eloekset Skrevet 16. september 2018 Del Skrevet 16. september 2018 (endret) Google driver med det samme, hvis man går på google.com med en annen nettleser enn Chrome. Ingen klager over det. ?♂️ Endret 16. september 2018 av eloekset Lenke til kommentar
RonnyVa Skrevet 16. september 2018 Del Skrevet 16. september 2018 Google driver med det samme, hvis man går på google.com med en annen nettleser enn Chrome. Ingen klager over det. ?♂️ Google.com ber deg ikke gå inn i innstillinger for å tillate deg å søke med Edge eller Firefox. Windows ser ut til å ha ville krevd overstyring i innstillinger før du kunne lastet ned Chrome via Edge. Big difference. 1 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 16. september 2018 Del Skrevet 16. september 2018 Nettlesermarkedet trenger konkurranse. Det er fullstendig dominert av Chrome og liknende nettlesere. Vi trenger flere ulike nettleser-motorer i aktiv bruk, for å sikre at nettsider følger standarder, i stedet for å være laget for å kjøre i en bestemt nettleser. Edge er et nødvendig onde. Jeg ønsket alternative nettlesere velkommen, selv om jeg ikke er en fan av Microsoft. Edge har dessuten utviklet seg til å bli en god nettleser, så når jeg bruker Windows bruker jeg også Edge. Mesteparten av tiden bruker jeg dog Mac med Firefox. Jeg kan ikke godta en slik feilmelding som i artikkelen. Når jeg ønsket å installere en alternativ nettleser, er det en bevisst handling. Det er ikke ok å fraråde dette. Hvis jeg ønsket en annen nettleser, er det mitt valg. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 17. september 2018 Del Skrevet 17. september 2018 Nettlesermarkedet trenger konkurranse. Det er fullstendig dominert av Chrome og liknende nettlesere. Vi trenger flere ulike nettleser-motorer i aktiv bruk, for å sikre at nettsider følger standarder, i stedet for å være laget for å kjøre i en bestemt nettleser. Edge er et nødvendig onde. Jeg ønsket alternative nettlesere velkommen, selv om jeg ikke er en fan av Microsoft. Edge har dessuten utviklet seg til å bli en god nettleser, så når jeg bruker Windows bruker jeg også Edge. Mesteparten av tiden bruker jeg dog Mac med Firefox. Jeg kan ikke godta en slik feilmelding som i artikkelen. Når jeg ønsket å installere en alternativ nettleser, er det en bevisst handling. Det er ikke ok å fraråde dette. Hvis jeg ønsket en annen nettleser, er det mitt valg. Det er nå ikke akkurat noen manko på browsere. https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_web_browsers 1 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 17. september 2018 Del Skrevet 17. september 2018 Mange av dem er bare Chrome med en annen logo. Webkit/Blink står bak mesteparten. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 17. september 2018 Del Skrevet 17. september 2018 Mange av dem er bare Chrome med en annen logo. Webkit/Blink står bak mesteparten. Der er nå 15 hovedtyper og mange undertyper. Valget finnes for de som vil bruke noe annet enn en chronium-basert browser. Men nå er det gjerne slikt at massene enes om hva som er best og bruker den deretter. At flesteparten velger en chroniums-basert browser er IKKE det samme som at der ikke finnes alternativer. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 22. september 2018 Del Skrevet 22. september 2018 (endret) Forøvrig, ser at selv ved ikke-insider (outsider?) build, får man advarsel når man bytter default nettleser. Endret 22. september 2018 av Slettet+5132 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 24. september 2018 Del Skrevet 24. september 2018 Forøvrig, ser at selv ved ikke-insider (outsider?) build, får man advarsel når man bytter default nettleser. Hva er det som gjør dette til en advarsel? Er det noe i teksten? Er det formen på boksen eller fargene som brukes? Kall det gjerne "støy", utidig innblanding, eller "plunder & heft", men "advarsel" er feil ord. Dette er vel på linje med lignende meldinger som kommer opp når man bruker en hvilken som helst ikke-default browser, eller googler noe uten å bruke Chrome, osv. Det er - like it or not - en veletablert praksis. Å bryte inn i installasjonen av f.eks. Firefox med et forslag om at du bør bruke Edge istedet, det er å ta et steg i feil retning. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 24. september 2018 Del Skrevet 24. september 2018 Hva er det som gjør dette til en advarsel? Er det noe i teksten? Er det formen på boksen eller fargene som brukes? Kall det gjerne "støy", utidig innblanding, eller "plunder & heft", men "advarsel" er feil ord. Dette er vel på linje med lignende meldinger som kommer opp når man bruker en hvilken som helst ikke-default browser, eller googler noe uten å bruke Chrome, osv. Det er - like it or not - en veletablert praksis. Å bryte inn i installasjonen av f.eks. Firefox med et forslag om at du bør bruke Edge istedet, det er å ta et steg i feil retning. Jeg mener advarsel er helt greit ord. Den advarer deg om at det finnes et "bedre" alternativ. Men jeg vet ikke hvor mye tid jeg vil bruke på språkdiskusjon, så kan gå med på at det finnes bedre ord å bruke "Det er - like it or not - en veletablert praksis." jeg velger å "not like it" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå