Sjefern Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 (endret) Når jeg surfer på internett går cpu opp il 100% ved hvert sideskifte. Det tar gjerne 20 sekunder før siden kommer opp også. Linjen min blir jo ikke brukt i det hele tatt. Har 1024/256 linje og intel 2.53. Noe jeg kan gjøre eller er prossessoren min "sliten" Den er bare et år gammel og har ikke vært så treg før. Endret 17. desember 2003 av Sjefern Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Min spratt opp i 19% når jeg byttet side. Så da er vel 100% mye da... Lenke til kommentar
gastingen Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Litt enklare å svare deg om du seier kva OS du køyrer, kva browser du har, kva cpu og kor mykje ram du har. Kunne nesten høyre ut som om du har problem med ram mengda. Eg køyrer XP og brukar Mozilla Firebird. Syns alle andre browsere brukte for mykje av resursane. Lenke til kommentar
dominus Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 du har nok applikasjoner som kjører i bakgrunnen i tillegg til litt lovlig lite minne slik at maskina skriver til vekselfil.. Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 17. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2003 Jeg kjører xp-pro. Cpu sa jeg jo. Intel 2.53. Bruker internett explorer Har 768mb ram men jeg bruker jo aldri mere enn 50% av de ved surfing. Cpu ligger på 38C. Lenke til kommentar
AMDguru1 Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Du har nok ram og cpu-kraft. Kan være spyware og slikt som kjører i bakgrunnen. Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 17. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2003 Tror ikke jeg har det man jeg skal kjøre en ad-aware og se. Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 17. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2003 Ingen spyware bortsett fra noen tracking cookies. Når jeg gikk fra dinside.no til hardware.no nå gikk det faktisk 23 sekunder fra jeg trykket "enter" til hele siden til hardware kom opp. Det er ikke slik at det kommer opp litt og litt men først kommer "Hardware" logoen opp og så kommer alle artikler og slikt en god stund senere. Lenke til kommentar
kake_fredrik Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Ingen spyware bortsett fra noen tracking cookies. Når jeg gikk fra dinside.no til hardware.no nå gikk det faktisk 23 sekunder fra jeg trykket "enter" til hele siden til hardware kom opp. Det er ikke slik at det kommer opp litt og litt men først kommer "Hardware" logoen opp og så kommer alle artikler og slikt en god stund senere. sier bare en ting:FORMATER! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-VqMh8ni9 Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Jeg har hatt samme problemet med IE, derfor gikk jeg over til Opera. Prøv det. Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 17. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2003 Får prøve opera før jeg formaterer. Formaterte jo for et par måneder siden. Men det får bli i morgen. Nå er jeg på jobb. Dere er selvfølgelig velkommene til å komme med andre forslag i mellomtiden. Lenke til kommentar
gastingen Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Om du har moglegheit. Test å skrive IP nummeret og ikkje DNS. Kan vere bugs med DNS oppslaget. Fekk noko drit innpå maskina mi eingong som kødda til DNS oppsettet. Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 18. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2003 Har nå byttet til opera og syntes det virker veldig bra En del rare snarveier og slikt men jeg merker en forbedring i hastighet ja. Skjer det noe annet enn at "buy opera today" banneret går bort hvis du betaler 300kr for å registere deg? Lenke til kommentar
gastingen Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 (endret) Har sjølv gått frå opera til mozilla Firebird. Syns Firebird er raskare og betre. Endret 18. desember 2003 av gastingen Lenke til kommentar
Freeload Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 (endret) Nei, dessvere. Det eneste som forsvinner er annonsene. Men du får veldig god samvittighet for å støtte et firma som tør å yppe seg mot de store, samt finne sine nisjer. Endret 18. desember 2003 av Freeload Lenke til kommentar
Koma Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Håper det er greit at jeg slenger meg med på denne tråden. I den siste tiden tar Explorer, etter en tid, over mye av ressursene på maskinen. Noe som fører til at hele maskinen går MEGET tregt selv om jeg ikke er på internett. I task manager ser jeg at Explorer bruker 50CPU og 150MB Mem usage. Å trykke "End Task" fører bare til at skjermen blir svart og jeg må trykke restart. Følgende har jeg gjort: - kjørt spyboot -kjørt adaware -kjørt antivirus - Fjernet All Seeing-Eye Jeg har XP SP-1. Har NGT Charlie Lenke til kommentar
*Tronaldo* Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Jeg har sagt det før og gjentar med selv gjerne: Du har seffen sjekka for Blaster og dets derivater? Lenke til kommentar
Koma Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Windows update kjører i bakgrunnen og innstallerer hvis det er noe nytt. Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 18. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2003 Hmmmm... En ting jeg glemte i gledesrusen over at Opera var så grei å holde på med som den var. Greit nok at hastigheten min har gått opp på internett men jeg har fremdeles det problemet jeg faktisk startet med. At Cpu paktisk går opp til hundre prosent ved hvert sideskifte nå jeg surfer. Har kjørt antivirus og ad-aware. Hender fremdeles at det tar over 20sekunder for en nettside å komme helt opp. Lenke til kommentar
BanjoBjarne Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 sier bare en ting:FORMATER! Innstaller Windows rett over der det ligger nå før formatering. Det er selvfølgelig bedre å formatere først, men da slipper du bryet med å legge inn drivere + programmer på nytt. Burde ikke koste mer enn et par timers venting. Windows og feilsøking på sånne problemer som det der er som regel et håpløst prosjekt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå