Dead_Angel_90 Skrevet 12. september 2018 Del Skrevet 12. september 2018 Jeg trakk mer enn 5 døde tenner i går og lurer på hva slags mat som er best? Vurderer tre ting; loff med pålegg (eventuelt lettstekt toast), kokte egg eller suppe. Jeg er kjempelei yoghurt fordi det går en time så er jeg sulten igjen. Hvilken av de tre er best og hva annet kan eventuelt lages?Har ingenting på den ene siden å tygge med heller, så jeg trenger noe lett- tygd.Takk for tips! Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 12. september 2018 Del Skrevet 12. september 2018 Du kan kjøre varienten en kompis gjorde etter kjeveoperasjon,potetmos med kjøttdeig som du kjører i en blender,smakte visstnok himmelsk etter 2 uker med suppe. 2 Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 12. september 2018 Del Skrevet 12. september 2018 For meg funka pasta (ikke spaghetti) sånn nogenlunde. 1 Lenke til kommentar
Dead_Angel_90 Skrevet 12. september 2018 Forfatter Del Skrevet 12. september 2018 Du kan kjøre varienten en kompis gjorde etter kjeveoperasjon, potetmos med kjøttdeig som du kjører i en blender, smakte visstnok himmelsk etter 2 uker med suppe. Har ikke blender, men kan prøve det =) Tusen takk for tips Lenke til kommentar
Dead_Angel_90 Skrevet 12. september 2018 Forfatter Del Skrevet 12. september 2018 For meg funka pasta (ikke spaghetti) sånn nogenlunde. Spiste penne noen timer etter trekkinga og det ska man egentlig ikke xD Blei egg i dag, så kan jeg prøve noe pasta senere når det har grodd nok tel at stinga nesten har kommet ut =) Tusen takk for tips! Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 12. september 2018 Del Skrevet 12. september 2018 Grovbrød med peanøttsmør Lenke til kommentar
*NORGE* Skrevet 13. september 2018 Del Skrevet 13. september 2018 Gammeldags hønsesuppe. Småkok en høne så det holder (ca fem timer) i vann så hele hønen dekkes, men ligger relativt trangt i gryten, ta vare på kokekraften. Skjær av kjøttet fra lår og bryst, skjær i SMÅ terninger og mos gjennom bakesikt (https://m2.ikea.com/PIAimages/23790_PE099056_S5.JPG?f=xs). Bland mosen i kokekrafen og spe med hønsebuljong fra Toro til passe konsistens (=slik at det går gjennom sugerør. Tilsett salt/krydder og gjerne et lett sammenpisket egg. Vår egen skoletannleges “munnsåre” utgave av danske “brændende kærlighet”: Kok tre poteter godt og mos godt med gaffel (som til en toåring). Tilsett noen skjeer melk/matfløte, salt og evt litt dill.. Finhakk 50-75 gram rød løk og bløtstek i rikelig olje/margarin. Hakk 100 gram smårettbacon og/eller -skinke enda litt finere og stek sammen med løken. Krydre miksen etter smak og tanngommer, bland med potetmosen og evt en halv teskje tomatpurè. Lenke til kommentar
Pliscin Skrevet 13. september 2018 Del Skrevet 13. september 2018 Kokt egg > suppe > toast Prøv flere varianter av egg, f.eks omelett. Frukt, f.eks banan, eller lag smoothie. Potetmos som nevnt. Eller bare vanlige poteter som man knuser med gaffel også, med saus og noe farseprodukt til. Havregrøt, risengrynsgrøt, rømmegrøt. 1 Lenke til kommentar
Dead_Angel_90 Skrevet 13. september 2018 Forfatter Del Skrevet 13. september 2018 Grovbrød med peanøttsmør Liker desverre ingen av delene :rofl:Men takk for tips Lenke til kommentar
Dead_Angel_90 Skrevet 13. september 2018 Forfatter Del Skrevet 13. september 2018 Gammeldags hønsesuppe. Småkok en høne så det holder (ca fem timer) i vann så hele hønen dekkes, men ligger relativt trangt i gryten, ta vare på kokekraften. Skjær av kjøttet fra lår og bryst, skjær i SMÅ terninger og mos gjennom bakesikt (https://m2.ikea.com/PIAimages/23790_PE099056_S5.JPG?f=xs). Bland mosen i kokekrafen og spe med hønsebuljong fra Toro til passe konsistens (=slik at det går gjennom sugerør. Tilsett salt/krydder og gjerne et lett sammenpisket egg. Vår egen skoletannleges “munnsåre” utgave av danske “brændende kærlighet”: Kok tre poteter godt og mos godt med gaffel (som til en toåring). Tilsett noen skjeer melk/matfløte, salt og evt litt dill.. Finhakk 50-75 gram rød løk og bløtstek i rikelig olje/margarin. Hakk 100 gram smårettbacon og/eller -skinke enda litt finere og stek sammen med løken. Krydre miksen etter smak og tanngommer, bland med potetmosen og evt en halv teskje tomatpurè. Veel, ei hel høne?? =P Da kan jeg heller koke en blomkålsuppe =P Men takk for tipsene! =) Lenke til kommentar
Dead_Angel_90 Skrevet 13. september 2018 Forfatter Del Skrevet 13. september 2018 Kokt egg > suppe > toast Prøv flere varianter av egg, f.eks omelett. Frukt, f.eks banan, eller lag smoothie. Potetmos som nevnt. Eller bare vanlige poteter som man knuser med gaffel også, med saus og noe farseprodukt til. Havregrøt, risengrynsgrøt, rømmegrøt. Ja, mange gode ideer her Tusen takk Lenke til kommentar
*NORGE* Skrevet 13. september 2018 Del Skrevet 13. september 2018 Veel, ei hel høne?? =P Da kan jeg heller koke en blomkålsuppe =P Men takk for tipsene! =) Det var meningen du skulle ha til to-tre dager da . Blomkålsuppe er veldig OK, men langt fra samme proteininnholdet og protein = metthet. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 13. september 2018 Del Skrevet 13. september 2018 Vanlig mat når bedøvelsen er borte. Bare skyld gropene godt med vann. Lenke til kommentar
Dead_Angel_90 Skrevet 13. september 2018 Forfatter Del Skrevet 13. september 2018 Det var meningen du skulle ha til to-tre dager da . Blomkålsuppe er veldig OK, men langt fra samme proteininnholdet og protein = metthet. Joda, ser den =) Joda, jeg spiser så lite fra før at blomkålsuppe holder veldig lenge Hender jeg har salat ved siden av og ^^, Lenke til kommentar
Dead_Angel_90 Skrevet 13. september 2018 Forfatter Del Skrevet 13. september 2018 Vanlig mat når bedøvelsen er borte. Bare skyld gropene godt med vann. Det ække så lett, jeg har veldig lite igjen å tygge med for å si det sånn, så før jeg får broer så blir det vanskelig. Pluss jeg har masse sting som helst ikke ska ut før de går av seg selv å tenke på, vanlig mat kan lett rive dem ut (har skjedd før). Føler meg ikke trygg nok te å spise vanlig mat enda, vil at det har grodd mer før jeg tar sjansen. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 13. september 2018 Del Skrevet 13. september 2018 Fiskegrateng funka for meg da jeg var i dine sko. 1 Lenke til kommentar
Dead_Angel_90 Skrevet 13. september 2018 Forfatter Del Skrevet 13. september 2018 Fiskegrateng funka for meg da jeg var i dine sko. Ja, kan prøve det =) Takk for tipset ^^ Lenke til kommentar
Cecili24 Skrevet 15. september 2018 Del Skrevet 15. september 2018 Havregrøt, karbonader og fiskeboller kanskje? 1 Lenke til kommentar
Dead_Angel_90 Skrevet 15. september 2018 Forfatter Del Skrevet 15. september 2018 Havregrøt, karbonader og fiskeboller kanskje? Havregrøt liker jeg ikke desverre, men kan vurdere karbonader og fiskeboller =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå