nilshv Skrevet 14. september 2018 Del Skrevet 14. september 2018 Hei Hvilket vedlikehold av snøfreser bør gjøres før sesongen starter? Jeg har sjekket reimer og de holder en sesong til. Men må jeg f.eks skifte olje? Hvilken bruker freserene? Jeg kjøpte min brukt,så har ikke bruksanvisningen. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 14. september 2018 Del Skrevet 14. september 2018 Det går sikkert an å finne en bruksanvisning på nettet - hvis du vet hvilken freser du har. Det kan vel være lurt å sjekke kokepunktet på bremsevæsken av og til ... Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 14. september 2018 Del Skrevet 14. september 2018 Alle motorer av typen "plenklippermotor" trenger hyppige oljeskift, pga manglende oljefilter. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 14. september 2018 Del Skrevet 14. september 2018 Jeg skifter motorolje hver sommer og greaser opp utløsermekanismen for "power stearing" mekanismen for å hindre at den blir treg. Motorolje bruker jeg SAE 5w-30 fullsyntetisk. Reimer skifter jeg om eller når de ryker ettersom de er enkle å bytte. Har også sett at folk greaser opp akslingene som går gjennom innmaterskruene forran om det er grease nipler der. Lenke til kommentar
nilshv Skrevet 15. september 2018 Forfatter Del Skrevet 15. september 2018 Alle motorer av typen "plenklippermotor" trenger hyppige oljeskift, pga manglende oljefilter. Dumt spørsmål, men hvordan skifter du olje? Er det en oljetapp nederst eller snur du den på sida slik jeg gjør med gressklipperen Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 15. september 2018 Del Skrevet 15. september 2018 Det stikker ofte et rør ut fra den ene sida av bunnen på motoren med et sekskantet lokk over, det er oljeavtappinga. Det er lurt å la motoren gå varm før du tapper ut oljen for da renner den lettere ut. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 24. september 2018 Del Skrevet 24. september 2018 (endret) Anbefaler deg en tur innom snowblower-forum. Der er det mange som er over middels interesserte. Søk opp din egen model. Youtube er også aktuelt da de fleste motorer har en tappeskrue på et rør nederst på motoren. Bruk 5w-30 fullsyntetisk olje som tåler vinter. Ikke samme olja som er på gressklippern da den bare brukes når det er varmt. Endret 24. september 2018 av Opelduude Lenke til kommentar
nilshv Skrevet 27. september 2018 Forfatter Del Skrevet 27. september 2018 Tusen takk for alle svar. Det var et rør som var veldig rart, og stakk ut som dere har skrevet. Så jeg skrudde den opp og da rant olja ut. Så da blir det ny olje, og jeg er klar for sesongen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå