torest Skrevet 13. september 2018 Del Skrevet 13. september 2018 60.000 skip må installere nytt rensesystem. Kapasiteten er sprengt hos norsk leverandør [Ekstra] Lenke til kommentar
<generisk_navn> Skrevet 13. september 2018 Del Skrevet 13. september 2018 Legmannsspørsmål: viser ikke dette at det også er gjennomførbart å innføre krav til filtrering/reduksjon av avgasser fra skipsmaskinene? Det er mange diskusjoner om hvorvidt utslippene er store eller små fra havgående skip, og det går gjerne på utslipp per en eller annen enhet, men uansett hvordan man snur og vrir på det så er total mengde utslipp et problem som bør gjøres noe med. Derfor mitt spørsmål. Lenke til kommentar
RJohannesen Skrevet 13. september 2018 Del Skrevet 13. september 2018 Man kan enkelt innføre strengere regler om utslipp hvis mange nok er enige, men skittent drivstoff er billigere og vanlig diesel er mye dyrere enn tungolje, jo skitnere jo billigere. https://en.wikipedia.org/wiki/Sulphur_Emission_Control_Area Her er også et kart og litt "sutring" om ekstra kostnader ved å bruke renere drivstoff. https://www.marineinsight.com/shipping-news/new-low-sulphur-surcharge-response-environmental-regulation/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå