Gå til innhold

Toshiba m/17"

pma

Anbefalte innlegg

Hei!

Har lagt ut denne posten tidligere, men fikk bare ett svar (takk for det svaret!!). Håper noen flere har tips til meg!

Jeg har fått i oppdrag fra min far å finne ut hvilken laptop han bør kjøpe seg. Han driver eget firma med salg. Kundeoppfølging, kalender, mail, tekstbehandling, internett, regnskap og litt bildebehandling er stort sett det han bruker maskina til. Altså, en kontor-pc. Han prioriterer på følgende måte:

1: Skjerm (størrelse og klarhet)

2: Stabilitet (har ikke peil selv til å fikse)

3: Ytelse (bør holde en stund...)

4: Støynivå (ikke FOR mye viftestøy)

5: Mobilitet (han trenger en stasjonær som han kan ta med ut av og til)

6: Image, grad av "kul-het" osv

Altså, han er praktisk anlagt, og skjerm og stabilitet er viktigst for han.

Jeg har sett på Toshiba P20-104 (de har den på www.ekjop.no til knappe 18.000,- kr). Har noen erfaringer med denne?

Alle tips mottas med takk! Jeg bruker selv en Compaq Evo N400c ultraportabel, og har problemer med å forstå hvorfor noen vil drasse rundt på 5 kilo pc når de skal på kundebesøk. Han ser ikke det som et problem...

Som sagt; alle tips og forslag mottas med takk!!

Vennlig hilsen

Pål

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1: Skjerm (størrelse og klarhet)

2: Stabilitet (har ikke peil selv til å fikse)

3: Ytelse (bør holde en stund...)

4: Støynivå (ikke FOR mye viftestøy)

5: Mobilitet (han trenger en stasjonær som han kan ta med ut av og til)

6: Image, grad av "kul-het" osv

----------------

1: Har ikke mye negativt å si om den. Kvaliteten på denne skjermen synes jeg er bra(den er klar og veldig lyssterk). Det eneste negative jeg har opplevd med den er når du kun bruker batteriet og den skal slå av skjermen. I noen tilfeller så vil den ikke starte opp skjermen og da må du restarte pc'en for å få den til å slå på skjermen igjen...

2:er stabil,men må ikke prøv å installere noen annen dvd software spiller på bærbaren, for da vil den ikke spille noen dvd'er mer. Da må du installere windows på nytt...Det måtte ihvertfall jeg

3:Dette er IKKE en spillmaskin, kun 32 MB og det holder til strategispill o.l. men for mer krevende spill så er dette ikke den rette maskinen

4:Synes den er stille, men når du belaster pc'en så vil du høre viften(e)...

5:"Slæpbar" ikke bærbar vil jeg si. Den er tung, må være forsiktig når du tar den ut fra bæreveska/sekk så du ikke herper dvd-spilleren...

6:Image...folk legger merke til den, den er trossalt stor og folk liker skjermen OG lyden som den gir ifra seg. Det er ikke sånn "plastikk-lyd" den gir ifra seg som mange andre bærbare gjør. Lyden er ren og klar

Firewiren funket kun en gang på den jeg har. så den må inn til service der de må skifte hovedkortet for å fikse firewiren...

MED ANDRE ORD: Den er bra for musikk, multimedia og alt annet enn spill. Anbefales

Endret av Tenchi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...