Randeboy Skrevet 14. november 2018 Del Skrevet 14. november 2018 Hvordan er det med BankID på mobil da? Er det slik ryktene sier at det ikke fungerer med eSim? Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 14. november 2018 Del Skrevet 14. november 2018 Ikke at jeg har noen som helst anelse om hvordan BankID fungerer i praksis så høres jo det ut som en barnesykdom som det da må være mulig å fikse? Lenke til kommentar
ozone Skrevet 15. november 2018 Del Skrevet 15. november 2018 Et vanlig SIM-kort inneholder litt info om operatøren og roamingpartnere, og et kortnummer telefonen skal presentere når den kobler seg opp. Om dette ligger i et minne på et fysisk sim-kort, eller i minnet på telefonen, spiller ingen rolle. Så noen forskjell som skal hindre Bank-ID kan ikke jeg se (hvis ikke de har begynt med noe helt nytt, som f.eks. dynamisk sim-nummer som er en hash av IMEI og en nøkkel, og som endres hver gang). Vi får se. Kan ikke tenke meg at ikke bankene klarer å tilpasse løsningen sin uansett. Lenke til kommentar
Randeboy Skrevet 15. november 2018 Del Skrevet 15. november 2018 Husker når bankID for mobil kom og da måtte man ha et nytt SIM-kort. Hvorfor, veit jeg ikke. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 15. november 2018 Del Skrevet 15. november 2018 (endret) Bank-id følger simkortet per dags dato iallefall. Kjøpte meg nettop ny telefon og kunne hoppe rett inn på mobilbank å greier siden BankID var aktivert på simkort fra før. Dem finner sikkert noe løsning på dette men kan kansje ta litt tid. Endret 15. november 2018 av Complexity Lenke til kommentar
MiKA7 Skrevet 16. november 2018 Del Skrevet 16. november 2018 Nå er visst Telenor rett rundt hjørnet med eSIM for Apple Watch, så kanskje man kan håpe på at det samme gjelder iPhoneBestilte Esim til en galaxy watch og scannet qr koden på telefonen og det funker helt fint som om det var ett vanlig simkort? Lenke til kommentar
minim Skrevet 16. november 2018 Del Skrevet 16. november 2018 Er det noen som har gått fra Apple Watch til Den nye Samsung klokken og bruker den mot iPhone Xs? AppleWatch og IPhone funger jo helt utmerket sammen, men regner med at når det kommer fra Samsung så er det mye som ikke virker bra og alt er et knot å bruke/sette opp. Klokken frister veldig pga jeg er lei av å lade Apple watchen så ofte og siden den har 4G. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 18. november 2018 Del Skrevet 18. november 2018 Flere som har testet dette? https://itavisen.no/2018/11/15/slik-fikk-itavisen-leser-esim-fra-telenor-pa-iphone/ Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 18. november 2018 Del Skrevet 18. november 2018 Er det noen som har gått fra Apple Watch til Den nye Samsung klokken og bruker den mot iPhone Xs? AppleWatch og IPhone funger jo helt utmerket sammen, men regner med at når det kommer fra Samsung så er det mye som ikke virker bra og alt er et knot å bruke/sette opp. Klokken frister veldig pga jeg er lei av å lade Apple watchen så ofte og siden den har 4G. Fant en video på YouTube, som sammenligner funksjoner, koblet til iPhone og Android. Kanskje den kan være til hjelp? Link: "Galaxy Watch with an iPhone Xs Max. Is it worth it?" 1 Lenke til kommentar
MiKA7 Skrevet 18. november 2018 Del Skrevet 18. november 2018 Flere som har testet dette? https://itavisen.no/2018/11/15/slik-fikk-itavisen-leser-esim-fra-telenor-pa-iphone/ Skrev om det to poster høyere opp, men bestilte en qr kode og den innstallerte og fungerte helt fint uten advarselen for høyere strømforbuk på beta 3 12.1.1. Testet også med å ta ut det fysiske sim kortet og fungerte fortsatt med data, samtaler og sms. Lenke til kommentar
flamethower1234 Skrevet 19. november 2018 Del Skrevet 19. november 2018 Iphone XR til 8690 (64GB), løp og kjøp? Lenke til kommentar
steikemeg Skrevet 19. november 2018 Del Skrevet 19. november 2018 (endret) Iphone XR til 8690 (64GB), løp og kjøp?Ja til ordinær pris er det viktig å løpe og kjøpe ?Men den ligger inne til 8200 da, men selvfølgelig ingen på lager Endret 19. november 2018 av steikemeg Lenke til kommentar
bbios Skrevet 19. november 2018 Del Skrevet 19. november 2018 Iphone XR til 8690 (64GB), løp og kjøp? Er ik d veil.pris da? Talkmore har til 7690 da Lenke til kommentar
flamethower1234 Skrevet 19. november 2018 Del Skrevet 19. november 2018 Uff... Trodde det var tilbud Den er uten abonnement ja! Har en 6s jeg da så må ha ny tlf... https://www.elkjop.no/product/mobil-og-gps/mobiltelefon/10712/iphone-xr-64-gb-sort Lenke til kommentar
bbios Skrevet 19. november 2018 Del Skrevet 19. november 2018 Kanskje du tenkte først på Xs istedenfor Xr Lenke til kommentar
infraspinatus Skrevet 19. november 2018 Del Skrevet 19. november 2018 (endret) Jeg har en iPhone 8 og er usikker på om jeg burde gå for XS max. Hva mener dere? Endret 19. november 2018 av infraspinatus Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 25. november 2018 Del Skrevet 25. november 2018 Noen som vet hva det koster å bytte glasset over kameraene på baksiden av XS på et Apple serviceverksted? Har fått en liten sprekk der på min. (Har Telenor SWAP, tror egenandelen er 500 kr). Lenke til kommentar
ozone Skrevet 25. november 2018 Del Skrevet 25. november 2018 ...bytte glasset over kameraene på baksiden av XS på et Apple serviceverksted Jeg tviler på at det glasset kan byttes. Mest sannsynlig bytter Apple hele "baksiden" (stålchassis) når noe slikt skjer. 1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 26. november 2018 Del Skrevet 26. november 2018 (endret) Noen som vet hva det koster å bytte glasset over kameraene på baksiden av XS på et Apple serviceverksted? Har fått en liten sprekk der på min. (Har Telenor SWAP, tror egenandelen er 500 kr). Swap sin forsikring dekker vel bare skjermbytte? Spørs om bakglasset går innafor, men mye mulig siden det koster ca like mye å skifte. 500kr egenandel er vel og bare 1 gangen, så knuser du skjermen en gang senere og må fikse så er vel egenandelen på en tusenlapp mer. Var det jeg fikk opp av en kjapp google søk. Men du har kansje noe innboforsikring med lav egenandel som og kan dekke slikt? Endret 26. november 2018 av Complexity Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå