på HK`et (tror det er nForce) jeg har nå som kun støtter 4x AGP, og således slippe unna med ca 1500 for et 9600xt, og dermed få en god ytelsesøkning, så gjør jeg det.

Dersom jeg MÅ kjøpe nytt HK, kjøper jeg også ny 2500XP+, da dette koster rundt 800,-...

Spm. er altså: Må jeg ha nytt HK for å hente rimelig med ytelse fra nytt skjermkort?

Endret av ewt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

mener du et hk som støtter agp x8..!

ytelse mellom agp 4x og 8x..

1,066 og 2gb/s.

agp i sin enkleste form er en 66mhz/32 bitbuss.

dette gir en båndbredde på beskjedne 266mb/s(agp 1x)

agp 2x dobler båndbredden til 533mb/s.når standarden bli vidreutviklet

til agp 4x og 8 blir båndbredden 1.066 og 2gb/s.

noe som gir lite eller nesten ingen ytelse i pro eller spill.

Lenke til kommentar
mener du et hk som støtter agp x8..!

ytelse mellom agp 4x og 8x..

1,066 og 2gb/s.

agp i sin enkleste form er en 66mhz/32 bitbuss.

dette gir en båndbredde på beskjedne 266mb/s(agp 1x)

agp 2x dobler båndbredden til 533mb/s.når standarden bli vidreutviklet

til agp 4x og 8 blir båndbredden 1.066 og 2gb/s.

noe som gir lite eller nesten ingen ytelse i pro eller spill.

Det er akkurat det jeg mener. Tolker det du sier (og det jeg har lest på forumet) til at jeg ikke har behov for 8x AGP. Det er tross alt ikke en framtidig investering dette...

Eller tar jeg feil?

Lenke til kommentar

Det er jo mulig at hovedkortet ditt støtter AMD Athlon XP2500+, det er litt vanskelig å si, siden du ikke sier hvilket hovedkort du har! Det ville vært smart å kjøpe en XP2500+ i tillegg, og så kan du jo bruke litt ekstra på et Radeon 9800 PRO!?

tilsammen så vil nok ikke denne oppgraderingen koste mye over 3500 kroner, og det er en god investering i mine øyne! :)

Lenke til kommentar

Har et lignende oppsett xp1800 og 512mb ram, var usikker på om oppgradering av skjermkort ville gjøre noen forskjell,men oppgraderingen fra mitt gf4200ti til radeon9800pro var en suksess,merker det i spill men også når jeg ser film dvd,divx. :yes:

Lenke til kommentar

Jeg må lov til å presisere at jeg ikke spør om skjermkort til 3000,-.

Det jeg spør om er: Kan jeg kjøre et 8x AGP kort (f.eks r9600xt) på mitt Asus 7s333 eller noe HK (ca et år gammelt, nForce chipset) som støtter opp til 4x AGP, UTEN at ytelsen blir dramatisk redusert. Kan jeg det, gjør jeg det. Har ikke lyst til investere stort, til tross for at det er jul og greier...

Innlegg som holder seg til det spm mottas med takk...

Lenke til kommentar
IKKE kjøp XP2400+. Bruk heller en extra 100rings på en 2500+. Mye bedre CPU, til overklokking, spill osv. osv. :yes: 2500+ koster 740,- hos MPX. Kjøp 3200 RAM. Et ASUS A7N8X deluxe. (Gjerne det nye med Gb LAN.) Se på dette skjermkortet. 9800 Pro ultimate ED 3900,- :)

Tenk deg om før du svarer. Han har sikkert et hovedkort som støtter mask FSB på 266MHz(133MHz), derfor mitt forslag på XP2400. Jeg har jo ikke drukket flybensin heller :cool:

Siden har har en XP1700, så er nok hovedkortet tilsvarende gammelt.

Med nytt HK som støtter "alt" så er selvsagt XP2500 et godt valg pris/ytelsesmessig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...