Gå til innhold

Fastnøkkel for momentskrutrekker? - Se bildet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror du må forklare dette mye bedre?

En momentskrutrekker er et veldig spesifikt verktøy? En skrutrekker som kan stilles inn på moment.
Dersom du er ute etter en åpen pipe for rørkoblinger, så er dette typisk verktøy for bremserør, dog er det vanligere med fastnøkler enn piper i den utførelsen?

Lenke til kommentar

Mulig du kan bruke en pipe for lambdasonde?

Eller blir det feil dimensjon/helt på jordet?

Edit: Det du er ute etter er vel en Socket Wrench,  f. eks. for Fuel Line (Google-søk, eksempel fra Ebay. Wurth har noen varianter.

Edit 2: Crowfoot, eventuelt crows foot ser ut til å være et uttrykk for den type verktøy. Google.

Ja jeg har søkt etter de nevnte begreper uten å finne 8mm med 1/4" eller bits-tilkopling.

Tror du må forklare dette mye bedre?

En momentskrutrekker er et veldig spesifikt verktøy? En skrutrekker som kan stilles inn på moment.

Dersom du er ute etter en åpen pipe for rørkoblinger, så er dette typisk verktøy for bremserør, dog er det vanligere med fastnøkler enn piper i den utførelsen?

Ja, momentskrutrekker, som jeg har og vist på bildet. 

post-279345-0-07547100-1537089805_thumb.png

Endret av fasst
Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor TS skriver momentnøkkel når det ikke er det han skal ha..

TS skal ha "piper" som den på bildet, som nødvengvis ikke har noe med moment å gjøre

Jeg vet ikke helt hva du "protesterer" på, men jeg har ikke sagt at jeg skal ha momentnøkkel, men fastnøkkel til momentskrutrekker. 

Om du vil, kunne jeg ha skrevet 'til 1/4" male tilkopling, uten å nevne moment.

Men det er hele greia, i.o.m. jeg har momentskrutrekker og mutter som vist på bilde skal trekkes til med gitt Nm. 

Alternativet til å finne 8mm "crowfoot" ville være å kjøpe en nytt verktøy for moment, med utskiftbare åpne fastnøkler, til flere tusen kroner, noe jeg prøver å unngå ved å finne egnet "crowfoot" til momentskrutrekker jeg allerede har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...