LittOmAlt Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Hei for å avklare med en gang, spillet (PC) som skal kopieres eier min sønn. Han har en tendens til å behandle spillene dårlig slik at de slutter å fungere. Jeg vil da ta en kopi til eget bruk. Jeg har forsøkt med BlindeWrite og med clone CD. Spillet vil ikke fungere. Jeg ser av loggene til brenneprog at de finner en del feil og svake sektorer, men jeg vet ikke hvordan jeg skal unngå dette. Spilet fungerer jo... Ser også at det er mange parametre å skrue på i disse programmene men det er jo ikke mulig å forstå for en novise som meg. SÅ; NOEN AV DERE som kan hjelpe meg å lære meg å brenne en kopi av selveid dataspill Takker Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Vet ikke om noen tør å svare på det spørsmålet. Selvom du skal bruke informasjonen til lovlig backup, vil informasjonen kunne fortelle andre med mindre edle hensikter hvordan de skal piratkopiere spill... (Jfr. retningslinjene) Men hva sier en moderator til dette? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 (endret) Enkelte spill kan man ikke lage 1:1 fungerende kopier av. Du må cracke spillet eller skaffe deg en crack. Du har ikke lov/rett til å gjøre dette i henhold til norsk lov, bare så det er sagt. Men hva sier en moderator til dette? Sikkert: Fy! Endret 17. desember 2003 av LarsC Lenke til kommentar
ronndi Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 (endret) tror vi glemmer det da, sorry Endret 17. desember 2003 av ronndi Lenke til kommentar
AMD-guru #1 Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 (endret) det finnes et koselig program som heter "Clone CD".. jeg sier ikke mer.. Endret 17. desember 2003 av AMD-guru #1 Lenke til kommentar
Lch Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 det finnes et koselig program som heter "Clone CD".. jeg sier ikke mer.. Så var det dette med å lese tråder man svarer i. Lenke til kommentar
ronndi Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 og så er det mulig å legge en epost adresse i profilen sin også. Lenke til kommentar
shabador Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 (endret) Finnes også ett enda mer koselig program som har noe med 120 prosents alkohol. (På engelsk...) Endret 17. desember 2003 av shabador Lenke til kommentar
LittOmAlt Skrevet 17. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2003 Dette var jo litt spesielt, ingen som vil si noe, søren klype. Har jo lagt til epost i signatur dersom noen vil sende epost til meg. Takker Lenke til kommentar
ronndi Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 sjekk under personlige meldinger da Lenke til kommentar
BioAcid Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Det er vanlig at det er feil å svake sektorer, da dette hører med til kopibeskyttelsen. Men du må bruke en crack for å få spillet til å hoppe over den koden som sjekker om det er den orginale cd'n som står i. Har forresten måttet cracke noen av mine spill også da den ikke fannt ut at det var den rette cd'n som sto i, selv om det var orginalen som lå i Dette har det vore problem med både med Diablo II: LoD å nå sist var det Uru: Ages beond myst som fucket. Lenke til kommentar
LittOmAlt Skrevet 17. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2003 Heisann jeg tror jeg får det til nå! Takker Lenke til kommentar
Lch Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Dette var jo litt spesielt, ingen som vil si noe, søren klype. Vi har sagt masse. Men å svare fullstendig på det du ber om bryter nok med retningslinjene og det er vel ikke så mange som er sugne på advarsler. Lenke til kommentar
LittOmAlt Skrevet 17. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2003 (endret) Heisann Endret 17. desember 2003 av LittOmAlt Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Heisann han der LarsC har over 7000 meldinger, jeg vet ikke hvorfor fordi han i min tråd ikke skrevet noe som over hode kunne hjelpe meg, det han derimot skrev er vel mange meldinger av en "tantete" karakter. Lykke til LarsC nå har jeg også skrevet en melding til,en som ikke hjelper noe eller noen. Nå får vel jeg en advarsel. Jeg vet i hvert fall at en ikke får advarsler om man skriver maaaaaange meldinger! ! Javel? LarsC kom med konkret nyttig informasjon (noen spill må crackes). I tillegg skrev han til deg en forklaring på hvorfor du ikke får mer hjelp (også hjelpsomt slik jeg ser det). Mener du han bør få advarsel for det? Ett lite råd: når du kommer til ett forum og ber folk investere tid i å hjelpe deg, så er det sjelden lurt å klage og sutre når du ikke får eksakt de svarene du vil ha, da dette demper folks lyst til å hjelpe deg ganske betraktelig. AtW Lenke til kommentar
Lch Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Gratulerer. Det der må være lavmålsposting #1 for desember. Neste gang anbefaler jeg deg å faktisk lese svarene du får, ikke bare myse nonsjalant over dem. Dust. Lenke til kommentar
sfRoyal Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 han der LarsC har over 7000 meldinger, jeg vet ikke hvorfor fordi han i min tråd ikke skrevet noe som over hode kunne hjelpe meg, det han derimot skrev er vel mange meldinger av en "tantete" karakter. vel, LarsC gir som oftest mer utfyllende meldinger enn de fleste på forumet, og bare fordi han har vært innom trådene SO, SO2 og SO3 mer enn en gang, og også har vært medlem en stund, så er det sjelden han spammer en tråd (slik jeg har opplevd det ) Lenke til kommentar
pal.carlsen Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 (endret) Asså det enkleste du kan gjøre er å lagre et image du lager med f.eks cloneCD som du har installert. kall imaget for navnet på spillet f.eks så du skjønner hva det er senere. Deretter laster du ned og installerer Deamon tools. Mount imaget du har laget med deamon tools (det er et program som emulerer en dvdspiller). Det klarer også å emulere de ulike kopi beskyttelsene slik at du slipper å cracke spillet ditt. Fordeler: 1) Du slipper å cracke spillet 2) Lastingen av spillet går mye raskere siden cden ligger på harddisken som er raskere enn en dvd spiller. Edit: Å opplyse om dette kan da umulig være brudd på reglene. Dette er svært relevant for mange da produsentene er ikke akkurat fleksible hvis man er så uheldig å ødelegge plastskiven man har kjøpt. Endret 17. desember 2003 av PålPot Lenke til kommentar
Lch Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 vel, LarsC gir som oftest mer utfyllende meldinger enn de fleste på forumet, og bare fordi han har vært innom trådene SO, SO2 og SO3 mer enn en gang, og også har vært medlem en stund, så er det sjelden han spammer en tråd (slik jeg har opplevd det ) Takk, takk, men SOx er ikke noe jeg har postet særlig mye i. SO3 har jeg sågar ikke engang lest. (nysgjerrigperer kan bruke søkefunksjonen og se hvor mange treff den returnerer i de forskjellige delforumene.) Edit: Å opplyse om dette kan da umulig være brudd på reglene. Dette er svært relevant for mange da produsentene er ikke akkurat fleksible hvis man er så uheldig å ødelegge plastskiven man har kjøpt. Sant nok. Problemet er at retningslinjene er veldig generelle på dette punktet. '§6: Det er forbudt å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet.' Og: 'Hva omfatter "informasjon som kan lede til piratvirksomhet"? Vi tillater ikke MP3er, piratkopiert programvare (warez), cracks, serie-koder og CD-keys. Dette omfatter direkte linking, linking til sider som inneholder dette og alternative måter å skaffe seg slike ting på. Dette omfatter også diskusjoner rundt bruk av slikt materiale. Det omfatter ikke diskusjoner angående piratkopiering, diskusjoner rundt hva som i følge norsk lov er lovlig og ulovlig. Om du er i tvil om hva vi tillater, ta kontakt med en moderator pr. e-post. ' Jeg er helt enig i at det er moralsk og etisk forsvarlig å kunne ta backup av egne spill (selv om det ikke er lovlig¹), særlig med (små) barn og/eller uvitende lavpanner (ingen sammenligning forøvrig) som skal bruke spillene, men det er ikke opp til oss brukere å bestemme hva som er greit og hva som ikke er greit å diskutere på forumet. Blir originalcden ødelagt, ville jeg nå tatt kontakt med utvikler/utgiver/innkjøpssted okkesom. Jeg vet ikke hvordan standard praksis er på området, men jeg vet at folk at fått erstatningscder for ødelagte originalcder. Ellers lider rådet ditt, godt som det nå er, av samme sak som 1:1 kopier med CloneCD/BlindWrite. Noen spill funker rett og slett ikke. Spill med de 'nye', fæle kopibeskyttelsene TAGES (spesialdesignet for å hindre 1:1 kopier) og Starforce3, f.eks. Hvordan det er med Securom og de andre typene Daemon Tools har emuleringsstøtte for vet jeg ikke, men det blir gjerne et sjansespill hvis man ikke sjekker hvilken beskyttelse det er på dem først. En crack må gjerne til uansett. Apropos: Vet noen hva slags beskyttelse som er på Flåklypa GP? [¹] http://www.lovdata.no/all/tl-19610512-002-004.html § 12. Når det ikke skjer i ervervsøyemed, kan enkelte eksemplar av et offentliggjort verk fremstilles til privat bruk. Slike eksemplar må ikke utnyttes i annet øyemed. Bestemmelsen i første ledd gir ikke rett til å b) fremstille maskinlesbare eksemplar av datamaskinprogram Lenke til kommentar
pal.carlsen Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Sant nok. Problemet er at retningslinjene er veldig generelle på dette punktet.'§6: Det er forbudt å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet.' Og: 'Hva omfatter "informasjon som kan lede til piratvirksomhet"? Vi tillater ikke MP3er, piratkopiert programvare (warez), cracks, serie-koder og CD-keys. Dette omfatter direkte linking, linking til sider som inneholder dette og alternative måter å skaffe seg slike ting på. Dette omfatter også diskusjoner rundt bruk av slikt materiale. Det omfatter ikke diskusjoner angående piratkopiering, diskusjoner rundt hva som i følge norsk lov er lovlig og ulovlig. Om du er i tvil om hva vi tillater, ta kontakt med en moderator pr. e-post. ' Ellers lider rådet ditt, godt som det nå er, av samme sak som 1:1 kopier med CloneCD/BlindWrite. Noen spill funker rett og slett ikke. Spill med de 'nye', fæle kopibeskyttelsene TAGES (spesialdesignet for å hindre 1:1 kopier) og Starforce3, f.eks. Hvordan det er med Securom og de andre typene Daemon Tools har emuleringsstøtte for vet jeg ikke, men det blir gjerne et sjansespill hvis man ikke sjekker hvilken beskyttelse det er på dem først. En crack må gjerne til uansett. Apropos: Vet noen hva slags beskyttelse som er på Flåklypa GP? Okei. Altså har jeg så vidt jeg kan bedømme ikke gjort noe ulovlig. For det jeg har oppfordret til krever faktisk at du har orginal cd, og man unngår også å måtte cracke spillet. Forrøvrig har jeg også erfart at enkelte spill ikke godtok å bli mountet og emulert kopibeskyttelse. Men, foreløpig funker det på svært mange spill. Selv bruker jeg det på battlefield 1942 med utmerket resultat. Alternativt skal vist brenne programmet [fjernet av moderator] kunne lage enda bedre kopier for å omgå disse siste kopisperrene. Hvis du lager et image i [fjernet av moderator] og mounter det i programmets egen virtuelle dvd rom( da trenger du altså ikke [fjernet av moderator]) skal de kunne ta også de kjipeste kopisperrene. Dette med [fjernet av moderator] har jeg ikke prøvd selv da jeg ikke har hatt behov for det med mine spill. Spiller stort sett bf1942 eller morrowind, (men gleder meg til knights of the old republic ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg