Gå til innhold

Skal cpu gå til 100% på internett?

Sjefern

Anbefalte innlegg

Når jeg surfer på internett går cpu opp il 100% ved hvert sideskifte. Det tar gjerne 20 sekunder før siden kommer opp også. Linjen min blir jo ikke brukt i det hele tatt. Har 1024/256 linje og intel 2.53. Noe jeg kan gjøre eller er prossessoren min "sliten" Den er bare et år gammel og har ikke vært så treg før.

Endret av Sjefern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen spyware bortsett fra noen tracking cookies. Når jeg gikk fra dinside.no til hardware.no nå gikk det faktisk 23 sekunder fra jeg trykket "enter" til hele siden til hardware kom opp. Det er ikke slik at det kommer opp litt og litt men først kommer "Hardware" logoen opp og så kommer alle artikler og slikt en god stund senere. :no:

Lenke til kommentar
Ingen spyware bortsett fra noen tracking cookies. Når jeg gikk fra dinside.no til hardware.no nå gikk det faktisk 23 sekunder fra jeg trykket "enter" til hele siden til hardware kom opp. Det er ikke slik at det kommer opp litt og litt men først kommer "Hardware" logoen opp og så kommer alle artikler og slikt en god stund senere. :no:

sier bare en ting:FORMATER! :yes::yes:

Lenke til kommentar

Håper det er greit at jeg slenger meg med på denne tråden.

I den siste tiden tar Explorer, etter en tid, over mye av ressursene på maskinen. Noe som fører til at hele maskinen går MEGET tregt selv om jeg ikke er på internett. I task manager ser jeg at Explorer bruker 50CPU og 150MB Mem usage. Å trykke "End Task" fører bare til at skjermen blir svart og jeg må trykke restart.

Følgende har jeg gjort:

- kjørt spyboot

-kjørt adaware

-kjørt antivirus

- Fjernet All Seeing-Eye

Jeg har XP SP-1.

Har NGT Charlie

Lenke til kommentar

Hmmmm... En ting jeg glemte i gledesrusen over at Opera var så grei å holde på med som den var. Greit nok at hastigheten min har gått opp på internett men jeg har fremdeles det problemet jeg faktisk startet med. At Cpu paktisk går opp til hundre prosent ved hvert sideskifte nå jeg surfer. Har kjørt antivirus og ad-aware. Hender fremdeles at det tar over 20sekunder for en nettside å komme helt opp. :cry:

Lenke til kommentar
sier bare en ting:FORMATER! 

Innstaller Windows rett over der det ligger nå før formatering.

Det er selvfølgelig bedre å formatere først, men da slipper du bryet med å legge inn drivere + programmer på nytt. Burde ikke koste mer enn et par timers venting.

Windows og feilsøking på sånne problemer som det der er som regel et håpløst prosjekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...