Gå til innhold

GTX 1080 vs TI vs 2080 gaming og ryzen?


LMH1

Anbefalte innlegg

Er det noe særlig mere å hente en GTX 1080 på ryzen 1700 eller burde selv om man har overklokket cpuen til 3.7 Ghz ha lite å hente på kraftigere GPU?

 

Jeg mistenker GTX 2080 blir for kraftig.

Er Gigabyte\Asus og EVGA de merkene som er best på overklokking og coolwhine?

 

RX VEGA 56 - 64

er sikkert dårligere kjøp en GTX 1080 man får på finn til ca samme pris.

 

edit fant:

 

så hvis jeg hadde klart å overklokket til 4 ghz hadde GTX 1080 TI lønnet seg.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nvidia RTX 2080 Ti er en ren maktdemonstrasjon

 

Kan noen forklare dette? Er det teknisk umulig å legge funksjoner som dette i gtx 1080 eller AMD skjermkort eventuelt intel skjermkort?

 

 

Dette kan Nvidia tillate seg fordi de vet vi er utsultede på nye grafikkort, de ikke har konkurranse i markedet og fordi de ønsker å selge ut et stort lager av gamle GTX 10-kort som de ellers måtte senket prisen på. 

Som vi har vært inne på er det likevel viktig å huske på at ingen av spillene våre utnytter Tensor-kjernene og DLSS-kantutjevning som kunne ha gitt betydelig ytelsesøkning. I tillegg er det en faktor at Nvidias RTX 2080 Ti Founders Edition er dyrere enn en del andre 2080 Ti-kort fra tredjepartsprodusenter. Ved overklokking kan du også «redusere» kostnaden per FPS med noen hakk.

Ingen spill støtter DLSS ennå, men under arbeidet med denne testen lot Nvidia oss få prøve DLSS i aksjon i en oppdatert versjon av benchmark-verktøyet til Final Fantasy XV.

 

Selv om en rekke titler er annonsert med støtte for strålesporing i månedene og året som kommer, er dessverre ingen klare til lanseringen av RTX-kortene. Om du bestemmer deg for å kjøpe et betyr det at du må vente til minst november (når Battlefield V kommer) med å utnytte kortet til det fulle.

 

Dette ser jeg god grunn å vente halv år på skjermkort? Prisene vil falle?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er ikke noe som heter for mye GPU-kraft.

Selv om spill i dag ikke drar 100% utnyttelse av din GPU vil du garantert møte spill i fremtiden som vil gjøre det.

Men kan vi slå fast raske rambrikker har lite effekt generieltsett? Bortsett fra 3d mark. Som får ryzen å virke veldig svak.

Utrolig det har skjedd en del f.eks GPU oppskalering i bios og ytelse generielt. Nå er neppe maskinen min overklokket maksimalt.

Lenke til kommentar

Men kan vi slå fast raske rambrikker har lite effekt generieltsett? Bortsett fra 3d mark. Som får ryzen å virke veldig svak.

Utrolig det har skjedd en del f.eks GPU oppskalering i bios og ytelse generielt. Nå er neppe maskinen min overklokket maksimalt.

 

CPU'er med bare 2 minnekanaler kan tjene ytelse med raskere RAM brikker jo. Man bør opp i 3200 Mhz CL16 vil jeg si.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan du bevise det nevn spill og type oppsett, så skal jeg sjekke det ut så fort jeg får tid.

Merker også GTX 1080 ti hjelper på 4k youtube men 8k er dårlig, usikker på displayport eller DVI har noe å si, for jeg tester kun ytelsen.

 

Søk etter Nizzen sin tråd på forumet.

 

Man bruker jo så klart DisplayPort der man kan....

Lenke til kommentar

Har noen tall på GTX 2080 i gaming med ryzen?

 

fant intel overklokket:

 

Vet ikke om man kan ta slike tester seriøst:

 

https://www.youtube.com/watch?v=qnnCZ0NVHck

 

Edit lese:

Velkommen til en verden der 4K er en lek: Vi har testet RTX 2080 ti mot 1080 ti

 

Så det stemmer toppkortet er kun 30% raskere en GTX 1080 TI? Men koster også 30% mere ny pris.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...