*NORGE* Skrevet 25. oktober 2018 Del Skrevet 25. oktober 2018 Dere later til å ha null innsikt i både bransjer og fremgangsmåter. Det er menneskelig å forenkle og generalisere, men i en diskusjon bør man vise et minimum av refleksjonsevne. Og en god tommelfingerregel er å ikke uttale seg for bastant om ting man egentlig ikke har særlig god kjennskap til. Mulig jeg "later til" det? Hva bygger du konkret antagelsen på? "Whished it was so" eller noe mer konkret - og i tilfelle eksplisitt hva? Du har forresten også et ubesvart spørsmål fra #99 om det var diskutere du ville og ikke be for din egen syke mor. 2 Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 26. oktober 2018 Del Skrevet 26. oktober 2018 Nå er det vel neppe telefonselger de fleste som er det drømte om å bli da de var små. Er ikke alltid slik at man bare kan velge det yrket man selv ønsker. Skjønner ikke det store hatet mot telefonsalg, det er jo bare å si "beklager ikke interessert" også legge på. I hvert fall nå som det faktisk er en del scam ute å går, så er vel ikke en vanlig strømselger en veldig bad guy, de kan man jo reservere seg mot. Jeg blir oppringt en gang i uken fra "Microsoft support", det er verre. Selv om jeg liker å tulle litt med de om jeg har tid. Am i doing the bold thing right? 1 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 26. oktober 2018 Del Skrevet 26. oktober 2018 Når de ringer fra "Microsoft", si maskinen din fungerer perfekt, men at du trenger "Air duct cleaning services". Når de ringer og skal selge deg "air duct cleaning services" si dem er nyrenset, men at du trenger "Microsoft" support. 3 Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 26. oktober 2018 Del Skrevet 26. oktober 2018 Når de ringer fra "Microsoft", si maskinen din fungerer perfekt, men at du trenger "Air duct cleaning services". Når de ringer og skal selge deg "air duct cleaning services" si dem er nyrenset, men at du trenger "Microsoft" support. Haha, pleier å spille dum og liksom skal gjøre som de sier, men laptopen min har Linux Mint, så de blir veldig frustrerte når jeg ikke får gjort som de forklarer. En gang ble jeg satt over til en "sjef" som begynte å kjefte på meg fordi jeg kastet bort tiden deres. Det var ganske komisk og ironisk. Lenke til kommentar
MKap Skrevet 26. oktober 2018 Del Skrevet 26. oktober 2018 (endret) Haha, pleier å spille dum og liksom skal gjøre som de sier, men laptopen min har Linux Mint, så de blir veldig frustrerte når jeg ikke får gjort som de forklarer. En gang ble jeg satt over til en "sjef" som begynte å kjefte på meg fordi jeg kastet bort tiden deres. Det var ganske komisk og ironisk. Fortent, men dessverre ein fin måte å få nummeret sitt misbrukt til å ringa opp neste potensielle offer. Pleier å svara seljarar ordentleg, men synst det får vera grenser for kor mange gonger eg skal måtta forklara same selskap kvifor eg ikkje er interessert i nytt mobilabonnement. Dei godtar som regel grunngjevinga utan meir mas, men når dei gjerne bruker 5 år på å komma til poenget kvar gong hender det at dei blir avbrutt med eit «nei takk <klikk>». Ikkje fordi eg på død og liv skal vera ufin mot folk, men fordi eg faktisk ikkje har tid til dette. Endret 26. oktober 2018 av MKap 1 Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 27. oktober 2018 Del Skrevet 27. oktober 2018 (endret) Helt feil. Vet ikke hvorfor du snakker om null skrupler. I likhet med Vox ser du ut til å slite med å forstå at mennesker er forskjellige. Ikke bare sett alle telefonselgere i samme bås fordi det er mest lettvint.Det store problemet jeg har med telefonsalg er at mitt nummer er systematisert og kategorisert satt opp på en liste som er slengt på en disk foran en selger. Det er så lite jeg er verdt. Vel - Hvis jeg skal systematiseres og kategoriseres så hensynsløst, da bruker jeg samme metode tilbake like hensynsløst. Søker opp nummer og lagrer som "Selger". Det er fremdeles nummer fra 8 år tilbake som ringer! Så det er tydelig at slike nummer går i arv eller selges til andre. Hvis de vil kaste bort min tid, så kaster jeg bort deres tid. Jeg har mye større sans for e-post eller melding. Slippe å bli presset med psykologiske taktikker. Samme med selgere i gata og i butikk. Jeg ser på prisen og kvaliteten, trenger ikke å bli fortalt hvor fantastisk produktet er. Jeg vil bestemme selv, upåvirket av andre. Endret 27. oktober 2018 av Taurean Lenke til kommentar
vidor Skrevet 27. oktober 2018 Del Skrevet 27. oktober 2018 (endret) Psykologiske taktikker, ja. Ja - loopen er jo en klassiker der. Hei, jeg ringer fra ______ har jeg kommet til ______ -> Ja __________________________________________ -> Ja __________________________________________ -> Ja __________________________________________ -> Ja -------------------------------8<------------------------------------ Dette er en setup som gjøres for å lettere få deg til å takke ja til tilbudet som kommer senere. Inkrementell aksept kalles det vel gjerne. Endret 27. oktober 2018 av vidor 2 Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 27. oktober 2018 Del Skrevet 27. oktober 2018 Jeg vil påstå at du tar feil, og i tillegg er din Tunisia-sammenligning ugyldig Dette blir for dumt. Vet du virkelig ingenting om hvordan en diskusjon foregår? Det er forsåvidt helt greit å kaste fram to påstander som de to i sitatet over. Men da må de begrunnes! Påstander i løse lufta er på barnehagenivå – komplett verdiløse. Dette bare som allmennopplysning du bør ta til deg; jeg er ikke interessert i videre "diskusjon" om telefonsalg med deg – av åpenbare årsaker. 2 Lenke til kommentar
BVB09 Skrevet 27. oktober 2018 Del Skrevet 27. oktober 2018 Fra han som trodde at Tunisia-sammenligningen er gyldig. Ugyldige sammenligninger er et av hovedproblemene i diskusjoner. Fiffig strategi du kjører nå Lenke til kommentar
4DIHIRXR Skrevet 11. desember 2018 Del Skrevet 11. desember 2018 Jeg ville i hvert fall ikke vært stolt av å kaste bort selgerens tid. Lytt, si at du ikke er interessert og avslutt samtalen på en ordentlig måte. Veldig mange som har en del å lære om vanlig folkeskikk. Mange sliter også med å skjønne at det er mennesker som ringer, som gjør en jobb, og selgere kan faktisk være ålreite mennesker, akseptere et nei osv, men de som blir oppringt er så aggressive og "tunghørte" at de ikke fanger opp noe som helst. Folkeskikk? Jeg har IKKE bedt om å bli oppringt av en eneste TM'er, og jeg har en liten gadget som lager en så utrolig vond lyd som gjør at personen I andre enden har øresus I lang tid fremover. 1 Lenke til kommentar
BVB09 Skrevet 11. desember 2018 Del Skrevet 11. desember 2018 Folkeskikk? Jeg har IKKE bedt om å bli oppringt av en eneste TM'er, og jeg har en liten gadget som lager en så utrolig vond lyd som gjør at personen I andre enden har øresus I lang tid fremover. De aller fleste som syter over å bli oppringt har bare seg selv å takke, ettersom de blir oppringt som privatpersoner. Litt verre som bedriftsleder. Veldig optimistisk å tro at man får øresus av dette, og helt ærlig virker det (p)sykelig å gå til anskaffelse av dette og bruke dette 2 Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 11. desember 2018 Del Skrevet 11. desember 2018 De aller fleste som syter over å bli oppringt har bare seg selv å takke, ettersom de blir oppringt som privatpersoner. Du skriver at de selv er skyld i at de blir oppringt, siden de er privatpersoner. Javisst ja. Fordi de eksisterer, er de fritt vilt for telefonselgere? 1 Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 11. desember 2018 Del Skrevet 11. desember 2018 Du skriver at de selv er skyld i at de blir oppringt, siden de er privatpersoner. Javisst ja. Fordi de eksisterer, er de fritt vilt for telefonselgere? Han tenker vel at om man ikke reserverer seg mot telefonsalg/undersøkelser. Lenke til kommentar
BVB09 Skrevet 11. desember 2018 Del Skrevet 11. desember 2018 Han tenker vel at om man ikke reserverer seg mot telefonsalg/undersøkelser. Dette Lenke til kommentar
tigerdyr Skrevet 11. desember 2018 Del Skrevet 11. desember 2018 Dette Meget dårlig argument da den reservasjonen har liten betydning i praksis. De ringer deg uansett, angivelig fordi du er kunde et eller annet sted som de har avtale med. Jeg har reservert meg siden tidernes morgen og blir i perioder likevel ringt opp av slike jævler. 2 Lenke til kommentar
BVB09 Skrevet 11. desember 2018 Del Skrevet 11. desember 2018 (endret) Kan ikke huske sist jeg blev oppringt fordi jeg er eller har vært kunde hos noen. Vi snakker årevis siden. Hvis man ikke vil bli oppringt, og hvis man er litt lur, så blir det ikke mange oppringninger per år. Virker veldig aggressiv. Jaja. Endret 11. desember 2018 av BVB09 Lenke til kommentar
MR SPEED Skrevet 11. desember 2018 Del Skrevet 11. desember 2018 De aller fleste som syter over å bli oppringt har bare seg selv å takke, ettersom de blir oppringt som privatpersoner. Litt verre som bedriftsleder. Veldig optimistisk å tro at man får øresus av dette, og helt ærlig virker det (p)sykelig å gå til anskaffelse av dette og bruke dette Hvis du ringer hit BVB09 da skal jeg ønske deg Riktig good jul. 2 Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 13. desember 2018 Del Skrevet 13. desember 2018 Altfor mange som ikke skjønner at det mest effektive er å faktisk ta telefonen og si at man ikke er interessert på en hyggelig måte. Da er sannsynligheten for å bli ringt opp på nytt minst. Sunn fornuft. Det er bare så provoserende med de som ikke gir seg når jeg har sagt: " Dessverre jeg er ikke interessert" 1 Lenke til kommentar
BVB09 Skrevet 13. desember 2018 Del Skrevet 13. desember 2018 Det er bare så provoserende med de som ikke gir seg når jeg har sagt: " Dessverre jeg er ikke interessert" Det tviler jeg ikke på, men det er også mange som aksepterer et nei med en gang og da virker det veldig dumt å bli helt krakilsk. Lytt til hva personen sier, ikke vær "for" godt forberedt. Blir fort god dag mann økseskaft. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå