Gå til innhold

Dette er Apple Watch Series 4

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132

Kan ikke apple lage en klokke som er en klokke og la hjertet og kroppen være i fred. Hva blir neste de skal putte inn? Blodsukker, blodtrykk..eller kanskje en CRP måler. Et leketøy på armen skal ikke gjøre vitale målinger. Det har vi helsepersonell til.

“private termometere til å måle om en har feber er bortkastet fordi det er det en et har vi helsepersonell til.

“Gps er også bortkastet fordi klokker er ment for å vise tid. Noe min digitale casio jeg fikk i bursdagsgave for 20 år siden gjør mer en godt nok...”

Det vil neppe erstatte helsepersonell, men kan være til hjelp for å gi en tidlig advarsel som krever videre undersøkelse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er ikke dette en en ny pille uten kjente bivirkninger.

Så FDA er vel ikke et krav i denne sammenheng, men heller et kvalitetsstempel ? Jeg tviler derfor sterkt på at dette ikke er en funksjon som blir tilgjengelig i det norske markedet.

FDA approval er så definitivt et krav.

Lenke til kommentar

Ja leste det nå. Det er jo veldig skuffende da. Håpe det kommer på plass en godkjenning og vilje av Apple til å få prosessen igang her i lille Norge. Men tror ikke en skal holde pusten akkurat... 

Uansett for mitt vedkommende så blir det nok kjøp uansett da jeg trenger en liten motivasjons boost til å bevege meg mere. Og etter hva jeg har skjønt så har Apple Watch endel ting som kan prøve å motivere og gi meg et spark i fua når jeg har sittet stille for lenge :p

Absolutt, etter jeg fikk Apple Watch har jeg faktisk vært mer bevist på å bevege meg, både på fritida og på jobb. Mulig det er bra for kroppen, men mest av alt får det meg til å føle meg bedre :)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Klarer vi på noen måte å finne ut om den klokken de sender til Norge har EKG ( selv om den ikke skal virke ) før bestilling i morgen ? Eller bør vi vente å se om noen finner ut av det først?

Tror hardware er lik (men da bare gjetter jeg).

De snakket som om "hei vi skal selge klokka verden rundt og håper å få den godkjent andre plasser". Tolker det da som at hardware er lik og at de åpner opp for EKG når godkjenningen er på plass.

Det som er mest spennende er om at USA klokkene har en egen firmware eller om det er mulig å få funksjonaliteten her i Norge også ved å trikse litt med region innstillinger.

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Da har jeg snakket med Apple. 

Jeg snakket med en hyggelig kundebehandler fra Norge som tok kontakt med en avdeling i utlandet. Her er hva han sa:

Klokken som selges i Norge er akkurat den samme klokken som selges i USA og alle andre land. Det ligger en software sperre i vår klokke, som vil bli åpnet via en oppdatering når Apple har fått EKG måling godkjent til bruk i Norge.

Om man kan sno seg unna dette ved å bytte region på klokken visste han ikke. Jeg har heller ikke fått dette skriftlig, så vet jo ikke om man skal kunne stole på det. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Hvor i alle dager skal Apples ha penger når jeg kjøper brød? Det finnes gode grunner til å skille bankvesen og andre bedrifter.

Ser ærlig talt ikke problemet med at de som tilbyr en god tjeneste tar penger for det, som alt annet her i verden?

Nå er vel ikke bankvesenet noe særlig bedre å gi penger til heller? Er jo ikke akkurat som de kun er til for å ivareta dine interesser..

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar

Du fikk med deg at mange av hjertefunksjonene ikke blir å finne i Norge utgaven, pga den ikke er godkjent`? Den er bare godkjent av FDA foreløpig, så EKG blant annet er bare å finne i USA foreløpig.

Nå er ikke dette en en ny pille uten kjente bivirkninger.

Så FDA er vel ikke et krav i denne sammenheng, men heller et kvalitetsstempel ? Jeg tviler derfor sterkt på at dette ikke er en funksjon som blir tilgjengelig i det norske markedet.

FDA har ikke godkjent funksjonen, men de har sagt at det er et produkt som ikke krever godkjenning før salg fordi de ikke ser en risiko med den. Det sagt kommer den også med en liste over hvem som ikke kan bruke funksjonen (personer under 22 år eller de som har hatt atrieflimmer før) så "godkjenningen" er ikke et kvalitetsstempel. Andre land gjør andre vurderinger, i Norge kan stress på grunn av slike målinger sett på som en potensiell negativ effekt av produktet.

Vurderingen om det kan redde liv må tas i betraktning, men slik det står i USA så skal den jo kun brukes av folk som i utgangspunktet er friske så de sikter seg inn på å selge til de med lav risiko for atrieflimmer, noe som heller ikke er et kvalitetsstempel.

Lenke til kommentar

Ser ærlig talt ikke problemet med at de som tilbyr en god tjeneste tar penger for det, som alt annet her i verden?

Nå er vel ikke bankvesenet noe særlig bedre å gi penger til heller? Er jo ikke akkurat som de kun er til for å ivareta dine interesser..

Det er vesentlig forskjellige lovverk bankene må forholde seg til kontra andre, som Apple. Profilering av kundene er bare ett tema. Ril og med i son grådighet er bankene regulert inn mot samfunnsnytte.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Det er vesentlig forskjellige lovverk bankene må forholde seg til kontra andre, som Apple. Profilering av kundene er bare ett tema. Ril og med i son grådighet er bankene regulert inn mot samfunnsnytte.

Det var virkelig ikke noen sammenheng i det du skriver der, hva er det du prøver å si? Hva slags lovverk er det du refererer til som gjør det så ille at andre enn banker tar betalt for tjenester?

Regner ikke med du bruker Vipps heller da? Vil jo ikke gi penger til ett stort internasjonalt, amerikansk og grådig kapitalistisk selskap.. (visa)

Lenke til kommentar

Det var virkelig ikke noen sammenheng i det du skriver der, hva er det du prøver å si? Hva slags lovverk er det du refererer til som gjør det så ille at andre enn banker tar betalt for tjenester?

Regner ikke med du bruker Vipps heller da? Vil jo ikke gi penger til ett stort internasjonalt, amerikansk og grådig kapitalistisk selskap.. (visa)

Helt riktig, bruker ikke vips.

Lenke til kommentar

Klarer vi på noen måte å finne ut om den klokken de sender til Norge har EKG ( selv om den ikke skal virke ) før bestilling i morgen ? Eller bør vi vente å se om noen finner ut av det først?

Apple gir deg 2 ukers returrett. Så det skulle ikke by på noen problemer å returnere den hvis du ikke er i stand til å lure klokka til å tro at den er amerikansk.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...