Alesis Skrevet 13. september 2018 Del Skrevet 13. september 2018 (endret) Har nettopp fått meg de nye Sony WH-1000XM3 og er veldig fornøyd. Men samme hva jeg gjør vil den ikke bruke LDAC kodek. Har Galaxy s8 med Android 8 som skal støtte dette. Hvordan kan man få brukt LDAC? Og en annen ting, hvorfor kan man ikke aktivere equalizer samtidig som "priority on sound quality" er valgt? Endret 13. september 2018 av Alesis Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 13. september 2018 Del Skrevet 13. september 2018 Og en annen ting, hvorfor kan man ikke aktivere equalizer samtidig som "priority on sound quality" er valgt? Dette har jeg også tenkte på. Det er jo veldig merkelig, men kanskje en begrensing i båndbredden på BT? Det er jo med minijack, så kanskje mulighet om man kobler til med den? Har akkurat fått mitt også, så har ikke fått testet så mye. Du vet ikke om det er noe "kontrollpanel" til PC, slik som den appen fungerer på telefonen? Jeg bruker den med BT til PCen når jeg er på jobb. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 13. september 2018 Del Skrevet 13. september 2018 Men samme hva jeg gjør vil den ikke bruke LDAC kodek. Har Galaxy s8 med Android 8 som skal støtte dette. Hvordan kan man få brukt LDAC? Hva har du prøvd? Du må slå på LDAC i Bluetooth innstillingene for tilkoblingen. Kodekvalg finnes for øvrig under utviklerinnstillingene (gå til Om telefonen > programvare > Trykk 7 ganger på Build-nummer > gå ut igjen og inn i utviklerinnstillingene > Kodek for Bluetooth lyd) Lenke til kommentar
Alesis Skrevet 13. september 2018 Forfatter Del Skrevet 13. september 2018 Hva har du prøvd? Du må slå på LDAC i Bluetooth innstillingene for tilkoblingen. Kodekvalg finnes for øvrig under utviklerinnstillingene (gå til Om telefonen > programvare > Trykk 7 ganger på Build-nummer > gå ut igjen og inn i utviklerinnstillingene > Kodek for Bluetooth lyd) Prøvde det, men samme hva jeg gjør hopper den tilbake til SDC kodek. Valget LDAC blir ikke "lagret". Andre med samme problem på Galaxy S8? Lenke til kommentar
mandela Skrevet 13. september 2018 Del Skrevet 13. september 2018 (endret) Bruker du Sony sin Headphones app og gjort innstillinger der? Kanskje tilbakestille appen og se om det hjelper? Har fungert for meg med S8 og senere S9, med forrige gen Sony hodetelefoner. Endret 13. september 2018 av mandela Lenke til kommentar
Alesis Skrevet 13. september 2018 Forfatter Del Skrevet 13. september 2018 Ja og ja. Får prøve å resette. Lenke til kommentar
Alesis Skrevet 13. september 2018 Forfatter Del Skrevet 13. september 2018 https://forum.xda-developers.com/galaxy-s8/help/change-bluetooth-audio-codecs-t3764422/page2 Fler som har trøbbel... "løsningen" virker ikke. Lenke til kommentar
Alesis Skrevet 13. september 2018 Forfatter Del Skrevet 13. september 2018 Ok, jeg fikk det til. Men det virker kun i "priority on sound" modus. Og da er problemet at i denne modusen kan man ikke aktivere equalizer. Det kommer tilogmed melding om at man må skifte modus hvis man skal bruke equalizer og i den andre modusen er codec fixed til SBC. Noen som har noen ide hvorfor det er sånn? Synes det er for lite diskant og for mye bass i default mode. Synd man ikke kan endre lyden uten å kunne bruke annet enn SBC. 1 Lenke til kommentar
oOF Skrevet 14. september 2018 Del Skrevet 14. september 2018 Kanskje fordi "priority on sound" modus bypasser alt av equalizere og dill slik at du får renest mulig signal? Dette er ren synsing fra min side, uten noen som helst forutsetninger for å vite noe... 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå