Gå til innhold

Dette er Apple Watch Series 4

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan gikk dere glipp av dette under konferansen, ble sagt der at to av tingene ble US only. Å kjøpe en Watch 4 er jo dårlig buisness. Den mangler jo 4G og hjertefunksjonene, allikevel betaler man full pris.

Var nok trolig litt for ivrig etter å dele begeistring over messenger, at jeg fikk med meg alt i detalj. :p Men det snur alt på hodet ja. Vanvittig dårlig, og helt utrolig skuffende. 

Lenke til kommentar

jo og dette da:

Samtlige modeller av Apple Watch har vært utstyrt med optisk hjertemåler, som har gjort det mulig for deg å måle pulsen din. Nå kan den også varsle deg hvis pulsen din er under en viss grense, strukket over en sammenhengende periode på ti minutter der du er inaktiv. Dette kan være et tegn på bradykardi, en potensielt alvorlig tilstand der hjertet ikke pumper tilstrekkelig oksygenmettet blod ut i kroppen.

Lenke til kommentar

jo og dette da:

Samtlige modeller av Apple Watch har vært utstyrt med optisk hjertemåler, som har gjort det mulig for deg å måle pulsen din. Nå kan den også varsle deg hvis pulsen din er under en viss grense, strukket over en sammenhengende periode på ti minutter der du er inaktiv. Dette kan være et tegn på bradykardi, en potensielt alvorlig tilstand der hjertet ikke pumper tilstrekkelig oksygenmettet blod ut i kroppen.

Vi snakker om EKG, står ikke nevnt noen steder. Hvis du tror den har det, så vær så god, men du vil ble skuffet når du får den. Hør pressekonferansen en gang til. US only, pga den bare er FDA approved. Tenk hvor mange hinder Apple må igjennom for å lansere den i Europe, Norge etc.

Fasiten er fortsatt at den mangler 4G og EKG. Noe som er dårlig.

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Ett fullverdig EKG vil man ikke kunne få med ei klokke. Tull og tøys.

Du har lest dokumentasjonen går bak og sett forklaringene? Den har blitt godkjent av FDA og uavhengig forskningssenter som forsker på hjertesykdommer i USA. Så selvom om feilmarginene selvfølgelig er høyere enn dyrt sykehusutstyr så ser jeg det som bare positivt at det nå er tilgjengelig for folk (i USA vel og merke).

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Du har lest dokumentasjonen går bak og sett forklaringene? Den har blitt godkjent av FDA og uavhengig forskningssenter som forsker på hjertesykdommer i USA. Så selvom om feilmarginene selvfølgelig er høyere enn dyrt sykehusutstyr så ser jeg det som bare positivt at det nå er tilgjengelig for folk (i USA vel og merke).

Snart flommer vel finn.no over av disse amerikansk importerte versjonene til overpris ;)

Lenke til kommentar

Vi snakker om EKG, står ikke nevnt noen steder. Hvis du tror den har det, så vær så god, men du vil ble skuffet når du får den. Hør pressekonferansen en gang til. US only, pga den bare er FDA approved. Tenk hvor mange hinder Apple må igjennom for å lansere den i Europe, Norge etc.

Fasiten er fortsatt at den mangler 4G og EKG. Noe som er dårlig.

Beklager dårlig formulering. Jeg var/er enig med deg. Kan vi bruke en vinkjøler i USA da? Eller vil funksjonen deaktiveres i Norge ?

Lenke til kommentar

Jeg kjøper den glatt i utlandet, om det er pågrunn av for strenge reguleringer sin skyld, at mange skal dø unødvendig, eller få langt verre prognose. Det verste utfallet som kan skje, er at den gir falsk alarm. Og når den er FDA godkjent, så er den nok ganske stabil og nøyaktig. 

Som en person som har tatt EKG flere ganger, så setter jeg mine tvil til at en klokke på håndleddet kan gjøre det spesielt bra. 

Det er vel slik at selv til å måle hjerteslag per minutt så er de ikke helt gode. I hvert fall ikke visst du aktiviserer deg.

Endret av BMWcoupeftw
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Men norske operatører sover i timen så null LTE modell til Norge?.... Ikke noe dual-sim på iPhone her heller da..

Samsung Galaxy Watch Har 4G med eSIM. Kommer visst nok i salg 28. september og skal informasjonen som ligger ute støttes av Telenor og Telia i løpet av 2018. Da får du bedre batteritid og design med på kjøpet ;). Den gleder jeg meg til.

Den er klar for forhåndsbestilling på fredag og i salg den 20.

Lenke til kommentar

Hvordan gikk dere glipp av dette under konferansen, ble sagt der at to av tingene ble US only. Å kjøpe en Watch 4 er jo dårlig buisness. Den mangler jo 4G og hjertefunksjonene, allikevel betaler man full pris.

Hei! Her ble jeg nok litt lurt av Apples norske pressemelding (damn you, small writing!), men har nå oppdatert saken med at to av hjertefunksjonene (enn så lenge) kun vil bli tilgjengelig på det amerikanske markedet.
Lenke til kommentar

Vi er vel i overkant strenge på slike godkjenninger i Norge og slike prosesser tar vel normalt fryktelig lang tid? Har jo blitt oppfordret av offentlige legespesialister her i landet til å importere utstyr i fra utlandet da det har hatt dokumentert effekt men fremdeles ikke var tillatt å selge i Norge så det at en Apple Watch skal gli igjennom har jeg mine tvil om.

Spørsmålet er jo også hvordan Apple låser ned dette. Vil de europeiske modellene kommer med egen firmware hvor EKG er fullstendig ikke eksisterende frem til Apple slipper en oppdatering som åpner opp for det, eller går de for en simpel geolocking så det å bare sette klokka til US som lokalisasjon vil være nok for å få åpnet opp funksjonaliteten?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...