Tina144 Skrevet 13. september 2018 Del Skrevet 13. september 2018 Hei, Noen som har sett sauer som går på knærne med forbeina? Sett en sau i to dager nå som står sånn hele tiden. Bonden sier det er normalt, men jeg har aldri sett det før. 1 Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 13. september 2018 Del Skrevet 13. september 2018 Det eneste som slår meg er fotråte, men hvor sannsynlig det er tør jeg ikke å si noe på. I så fall er det meldepliktig til mattilsynet. Om bonden ikke gjør det kan du selv kontakte de og levere en bekymringsmelding (anonymt om du ønsker). Lenke til kommentar
8DX8QO0Y Skrevet 13. september 2018 Del Skrevet 13. september 2018 øøøhh. hvor mange har tilgang til fjøset? Hvor mye må man tenke for å finne ut hvem som tipset? Lenke til kommentar
Tina144 Skrevet 13. september 2018 Forfatter Del Skrevet 13. september 2018 Takk for svar. De er på enga utenfor huset her. Det er mange som ser de. Vi har snakket med eieren av sauene, men det virker ikke som han bryr seg. Han sier bare at det er normalt. Og det kan jo være? Jeg aner ikke! Men jeg syntes det ser ut som sauen har vondt og jeg har aldri sett en sau stå sånn på knærne. Nå har den gjort det i tre dager. Vi har ringt Mattilsynet. Men kommer de til å gjøre noe? Poenget er jo egentlig at vi ikke vet om denne kneståingen er normalt. Det eneste jeg finner på nettet er om fotråte. Det virker jo helt forferdelig.. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 13. september 2018 Del Skrevet 13. september 2018 Mattilsynet tar det svært alvorlig dersom de får inn en tips som de tror det kan ligge noe bak. Du kan varsle mattilsynet her. Hold gjerne tråden oppdatert om det blir noen utvikling. Lenke til kommentar
Tina144 Skrevet 13. september 2018 Forfatter Del Skrevet 13. september 2018 Det er godt å høre! Håper virkelig de tar tak i saken. Vi har ringt og naboen har sendt inn skjema på siden til Mattilsynet. Skjønner ikke hvordan bonden bare kan si at det er helt normalt.. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 13. september 2018 Del Skrevet 13. september 2018 Nå har jeg ikke noe kjennskap til sauer, men er relativt vanlig at feks kyr ol "står" på knærne Dersom den har gjort det "nonstop" i 3 dager så er det nok muligens fare på fære, men om den ellers går normalt når den ikke beiter så er det nok ingen fare. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå