KAS Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Når jeg surfer på internett går cpu opp il 100% ved hvert sideskifte. Det tar gjerne 20 sekunder før siden kommer opp også. Linjen min blir jo ikke brukt i det hele tatt. Har 1024/256 linje og intel 2.53. Noe jeg kan gjøre eller er prossessoren min "sliten" Den er bare et år gammel og har ikke vært så treg før. Åssen står det til med hosts fila di? (kjører du reklame/banner ads blokkere av noe slag?) Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 18. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2003 Kjører Norton Firewall ja. Den stopper jo både pop-up og mye reklame automatisk. Kan det være den tror du? Uff... Den som er så kjekk. Så deilig å slippe alle store glorete reklamer som er midt på nettsiden. Mener du det kommer til å hjelpe å slå av "reklame-stopper funksjonen" ? Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 18. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2003 (endret) Om du har moglegheit. Test å skrive IP nummeret og ikkje DNS. Kan vere bugs med DNS oppslaget. Fekk noko drit innpå maskina mi eingong som kødda til DNS oppsettet. Skjønte ikke helt hva du mente med dette Gastingen. Det næremeste jeg har vært borte i ip-adressen min er når det har vært noe kødd med linja og jeg har reparert den. Hva er et DNS oppsett? Endret 18. desember 2003 av Sjefern Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Har nevnt det før; kjør Ghost jevnligt. Om du får problemer så kan du bare gå tilbakers med kun minuters venting/arbeid! Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Jeg har sagt det før og gjentar med selv gjerne: Du har seffen sjekka for Blaster og dets derivater? jeg hadde samme problemet. Løsningen var å fjerne noen ormer fra maskinen. De ormene kan faktisk stjele serial'er fra pc'en din !!!! ormene mine lå i prosessene svchos1.exe, scvhost.exe og mem32. Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 18. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2003 Men jeg kan jo ikke ha noen ormer når jeg kjører Norton antivirus OG firewall? Har faktisk en ghost fra jeg formaterte sist men jeg har ikke vært noe flink etterå Lenke til kommentar
gastingen Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Om du har moglegheit. Test å skrive IP nummeret og ikkje DNS. Kan vere bugs med DNS oppslaget. Fekk noko drit innpå maskina mi eingong som kødda til DNS oppsettet. Skjønte ikke helt hva du mente med dette Gastingen. Det næremeste jeg har vært borte i ip-adressen min er når det har vært noe kødd med linja og jeg har reparert den. Hva er et DNS oppsett? At det er å slå opp URLen i DNS serveren som er problemet. Eg fekk noko inn på maskina, som verken brannvegg eller antivirus stoppa. Måtte inn i registeret å fikse det manuelt, fanst ikkje fix til det(på den tida). Likevel, trur ikkje det er prolemet ditt. Du kan sjekke om det er mykje feil på pakkane du mottar: netstat -sS i kommandovindauge Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 18. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2003 Den er god. Skal sjekke når jeg kommer hjem. Takk for hjelpen. Får sjekke mozilla en dag oxo. Men jeg har hørt litt negative ting om den før. Husker ikke hva i farten. Opera derimot har jeg hørt masse positivt om. Go figures... Lenke til kommentar
KAS Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Kjører Norton Firewall ja. Den stopper jo både pop-up og mye reklame automatisk. Kan det være den tror du? Uff... Den som er så kjekk. Så deilig å slippe alle store glorete reklamer som er midt på nettsiden. Mener du det kommer til å hjelpe å slå av "reklame-stopper funksjonen" ? Denne er jeg ikke kjent med, men det kan godt være den, ja. Forsøk å slå den av (steng programmet så langt det er mulig), og se hvordan det går da. Ville også sett om det lå noen entries i hosts fila di, den ligger under %windir%\system32\drivers\etc (start -> kjør -> skriv inn dette og trykk enter) Åpne "hosts" (ingen filendelse, nei) i Notepad, og se om det står oppført en haug IP adresser der. Lenke til kommentar
black_knight Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Bare en rask respons.. Prøv å disable norton antivirus.. Bk. Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 18. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2003 Yess Problem solved! Det var Norton antivirus OG Norton Firewall som var synderen! Har jo ikke mye lyst til å slå de av men kanskje det finnes andre jeg kan bruke? Prøvde først å slå av bare antivirusen.... Like mye cpu ved sideskifte.... Så slo jeg antivirus på igjen og slo av firewallen. Like mye cpu... Så slo jeg begge av! Cpu ikke mere opp enn 20% opp ved sideskifte. Hvilke antivirus/firewall kan jeg bruke isteden da? Vet jo at det har vært en tråd som omhandler om man faktisk trenger dette i det hele tatt som gikk for non dager siden men jeg føler meg rett og slett ikke trygg uten. Lenke til kommentar
black_knight Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Panda antivirus er i hvertfall mye "snillere". Norton er stappfull av lame bugs. Bk. Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 19. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2003 Åpne "hosts" (ingen filendelse, nei) i Notepad, og se om det står oppført en haug IP adresser der. Det var bare en ip-adresse der forresten Panda har jeg hørt mye bra om før oxo. Men hva med firewallen? Lenke til kommentar
KriB Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Åpne "hosts" (ingen filendelse, nei) i Notepad, og se om det står oppført en haug IP adresser der. Det var bare en ip-adresse der forresten Panda har jeg hørt mye bra om før oxo. Men hva med firewallen? Zonealarm Klikk her De har både gratis og betalversjon. Lenke til kommentar
cpy Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Yess Problem solved! Det var Norton antivirus OG Norton Firewall som var synderen! Har jo ikke mye lyst til å slå de av men kanskje det finnes andre jeg kan bruke? Prøvde først å slå av bare antivirusen.... Like mye cpu ved sideskifte.... Så slo jeg antivirus på igjen og slo av firewallen. Like mye cpu... Så slo jeg begge av! Cpu ikke mere opp enn 20% opp ved sideskifte. Hvilke antivirus/firewall kan jeg bruke isteden da? Vet jo at det har vært en tråd som omhandler om man faktisk trenger dette i det hele tatt som gikk for non dager siden men jeg føler meg rett og slett ikke trygg uten. Du trenger vel ikke noe nye programmer, bare konfigurere litt på det du har nå og prøv deg fram. Det du har nå på ditt firewall er sikkert i "stealth mode"(høy sikkerhet), bruker du andre firewallprogrammer i "stealth mode" skjer det sikkert det samme igjen. Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 19. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2003 Prøvde å sette ned sikkerheten men det funket ikke noe bedre da.... Tror jeg kommer til å prøve overnevnte program en gang snart. Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 21. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2003 Liten oppdatering Prøver Panda nå og er meget fornøyd med det jeg opplever Ingen problemer med mye cpu og alt er fryd og gammen (hva er egentilg gammen?) Takk for all hjelp. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Sjefern: Har akkurat det samme som du har, 100% cpu ved side bytte på internet. Men vil da ikke si at det er et problem, bruker selv norton anti/firewall. Lenke til kommentar
Janster Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 minner meg på om en diskusjon om vitsen med AV og firewall hehe... men det er litt synd at de eter så mye cpu kraft...slitsomt i lengden..men jeg skrur av faenskapet selv og tar periodiske kontroller.. Hivde ut norton da jeg syntes den var spesiellt grådig... noen burde kjøre en AV og firewall test..og ta med dette i testen.. hilsen Jan Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 men det er litt synd at de eter så mye cpu kraft...slitsomt i lengden..men jeg skrur av faenskapet selv og tar periodiske kontroller.. Hivde ut norton da jeg syntes den var spesiellt grådig... noen burde kjøre en AV og firewall test..og ta med dette i testen.. Jepp, har hjulpet mangen med virus og trojanhester på grunn av de gjør som du"skruer av fannskapet(Norton) Hadde ingen gjort det ville ikke virus og trojan hester vært ett så stort problem som det er i dag. For det er kun på internet at norton bruker mye cpu, grunnen er at programmet skanner siden for virus/spyware/ad-ware/trojan hester osv, og det kan eg leve med. Norton er ett meget bra program. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå