steinjarle Skrevet 14. september 2018 Del Skrevet 14. september 2018 Overrasker med ny el-SUV: 50 kWh batteri til rundt 300 000 kroner Lenke til kommentar
OlaML Skrevet 14. september 2018 Del Skrevet 14. september 2018 Jøss, den så jeg ikke komme. Dette blir nok bra! 4 Lenke til kommentar
KjellG Skrevet 14. september 2018 Del Skrevet 14. september 2018 Og tilhengerfeste? Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 14. september 2018 Del Skrevet 14. september 2018 Veldig kul og litt annerledes. Batteriet er nok for lite for tilhenger vil jeg tro. Men alt kan vel skje. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 14. september 2018 Del Skrevet 14. september 2018 136hk Kommer til å bli noe slappe greier etter 50kmh. 1 Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 14. september 2018 Del Skrevet 14. september 2018 Veldig kul og litt annerledes. Batteriet er nok for lite for tilhenger vil jeg tro. Men alt kan vel skje. Tilhengerfestet er vel så praktisk for å frakte sykler og ski uten å måtte ha de på taket. Særlig sykkel på taket er greit å unngå om man kan. 1 Lenke til kommentar
Revox Skrevet 14. september 2018 Del Skrevet 14. september 2018 Veldig kul og litt annerledes. Batteriet er nok for lite for tilhenger vil jeg tro. Men alt kan vel skje. Tilhengerfestet er vel så praktisk for å frakte sykler og ski uten å måtte ha de på taket. Særlig sykkel på taket er greit å unngå om man kan. Kjedelig å glemme bort sykkelen på taket når man skal bare svippe innom et parkeringshus på turen ? Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 14. september 2018 Del Skrevet 14. september 2018 Interessant design. Lenke til kommentar
µT. Skrevet 14. september 2018 Del Skrevet 14. september 2018 136hk Kommer til å bli noe slappe greier etter 50kmh. Nå tenker jeg at man ikke kan forvente all verden til denne prisen, og selv om selve bilen og designet ser bra ut, så er jeg enig i at 136 HK i en elektrisk bil er merkelig slapt. Vi begynner jo å bli godt vant til en god del høyere tall med elbiler, så dette er skuffende. Lenke til kommentar
Johan Karl Skrevet 14. september 2018 Del Skrevet 14. september 2018 Kan det tenkes at denne får 22 kW ombordlader som mulig tilleggsvalg siden den allerede er utstyrt med 3-fas lading? Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 14. september 2018 Del Skrevet 14. september 2018 (endret) Helt greie specs til prisen. Designmessig overgår den også alt av elbiler fra Sør-Korea, Japan og USA. "There are some tempting specs too: it packs in a 50kWh battery promising around 186 miles (WLTP) of range, with the motor generating 100kW, or 136hp. That will give you a 0-62 time of 8.7 seconds, which isn't blisteringly fast, but at the same time, it's fast enough for normal people and we suspect the torque will mean that off-the-line speed will make for a nippy urban drive." Kilde. Endret 14. september 2018 av tlwrtpmc 1 Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 14. september 2018 Del Skrevet 14. september 2018 136hk Kommer til å bli noe slappe greier etter 50kmh. Tja 0-100 på 8,7 sekunder er da bedre enn de fleste kompakt SUVer med typisk norsk kjøpte forbrenningsmotorer klarer. 3 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 14. september 2018 Del Skrevet 14. september 2018 Tja 0-100 på 8,7 sekunder er da bedre enn de fleste kompakt SUVer med typisk norsk kjøpte forbrenningsmotorer klarer. Problemet er forbikjøringer i høyere hastigheter. Alle elbiler er kjappe ved lave hastigheter, problemer kommer etterpå. 2 Lenke til kommentar
onkel_jon Skrevet 14. september 2018 Del Skrevet 14. september 2018 Tja 0-100 på 8,7 sekunder er da bedre enn de fleste kompakt SUVer med typisk norsk kjøpte forbrenningsmotorer klarer. Problemet er forbikjøringer i høyere hastigheter. Alle elbiler er kjappe ved lave hastigheter, problemer kommer etterpå. Sist jeg sjekket så er maks hastighet 110 i Norge og er ikke mange steder som er to felts motorvei på 100 eller 110, så skal du gjøre forbi kjøring blir nok på 60 eller 70 da er denne kjap nok. 3 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 14. september 2018 Del Skrevet 14. september 2018 Sist jeg sjekket så er maks hastighet 110 i Norge og er ikke mange steder som er to felts motorvei på 100 eller 110, så skal du gjøre forbi kjøring blir nok på 60 eller 70 da er denne kjap nok. Har du kjørt elbil med liten effekt? 2 Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 14. september 2018 Del Skrevet 14. september 2018 (endret) Har kjørt E-Golf, Nissan Leaf 24kwh, Nissan Leaf 40Kwh, Hyundai Ioniq og BMW i3. Ingen av disse opplevde jeg som at de manglet noe i motsetning til tilsvarende fosil biler. For referanse så kjører jeg en Diesel bil med 235 hester nå i det daglige. Skal du ligge å cruice i 130 km/t+ på en motorvei derimot kan jeg derimot se problemet med disse bilene, men her på vestlandet hvor høyeste fartsgrense er 80 skal nok samtlige forbikjøringer gå helt fint. Endret 14. september 2018 av Evil-Duck 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 14. september 2018 Del Skrevet 14. september 2018 Har kjørt E-Golf, Nissan Leaf 24kwh, Nissan Leaf 40Kwh, Hyundai Ioniq og BMW i3. Ingen av disse opplevde jeg som at de manglet noe i motsetning til tilsvarende fosil biler. For referanse så kjører jeg en Diesel bil med 235 hester nå i det daglige. Skal du ligge å cruice i 130 km/t+ på en motorvei derimot kan jeg derimot se problemet med disse bilene, men her på vestlandet hvor høyeste fartsgrense er 80 skal nok samtlige forbikjøringer gå helt fint. Jeg har en helt annen opplevelse fra disse bilene, også vestlandet. Men, jeg er dog vant til å kjøre elbil med ca 500hk i det daglige. Det er ingen hemmlighet hvordan kurven til en elmotor er, det er ikke mye igjen når omdreiningene går opp. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 14. september 2018 Del Skrevet 14. september 2018 (endret) Om en er vandt med å kjøre en bil som gjøre 0-100 på knappe 3 sekunder vil nok det meste føles slapt edit 15:05 : Prøvde å finen flere eksempler men var litt manglende data. Men om vi tar for oss en typisk forbikjørings senario ved en 80-120km/t akselrasjonstest klarer en ny V60 D4 med 190 diesel hester denne øvelsen på 6,1 sekunder med kickdown. https://www.side3.no/motor/test-volvo-v60-d4-automat-6657635 Nissan Leaf 40Kwh med 150 hester klarer samme øvelse på 5,6 sekunder : https://insideevs.com/watch-2018-nissan-leaf-accelerate-to-60-mph-plus-top-speed/ Så at dette senarioet virkelig skal bli ett stort problem for noen tviler jeg på. Endret 14. september 2018 av Evil-Duck 5 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 14. september 2018 Del Skrevet 14. september 2018 Fint design men er fortsatt skeptisk til alt fransk utenom vin 1 Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 14. september 2018 Del Skrevet 14. september 2018 Nissan Leaf 40Kwh med 150 hester klarer samme øvelse på 5,6 sekunder : https://insideevs.com/watch-2018-nissan-leaf-accelerate-to-60-mph-plus-top-speed/ Så at dette senarioet virkelig skal bli ett stort problem for noen tviler jeg på. Enig. Denne motoren vil holde for de aller fleste. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå