LMH1 Skrevet 13. september 2018 Del Skrevet 13. september 2018 Tror dere det vil komme bedre hovedkort ITX en Asus ROG Strix X470-I Gaming? For jeg fikk lyst å bygge ny kontorpc med ryzen 7 1700 eventuelt. Synd det ikke er mulig å bruke noe kjerne til GPU. Så vidt jeg vet. Må nesten ha såpass god cpu ellers må jeg oppgradere senere. Synd denne ikke har 2.5 gigabit lan i minstefall, for må vel ha skjermkort. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 13. september 2018 Del Skrevet 13. september 2018 Skal du bruke Ryzen 7 prosessoren (og skjermkort) ville jeg vurdert Asus ROG STRIX B350-I GAMING Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 14. september 2018 Forfatter Del Skrevet 14. september 2018 (endret) Er kun 500 kr billigere ser det ut som. Er vel en del dårligere på overklokking også. Ser de muligens kommer MD Raven Ridge APU in a ZBOX MA551 Mini-PC Men er vel litt for svak. Endret 14. september 2018 av LMH1 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 14. september 2018 Del Skrevet 14. september 2018 Jeg sliter litt med logikken i det du skriver. Altså, du skriver kontor-pc i ITX format, og vil gjerne bruke en Ryzen 7 1700 du har liggende (som ikke har grafikk-core og derfor må du bruke skjermkort som du riktig påpeker) Er i den settingen jeg da viser til den spesifikke ROG Strix B350-I som er beregnet på/krever frittstående skjermkort. Et X470 ITX er bare bortkastede penger i dette scenario. Men nå snakker du om overklokking i tillegg, og er det da en kontor-pc lengre? (etter gjengs folkelig oppfatning?) Og ja, kommer sikkert mange små snasne mini-pc'er med Raven Rigde APU, men de/den der blir nok ikke akkurat billig (og hva da med Ryzen 7 du ville gjenbruke?) For å si det sånn, hvis det rent faktisk var en kontor-pc eller enkel hverdags-pc noen hadde trengt (i ITX format) så hadde det holdt lenge med kommende Athlon PRO 200GE med Radeon Vega 3 grafikk (TDP 35W) til 500 kr. og et hovedkort til 700 eller rundt der. Vi snakker/tenker åpenbart helt forskjellig, så spørs om vi kommer noe vei i denne tråden, hvis jeg har lov å si det. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 14. september 2018 Forfatter Del Skrevet 14. september 2018 (endret) Bruker vel kanskje litt mere en kontor pc også til film eller pakke rar filer. AMD FX-8350 er vel raskere en den cpuen du nevner, er vel også i5 2500k. Bare firefox i 4k gjør billige cpuer om i5 5200u brukelige. Før kunne man brukt slike cpuer men merker det bare går så vidt. ønsker ikke å bytte ofte, så får vel heller legge litt penger i det. Men håper noe som er stillegående og lite som mulig. Her er det få valgmuligheter. Man kunne brukt displaylink adapter men det funger vel dårlig for spill eller videoer i 4k over tid. Endret 14. september 2018 av LMH1 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 14. september 2018 Del Skrevet 14. september 2018 Det er absolutt mange cpu'er som er raskere enn den jeg nevnte, men den du løfter frem der gir ingen mening. Det er socket AM3+ støtter DDR3 ram, og den har ikke grafikk slik som 200GE Forøvrig spørs det vel ikke om du bør styre unna de helt minste ITX-kabinettene. Oppfatter det slik at du vil trenge litt slingringsmonn mht. temperaturer etc. siden du vil ha litt vassere spesifikasjoner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå