Gå til innhold

Storbritannia felt for ulovlig overvåking av kommunikasjon på internett

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De er finfint at de er dømt som brudd på Menneskerettighetene... Men hva er konsekvensen?

Er det høytstående i etteretning en som skal sitte i fengsel?

Store bøter staten skal betale seg selv?

Eller absolutt ingenting...?

Tipper det er den siste som skjer her. Kanskje nummer to, ellers tror jeg ikke det skjer så mye egentlig.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Tipper det er den siste som skjer her. Kanskje nummer to, ellers tror jeg ikke det skjer så mye egentlig.

Jeg er overhode ikke noen jurist. Men jeg tipper at Storbritannia da vil innrette seg etter det menneskerettighetsdomstolen bestemmer. Alternativt å framstå "like ille som" Kina f.eks., Nord-Korea, man kan sikkert finne andre "ekle" stater å sammenlikne i mot. Jeg tviler på at en nasjon ønsker et slikt stempel på seg i lengden.

Jeg anser briter for å være et rimelig fornuftig folkeslag. Og derfor så tror jeg de også bryr seg om hva menneskerettighetsdomstolen dømmer. Se bare på Brexit. Håper jo ikke vi får en EØS-Norskquit da. Men folkeavstemming for Brexit viser at folket brydde seg om den overhengende innvandringen. Bakgrunnen hvor mange nasjonaliteter valgte å bosette seg i Storbritannia der mulighetene var mange og gode for å lykkes i arbeidslivet.

Endret av G
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er man såkalt "traktatstat" - dvs et av medlemslandene til den europeiske menneskerettighetsdomstolen har man som stat forpliktet seg til å innrette seg etter vedtakene i domstolen. Slik f.eks den norske stat har måttet gjøre når det gjelder Nordsjødykkerne.

Domstolen har i realiteten små sanksjonsmuligheter - men det å ikke rette seg etter vedtak kan få konsekvenser knyttet til forholdet til andre land som er medlem av domstolen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...