Gå til innhold

Nå er det slutt på gratis superlading til nye Tesla-eiere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så fordi at DU ikke klarer å bruke hodet selv er jeg troll? Verdens mest idiotiske påstand.. Lykke til selv.. Gratis lading så lenge bilen lever koster minst halve verdien på bilen. Tenk ett par cm lengre enn nesa nå..

 

Nei det er for du kommer med påstander som du ikke klarer å bevise. 

 

Nei, det gjør det ikke. For jeg kan faktisk regne jeg. 

 

Snitt alder bil: ca 20 år(18,9)

Snitt kjørelengde pr år: ca 15 000(er langt mindre, men vi får runde opp)

Snitt energi pr mil for en tesla: 2,5kWh(jeg har 2,05 i snitt, igjen runder en opp)

Kostnad strøm: 1,5 kr pr kWh(igjen, runder opp da det er langt nærmere 1 krone og gjerne under)

Kostnad pr år: 1500 * 2,5  = 3750

Kostnad over 20 år: 75 000

 

75 000 er nok langt i fra snittkostnaden til Tesla, den er langt lavere. 

 

Du er helt på jordet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei det er for du kommer med påstander som du ikke klarer å bevise.

 

Nei, det gjør det ikke. For jeg kan faktisk regne jeg.

 

Snitt alder bil: ca 20 år(18,9)

Snitt kjørelengde pr år: ca 15 000(er langt mindre, men vi får runde opp)

Snitt energi pr mil for en tesla: 2,5kWh(jeg har 2,05 i snitt, igjen runder en opp)

Kostnad strøm: 1,5 kr pr kWh(igjen, runder opp da det er langt nærmere 1 krone og gjerne under)

Kostnad pr år: 1500 * 2,5 = 3750

Kostnad over 20 år: 75 000

 

75 000 er nok langt i fra snittkostnaden til Tesla, den er langt lavere.

 

Du er helt på jordet.

Klart det kan bevises...

 

Du TROR seriøst det koster 3750kr året??

Du glemmer både strømtap og en hel del andre faktorer i ditt feilaktige reknestykke basert på urealistiske strømpriser. Nettleie glemmer du også. Du kan MINST gange det med 3-4. Gjerne 5-6 også. Ikke at en Tesla lever i 20år da men..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Klart det kan bevises...

 

Du TROR seriøst det koster 3750kr året?

Du glemmer både strømtap og en hel del andre faktorer i ditt feilaktige reknestykke basert på urealistiske strømpriser. Nettleie glemmer du også. Du kan MINST gange det med 3-4. Gjerne 5-6 også. Ikke at en Tesla lever i 20år da men..

 

Så du mener altså at det koster 4,5 - 9 kroner pr kWh? Når var sist du så på strømregningen din? Og nei, jeg glemmer ikke nettleie. 

Tap er ett godt poeng, del med 0,7(for å ta skikkelig i) så får du nok ett ekstremt tilfelle. Igjen, snittet er LANGT lavere. 

 

Hva med å faktisk prøve å bevise noe selv? Du fremstår bare som ett 13 år gammelt nettroll.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så du mener altså at det koster 4,5 - 9 kroner pr kWh? Når var sist du så på strømregningen din? Og nei, jeg glemmer ikke nettleie.

Tap er ett godt poeng, del med 0,7(for å ta skikkelig i) så får du nok ett ekstremt tilfelle. Igjen, snittet er LANGT lavere.

 

Hva med å faktisk prøve å bevise noe selv? Du fremstår bare som ett 13 år gammelt nettroll..

Ehm... Les igjenn du. Der er flere faktorer.

Og tap er jo langt høyere.

Blir høyere jo raskere lading du bruker også.

Men du må leve i en fantastisk fin boble...?

Lykke til videre i livet sier jeg bare

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ehm... Les igjenn du. Der er flere faktorer.

Og tap er jo langt høyere.

Blir høyere jo raskere lading du bruker også.

Men du må leve i en fantastisk fin boble...

Lykke til videre i livet sier jeg bare

 

Igjen, ett lass av påstander uten noen som helst beviser(eller virkelighetsoppfatning). Nei, tapet er ikke langt høyere. 

Hvilke andre faktorer? 

 

Kan du ikke vise regnestykket ditt da, få tilbake litt verdighet? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dobbelt forbruk om vinteren? Hvilken elbil har du? :o

 

Jeg har BMW i3 og Model S. i3'n bruker kanskje 30-40% mer på vinters tid, mindre med oppvarming av batteri og kupe før kjøring. Tesla'en bruker ubetydlig mindre, rundt 10%. Langt fra 100% altså.

 

Så må du huske at de fleste elbiler starter hjemmefra med fullt batteri. Så inntil første "tank" er brukt opp kjører man tilnærmet gratis.

Min Tesla er en 13-modell med gratis lading på livstid, ser for meg at den holder seg godt i verdi den dag strømprisene øker :)

 

Du har rett i at Tesla trekker mye i dvale, 5-10 km hver dag.

Til sammenigning trekker i3'n nærmest 0 km på 2-3 uker. Forklaringen er nok overlegen batterikjemi og BMS hos BMW.

30-40% mer om vinteren ja.. Ja 40% er jo nesten det dobbelte det?

Er ikke dieselvarmer du har i bilen til å varme batteriene vel??

 

Forklaringen på strømbruk i dvale er at Tesla har konstant strømtrekk pga diverse funksjoner. Batterikjemien er nok den samme

Endret av MobileX
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Elbiler skadet på ladestasjon

Uklart hva som har forårsaket skader etter lading av Teslaer på en og samme ladestasjon.

 

Hva tenker dere her? Er det riktig man må klage til tesla og få de å dekke reklamasjonen?

For er jo surt med tesla man ikke kan velge ladestasjon da det er vanskelig å bevise bilen eller ladere er problemet.

Tenker jeg er glad for at jeg har diesel Endret av MobileX
Lenke til kommentar

Elbiler skadet på ladestasjon

Uklart hva som har forårsaket skader etter lading av Teslaer på en og samme ladestasjon.

 

Hva tenker dere her? Er det riktig man må klage til tesla og få de å dekke reklamasjonen?

Jeg tenker det er riktig at den som har ansvaret for skaden må betale for den. Det vil si, dersom det er feil på ladestasjonen må eieren av denne betale, og hvis det er feil på bilen så må Tesla betale.

 

For er jo surt med tesla man ikke kan velge ladestasjon da det er vanskelig å bevise bilen eller ladere er problemet.

Hva faen er det du snakker om? Kan ikke velge ladestasjon med Tesla?!

Lenke til kommentar

Men det er mere opplagt at Bensin på en dieselbil gir problemet på grunn av stempelet og tempraturer, i tillegg har disel smøreolje.

 

Men det er litt vanskelig med strøm å vite f.eks med tanke på ladere, for strømmen er lik, er spenningen og volt som er forskjellig. og teknologi. Kunne vært ladesensorene som er årsaken f.eks den blir overbelastet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...