zypher_ut Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Jeg er nybegynner, og har netopp installert fedora. Nå lurer jeg på hvordan jeg kan installere XFce4? Jeg har ikke internett på den maskina med fedora, så jeg har lasta ned en etellerannet.tar.tar fil. Hva nå? Lenke til kommentar
zypher_ut Skrevet 17. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2003 hmm hadde nok lasta ned feil fil. Tror det var source code. Men nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre :/ Noen forslag? Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Ikke gjør det på den måten. Bruk yum. Yum er programmet du bør bruke for å installere ting på fedora. Jeg vet ikke hvordan det brukes, men du finner sikkert noe om det på google. Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Jeg har mye rart i min yum.conf, men det gir meg ingen XFce4-pakker. Så det kan jo være at han enten må se etter ikke-yummifiserte RPM-filer, eller kompilere selv. Sistnevnte er ikke så vanskelig, bare litt omstendelig -- det står fint beskrevet på hjemmesiden. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 yum uten internett går vel ikke så bra Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Joda, man kan lage egne harddisk-repositorier ... men ok, det var en glipp Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Jeg installerte XFCE fra den fila.. Var lett nok det - bare at jeg måtte lage noen aliaser: c -> ./configure m -> make ; make install b -> cd .. ; mv $OLDPWD ferdige_filer/ ; ls eller noe i den duren. Der var MANGE pakker å kompilere så derfor lagde jeg disse små greiene.. Kan også lage et script som un-tar'er alle pakkene for å så installere dem alle, men jeg ville ha mer kontroll så mitt script tok pakke for pakke og ventet på userinput :> (Fleksibilliteten til Bash/GNU/Linux vises her, enkelt å lage et script som sparer deg masse tid) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå