Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Opel Corsa 1999 modell

Opel Damen

Anbefalte innlegg

Hei.

Har akkurat kjøpt en opel corsa 99 modell kun gått 51 tusen km, dame kjørt .

men, kjøpte den av barnebarnet som hadde arvet den og prøvd å style den opp.

Han hadde fjernet luft filtre det orginale og satt inn et annet, dette har jeg skiftet tilbake.

Han har oxo fjernet deler av det orginale eksosanlegget, så det bråker jo som f...og jeg ønsker fikse det tilbake til normalt.

Men bilen fusker i motbakker og motor lampen lyser når jeg gir gass, dette gjelder oxo når jeg gir gass, hvorfor og hva gjør jeg??

Hilsen en dame som kan skru bitte litt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det diesel eller bensinbil? er det noen lyder, røyk av eksos, rare lukter eller noe annet som er utenom det vanlige? 

Noe jeg alltid gjør hver eneste gang jeg kjøper en bil er grunnleggende vedlikehold som skift av olje og oljefilter, skift av div filtere, tennplugger, lade batteri, sjekk etter lekkasjer osv uansett hva forrige eier sier h*n har gjort.

Det er jo ett sted å begynne, Alle symptomer du kan skrive opp kan være til hjelp til å finne ut hvor problemet kan ligge :)

Lenke til kommentar

Er det diesel eller bensinbil? er det noen lyder, røyk av eksos, rare lukter eller noe annet som er utenom det vanlige? 

Noe jeg alltid gjør hver eneste gang jeg kjøper en bil er grunnleggende vedlikehold som skift av olje og oljefilter, skift av div filtere, tennplugger, lade batteri, sjekk etter lekkasjer osv uansett hva forrige eier sier h*n har gjort.

Det er jo ett sted å begynne, Alle symptomer du kan skrive opp kan være til hjelp til å finne ut hvor problemet kan ligge :)

Det er bensin bil, ingen lukt.

Har tenkt på det selve plugger ,oljefilter.

Bilen starter bra, men går som sagt tregt oppover i bakker eller når den får motstand, og når jeg gir gass da,lyser motor lampen. men den slukker når jeg gir mindre gass.

Lenke til kommentar

Du kan jo begynne med å gå over kontakter til sensorer som luftmassemåler og lambda sensor hvis det å skifte tennplugger ikke hjalp.

Det blir veldig bredt å gå etter det lille som du har skrevet. kjenner du noen som kan lese av etter feilkoder? hvis ikke, så burde du dra til et verksted og få de lest av. Selv om lampa ikke lyser kan koden ligge lagret i bilens hjerne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...