Gå til innhold

Hjelp, støvsugeren ødela maskinen min.


Støvsugeren

Anbefalte innlegg

Alfred sa jo at du skulle støvsuge pcn når den var varm, han sa ikke at den måtte stå på. Har støvsugd selv, gått helt fint. (men da var pcen av...)  :p

Å hvordan skulle jeg få maskinen varm hvis den ikke sto på da, luringen. skulle jeg ha satt den fremfør vifteovnen. at det går ann å være så lur :cry:

Ehhh... kanskje en ide å skru på maskina, og kjøre noen cpu og grafikk tester. Da får du maskina ganske varm... Deretter skrur du den av og suger fort som ****** inni den.. :D og deretter når du er ferdig så kan du skru på maskina igjen...

 

Verre er det ikke... Har aldri før hørt om en som har føkka opp maskin sin med støvsuger... GODT GJORT!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er helt ny her, så jeg tenkte jeg kunne spørre dere om hva dere synes at jeg har jort gallt ? Jeg har ikke peiling på hva som er hva inne i en pc maskin, men min kompis, Alfred sa at han gjorde alltid rent inne i maskinen sin til Jul, så derfor tenkte jeg at dette var en god ide. Jeg spurte han om ikke dette var farlig for  oss vanlige folk til å kunne jøre selv, men han sa at dette var helt ok. Han brukte å støvsuge å vaske inne i boksen, så når jeg skulle jøre det samme så sa det "puff" og allt ble helt svart  :blush:  Nå får jeg ikke maskinen min til å starte igjen, tror dere at jeg kan forlange noe erstatning ifra Alfred, siden han sa at det ikke var farlig ?

34.gif55.gif

Nei, har ikke mye tura på at dere kan hjelpe meg her. Alfred sa at vi kunne prøve å legge inn windows på nytt og skifte ut strømledningen :yes: Skulle ikke bli overrassket om han fikk det bedre till enn denne hjelpen dere kommer med :devil:

Lenke til kommentar

Du har sikkert støvsugd feil vei, og da har støvet i "den helt nye maskina" satt seg i kretskortene.

Det du da må gjøre er og finne en spruteflaske med Ajax antistatic og spraye nøye inne i maskina la den stå og tørke i 2 minutter og prøve og slå den på.

Bare spør Alfred han er sikkert enig :devil:

Endret av airguard
Lenke til kommentar
Jeg er helt ny her, så jeg tenkte jeg kunne spørre dere om hva dere synes at jeg har jort gallt ? Jeg har ikke peiling på hva som er hva inne i en pc maskin, men min kompis, Alfred sa at han gjorde alltid rent inne i maskinen sin til Jul, så derfor tenkte jeg at dette var en god ide. Jeg spurte han om ikke dette var farlig for  oss vanlige folk til å kunne jøre selv, men han sa at dette var helt ok. Han brukte å støvsuge å vaske inne i boksen, så når jeg skulle jøre det samme så sa det "puff" og allt ble helt svart  :blush:  Nå får jeg ikke maskinen min til å starte igjen, tror dere at jeg kan forlange noe erstatning ifra Alfred, siden han sa at det ikke var farlig ?

34.gif55.gif

Nei, har ikke mye tura på at dere kan hjelpe meg her. Alfred sa at vi kunne prøve å legge inn windows på nytt og skifte ut strømledningen :yes: Skulle ikke bli overrassket om han fikk det bedre till enn denne hjelpen dere kommer med :devil:

ja ja...du skriver om to, ok tre, ting; stømledinga og P2.. Så bytt ut strømkabelen da vel.. er det noe pes? litt vanskelig kanskje??..

Lenke til kommentar
Han brukte å støvsuge å vaske inne i boksen, så når jeg skulle jøre det samme så sa det "puff" og allt ble helt svart :blush: Nå får jeg ikke maskinen min til å starte igjen, tror dere at jeg kan forlange noe erstatning ifra Alfred, siden han sa at det ikke var farlig ?

Du skriver at denne Alfred også pleier å vaske inne i boksen? Hvordan gjør han det da? Med hageslange? *venter spent*

Lenke til kommentar
Du har sikkert støvsugd feil vei, og da har støvet i "den helt nye maskina" satt seg i kretskortene.

Det du da må gjøre er og finne en spruteflaske med Ajax antistatic og spraye nøye inne i maskina la den stå og tørke i 2 minutter og prøve og slå den på.

Bare spør Alfred han er sikkert enig :devil:

Ajax ? Trur du jeg er helt korka eller... det bruker moderen til kjøkkenet.

Har heller alldri hørt om noe lingnende som er pc hjelp på flaske. Skulle tru du ikke var helt med :devil:

Lenke til kommentar
Du har sikkert støvsugd feil vei, og da har støvet i "den helt nye maskina" satt seg i kretskortene.

Det du da må gjøre er og finne en spruteflaske med Ajax antistatic og spraye nøye inne i maskina la den stå og tørke i 2 minutter og prøve og slå den på.

Bare spør Alfred han er sikkert enig  :devil:

Ajax ? Trur du jeg er helt korka eller... det bruker moderen til kjøkkenet.

Har heller alldri hørt om noe lingnende som er pc hjelp på flaske. Skulle tru du ikke var helt med :devil:

nåja, du får trykkluft på boks til rengjøring da ;)

Men for all del jeg tror da ikke du er korka, bare en luring :laugh:

Dessuten var det antistatisk ajax jeg sa og da er det vel ingen fare ?

Lenke til kommentar
Du har sikkert støvsugd feil vei, og da har støvet i "den helt nye maskina" satt seg i kretskortene.

Det du da må gjøre er og finne en spruteflaske med Ajax antistatic og spraye nøye inne i maskina la den stå og tørke i 2 minutter og prøve og slå den på.

Bare spør Alfred han er sikkert enig  :devil:

Ajax ? Trur du jeg er helt korka eller... det bruker moderen til kjøkkenet.

Har heller alldri hørt om noe lingnende som er pc hjelp på flaske. Skulle tru du ikke var helt med :devil:

nåja, du får trykkluft på boks til rengjøring da ;)

Men for all del jeg tror da ikke du er korka, bare en luring :laugh:

Dessuten var det antistatisk ajax jeg sa og da er det vel ingen fare ?

Hvor får jeg kjøpt detta da ?

Lenke til kommentar

Kan være at du har fått virus eller noe som ligner en allergisk reaksjon. Når du virra rundt inne i PCen med den støvsugeren, kan det hende at du virvla opp litt støv og fikk det inn i strømforsyninga. Og der har støv ingen rett til å være.

 

For å fikse det, må du skru ut strømforsyninga, vaske den i såpevann og la den tørke. Viktig at den blir helt tørr !!

 

Og forresten; kanskje det funker om du stikker to spiker inn i en stikkkontakt.

Lenke til kommentar

gjør som alfred foreslår og legg in windows på nytt du (ifølge deg)

så kommer du tilbake og forteller videre om problemene dine etterpå:

 

quote: "Nei, har ikke mye tura på at dere kan hjelpe meg her. Alfred sa at vi kunne prøve å legge inn windows på nytt og skifte ut strømledningen Skulle ikke bli overrassket om han fikk det bedre till enn denne hjelpen dere kommer med"

Lenke til kommentar

spør heller her å forumet om sånne ting senere, han alfred har vel ca like mye peilign på data og elektronikk som maursluker, det virker da slik, aldri ha metall inni pc`n når den er på.

Du bør prøve en annen power, har du VELDIG flaks, så er det bare den som har gått, men det er nok hovedkortet og, mulig det er cpu, minne og evt eksternt skjermkort, hvis noe av dette er ødelagt, så er det ingen mulighet til å fikse det, eller du kan jo, men det er billigere å kjøpe nytt.

og hvorfor skifte strømledning, det er da ikke den som har gått, det kan jeg garantere deg, er mulig du mener power, som sikkert har gått.

er det noe tegn til liv i pc`n, eller er den HELT død?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...