Gå til innhold

Steam noen funnet en måte å kopiere spill fra harddisk til harddisk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da jeg satt opp en ekstra PC til sønnen min for ca 1 år siden, kopierte jeg bare common-mappen, også gikk jeg inn i Steam og valgte "sjekk etter feil i spillfiler" (høyreklikk spillet - egenskaper - lokale filer). Husker ikke om jeg trengte dette for alle spill, men ihvertfall for noen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ja det kan fungere på gamle spill, men nye er vel problemet selv om man kopierer over forstår ikke steam at man har kopiert over mappene så da blir spillet lastet ned på nytt eller nekter å starte. Ergo bortkastet tid.

Så det er bortkastet tid, å flytte pcen fra sted til sted er for tungvint. Vet det er mulig å sikkerhetskopiere spill, men den prosessen er tungvindt og treigt. Steammover blir vel ikke det jeg trenger for ønsker ikke å flytte spillet.

Har hatt problemet i lang tid. Mistenker det er gjort vanskelig få å ungå piratkopiering.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Ja det gjør jeg men alikevell er spillet ikke installert og må installere så lastes det ned igjen kanskje litt fortere men ikke mye.

appmanifest_202970.acf hvilket spill tilhører det?

er det flere steder mellomlagringen lages?

Ser ut til å tilhøre Black Ops II i følge Google. Høyreklikk på appmanifest-filen og åpne i notisblokk eller Notepad++ hvis du har det. Der står det hvilket spill det tilhører. Men appmanifest-filene er ikke noe mellomlagring.

høyreklikk spill velg sikkerhetskopier og velg plassering.

For å åpne lagret spill trykk steam knappen og velg gjennopprett.

Dette burde fungere :D 

Høyreklikk på spillet -> properties (egenskaper) -> local files (lokale filer?) -> move install folder (sikkert flytt installasjons mappe eller noe på norsk)

TS skal kopiere filene til en annen PC, ikke flytte til en annen harddisk på samme PC.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...