Roy Husvik Skrevet 14. september 2018 Del Skrevet 14. september 2018 136hk Kommer til å bli noe slappe greier etter 50kmh. Fikk du lappen i går? 5 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 14. september 2018 Del Skrevet 14. september 2018 Fikk du lappen i går? Nei. Lenke til kommentar
FB.006467760 Skrevet 14. september 2018 Del Skrevet 14. september 2018 Blei veldig, veldig interessert, men den prisen betyr MUFFENS i Norge. Dette landet har en avgiftsmafia som ødela den gleden fort. 136 hk. Et ord. LOL. Lenke til kommentar
se# Skrevet 15. september 2018 Del Skrevet 15. september 2018 Prøvde å lese artikkelen, men fant ingenting om firehjulsdrift eller noe annet som skulle gjøre dette til en SUV. For meg ser det ut som en helt vanlig knøttliten personbil. Fin bil, men SUV? Lenke til kommentar
rosetta stoned Skrevet 15. september 2018 Del Skrevet 15. september 2018 "Batteriet er i kjent elbilstil plassert i gulvet." Dette er akkurat nøyaktig hvorfor jeg ikke har fått meg til å kjøpe elbil. Alt skal jo være så jævlig fornuftig. Når kommer elbilen med batteriene i spoileren, f.eks.? Tenk litt ut av boksen, for faen. 3 Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 15. september 2018 Del Skrevet 15. september 2018 (endret) 136hk Kommer til å bli noe slappe greier etter 50kmh. Du burde tilbringe nokre år bak rattet på ein fullasta T4 transporter med 2.4l sugediesel. 0-100km/h offesielt ved tom bil: 24.7s, i praksis med full bil: Berre mogleg å nå 100 ned bratte bakkar. Køyrer til dagleg ein polo stv med 1.4l 60hp på papiret, men ein god del av dei har hava i pølsemaskina. Makan til bortskjemte folk no fortida Endret 15. september 2018 av Mr.Elendig 5 Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 16. september 2018 Del Skrevet 16. september 2018 "Batteriet er i kjent elbilstil plassert i gulvet." Dette er akkurat nøyaktig hvorfor jeg ikke har fått meg til å kjøpe elbil. Alt skal jo være så jævlig fornuftig. Når kommer elbilen med batteriene i spoileren, f.eks.? Tenk litt ut av boksen, for faen. Kanskje på tide å slukke den jointen. Den er ikke bra for deg... ;-) 4 Lenke til kommentar
8086 Skrevet 17. september 2018 Del Skrevet 17. september 2018 Blei veldig, veldig interessert, men den prisen betyr MUFFENS i Norge. Dette landet har en avgiftsmafia som ødela den gleden fort. 136 hk. Et ord. LOL. hæ? de er fritatt for engangsavgift og mva. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 17. september 2018 Del Skrevet 17. september 2018 136hk Kommer til å bli noe slappe greier etter 50kmh. Etter jeg kjøpte elbil har jeg ikke tenkt en eneste gang over hvor mye hester den har, spiller rett og slett ingen rolle da man må følge trafikken og køen uansett som ofte går sakte. Veiene i Norge er stort sett ikke laget for høye hastigheter over lange strekninger i motsetning til land lenger sør for oss. 4 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 17. september 2018 Del Skrevet 17. september 2018 Blei veldig, veldig interessert, men den prisen betyr MUFFENS i Norge. Dette landet har en avgiftsmafia som ødela den gleden fort. 136 hk. Et ord. LOL.Per i dag betalar du null kroner i avgifter for ein elbil. Einaste du betalar i eingongsavgift er vrakpant på 2400 kroner. Så for elbilar er det foreløpig ganske enkelt å finne norsk pris. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 17. september 2018 Del Skrevet 17. september 2018 Etter jeg kjøpte elbil har jeg ikke tenkt en eneste gang over hvor mye hester den har, spiller rett og slett ingen rolle da man må følge trafikken og køen uansett som ofte går sakte. Veiene i Norge er stort sett ikke laget for høye hastigheter over lange strekninger i motsetning til land lenger sør for oss. Jeg er helt enig i at det spiller liten rolle i 99% av tiden man er i en bil, men i forbikjøringer kommer angsten med trege biler for min del. Det blir ett par av de da jeg har kontor på "landet" med svingete veier og gjerne en traktor og to på veien, evt andre billister langt under fartsgrensen. Men hver sin smak, for min del blir dette alt for lite, spesielt med karakteristikken til elmotoren og manglende gir. 1 Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 18. september 2018 Del Skrevet 18. september 2018 (endret) Jeg er helt enig i at det spiller liten rolle i 99% av tiden man er i en bil, men i forbikjøringer kommer angsten med trege biler for min del. Det blir ett par av de da jeg har kontor på "landet" med svingete veier og gjerne en traktor og to på veien, evt andre billister langt under fartsgrensen. Men hver sin smak, for min del blir dette alt for lite, spesielt med karakteristikken til elmotoren og manglende gir. Om du faktisk går inn på tester å leser litt om akselerasjonstall i typiske forbikjørings senarioer (60-100 og 80-120)ser du jo at disse elbilene med "lav effekt" er like kjappe om ikke betydelig kjappere enn sine fosile motparter, for leaf 40 kwh er jo en opp i golf gti territorium på disse tallene, så jeg forstår ikke helt hvorfor du pusher på at elbiler er så fryktelig mye dårligere på akkurat dette etter. Endret 18. september 2018 av Evil-Duck 4 Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 18. september 2018 Del Skrevet 18. september 2018 Tilhengerfestet er vel så praktisk for å frakte sykler og ski uten å måtte ha de på taket. Særlig sykkel på taket er greit å unngå om man kan. Ikke at jeg har sjekket det, men det finnes vel sykkelstativ som ikke krever hengerfeste? Men de passer kanskje ikke alle biler. Lenke til kommentar
MultiGamerClub Skrevet 18. september 2018 Del Skrevet 18. september 2018 Så faktisk litt rå ut.. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 18. september 2018 Del Skrevet 18. september 2018 Om du faktisk går inn på tester å leser litt om akselerasjonstall i typiske forbikjørings senarioer (60-100 og 80-120)ser du jo at disse elbilene med "lav effekt" er like kjappe om ikke betydelig kjappere enn sine fosile motparter, for leaf 40 kwh er jo en opp i golf gti territorium på disse tallene, så jeg forstår ikke helt hvorfor du pusher på at elbiler er så fryktelig mye dårligere på akkurat dette etter. Jeg pusher ikke, jeg snakker om mine egne erfaringer. Og hvordan momentkurven til en elmotor er. Det er bare min personlige mening, trenger ikke ta seg så nær. Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 18. september 2018 Del Skrevet 18. september 2018 136gamp, eller i SI enheter ganske nøyaktig 100kW. Dette virker som et fornuftig tak på effektuttak for en bil med 50kWh batteri. Det gir en maks utlading fra batteriet på 2C. Høy utladingseffekt reduserer tilgjengelig rekkevidde markant, så det er forståelig at man ikke vil sette i enorme motorer. 1 Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 18. september 2018 Del Skrevet 18. september 2018 Jeg pusher ikke, jeg snakker om mine egne erfaringer. Og hvordan momentkurven til en elmotor er. Det er bare min personlige mening, trenger ikke ta seg så nær. Fordi jeg motargumenterer betyr det ikke at jeg tar meg nær av det du skriver, diskusjon er vel litt av vitsen med dette forumet. Jeg mener bare at du legge frem et ikke eksiterende problem når de fleste elbiler er markant kjappere enn de tilsvarende bilene de fleste kjører rundt i når det kommer til den spesifikke problemstillingen du legger frem, uavhengi av hvordan momentkurven til en elmotor ser ut eller ikke ser ut. Men det er jo meg, om du mener alle Elbiler bør være på nivå med Teslaen din med 500+ hester så skal du få lov å mene det. 2 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 18. september 2018 Del Skrevet 18. september 2018 Men det er jo meg, om du mener alle Elbiler bør være på nivå med Teslaen din med 500+ hester så skal du få lov å mene det. Neida, det er ikke det. Forøvrig har den i underkant av 500. Jeg mener bare at elbiler trenger litt ekstra kraft på grunn av momentkurven og manglende gir. 500 er helt unødvendig, bare kjekt. Såklart er diskusjon en del av poenget her inne. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 18. september 2018 Del Skrevet 18. september 2018 Er det ikke 700 hk i din da. Eeeelller, det var jo bare en bløff det..... 1 Lenke til kommentar
Dovakin Skrevet 18. september 2018 Del Skrevet 18. september 2018 "Batteriet er i kjent elbilstil plassert i gulvet." Dette er akkurat nøyaktig hvorfor jeg ikke har fått meg til å kjøpe elbil. Alt skal jo være så jævlig fornuftig. Når kommer elbilen med batteriene i spoileren, f.eks.? Tenk litt ut av boksen, for faen. Ford Focus Electric har batteriet stappet inn i baggasjerommet. En svær boks baki der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå