Gå til innhold

Sprukket skjerm på Samsung Note 9, mens den var i bukselommen

Anbefalte innlegg

Heisann,

Jeg har en helt ny Note 9 og har bare brukt den i en uke. Den er kjøpt på elkjøp. 

Igår oppdaget jeg at skjermen har sprukket mens den var i lommen. Det er ingen synlige støtskader. Sprikken var ikke i skjermen da jeg sto opp om morgenen. Men når jeg sjekket telefonen i løpet av dagen så jeg at den var sprukket. 

Jeg jobber som lærer og har dermed ikke utført noen fysisk arbeid som har kunne skadet telefonen mens den lå i bukselommen. 

Sprikken ser ut som et hårstrå og er vanskelig å se, men  man merker den med fingeren. 

Jeg snakket med elkjøp på chat og får vite at jeg må innom en av deres servicesteder for å se om det er garanti eller ikke. Det er en 2 timers tur for meg. 

Jeg besøkte dermed Elkjøp hvor jeg kjøpte telefonen. Og der blir jeg blank avvist uten at de har sett på telefonen. Jeg er påtrengende og viser fra telefonen, og får beskjed om at verksteder er kyniske og vil mest sannsynlig avslå dette som garantisak.

Jeg ber Elkjøp dokumentere skaden fordi telefonen ser helt ny ut og fordi jeg vet jeg har brukt den på forsvarlig vis. Da taster han inn på datamaskinen hvor sprikken er, og deler av min forklaring. Det blir ikke tatt noen bilder i det hele tatt og jeg får beskjed om at dette husker de til neste gang jeg kommer innom for å sende den på verksted. Jeg får også muntlig lovnad at de kan bekrefte tilstanden dersom verkstedet ringer. 

Det er vell ikke nødvendig å si her at jeg er utrolig skuffet over kundeservicen til Elkjøp. For det første feilinformerer de meg slik at jeg får en unødvendig 2 timers tur. Og for det andre er de ikke villig til å lage skikkelig dokumentasjon på feilen. 

Legger ved bilder av sprekken. Fra mitt egen synspunkt virker det som sprekken er blitt tydeligere etter hvert som tiden går. 

Er det noen som har erfaringer med garantisaker som dette?

post-101198-0-77762700-1536860477_thumb.jpg