Gå til innhold

Snø, Farlig for pcn?

Anbefalte innlegg

Jeg satte Pc på veranden for å kjøle den ned. Så datt den ned fra verandaen å nedi snøen. En av sidedørene var åpen. Det var for å lufte bartonprosesoren som jeg hadde fått oppi xp 3400 :thumbs: . Pcn ble slevfølgeli full av snø :thumbdown: , men satte den til tørk i varmeskapet :thumbup: .

Da jeg prøvde å skru den på funka den ikke. :no: Hva er galt? tåler ikke pcn vann eller noe :dontgetit: ? De er jo laget av plastikk og metall og så vidt jeg kjenner til tåler disse matrialene vann :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det burde jo funke men... Du er jo mindre smart da... Setter pcen ut. der det ramler ned snø... :thumbdown: Hadde IKKE jeg gort... ****** at du ikke tok og overvåka det med et kamera sånn at vi kunne sett video...

Har jeg gjort flere ganger for morro skyld..må jo gjøre slike merkelige ting for å være ekte datanerd.

Lenke til kommentar
Enda en med et teit "problem". Tror det er mange som oppretter nye brukere nå for å ha det moro...

Teit problem? Mannen var uheldig, det er alt. Må jo lufte pcen seff ;)

Starter pcen opp i det hele tatt? Hvis den overhodet ikke reagerer, er kanskje strømforsyninga gått. Prøv med nye strømf. fær du kjøper ny pc.

Lenke til kommentar

Det hadde gått bra hadde du hatt litt bedre kjennskap til elektronikk. Første du skulle gjort er å demontere hele pcen dusje delene i dusjen og la de tørke en dag eller 2 får så å skru den på igjen. Du har sikkert fått en kortsluttning i noen av komponentene dine. Så du er heldig om du får det til å virke igjen.

Lenke til kommentar
QUOTE (Qwseyvnd @ 17/12/2003 : 10:59)

De tåler ikke "forurenset" vann, det må være destillert vann.

Det var synd din maskin muligens er DØD.  

Er det mulig å vaske vekk det forurensde vannet fra pcn med såpe vann og så skylle med destillert 

Tingen er bare det at det er for sent. 100% rent vann er vanskelig å fremstille, det leder ikke strøm, jeg tror det meste av destillert vann ville ledet, bare det kommer litt støv partikler eller annet i vannet så er det nok.

uansett, nå er det sjedd en overledning og den har tatt knekken, gjerne på litt av hvert.

Må gjerne prøve en og en del, i en maskin som virker.

(NB jeg vet ikke om dette er å anbefale)

edit_

og ja, det kan vel være det virker tross overledningen som har sjedd....

Endret av genesis
Lenke til kommentar
sto pcen på da den fallt? KANSKJE den overlever hvis den ikke sto på?? skyt meg hvis jeg tar feil..

kabler som rekker ifra verandaen og ned?

uansett, støtet som treffet med bakken gir hadde løsnet noen deler eller brutt noen kontaktflater nesten uansett, spørs litt på vinkelen treffet ga :)

Starter du den før alt vannet er borte borte så kortslutter hovedkortet når du booter.

en annen mulighet er at ledningene til "power"-knappen har falt ut.

Lenke til kommentar
Etter å ha lest svarene har jeg fått overtalt pappa til å kjøpe ny pc til meg. Tusen takk for hjelpa

Jeg lover å være mer forsiktig med den nye pcn 

:thumbs:

om du vil være grei mot faren din også, så ha den nye maskinen i hus.

ialefall om vinteren, les heller litt på vannkjølingsguider på overklokking.no

om du vil ha kjøling

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...