linex Skrevet 12. september 2018 Del Skrevet 12. september 2018 Hei.. jeg bygge meg ny pc med samsung 860 ssd, 16gb 2666mhz, i5 8500k, 1070ti Men i wondows er den treg som en maskin fra 1980tallet.. mens når jeg installerer et annet program og kjører disse eller laster ned noe så går alt i normal fart Lenke til kommentar
covah Skrevet 12. september 2018 Del Skrevet 12. september 2018 Har du installert alt av drivere? Chipset og skjermkortdrivere er det viktigste. Du finner de på hjemmesiden til produsenten av hovedkortet og skjermkortet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 12. september 2018 Del Skrevet 12. september 2018 Husk å oppdater Windows om du ikke har gjort det ennå. Det kan skape mye problemer om du ikke har gjort det. Som covah over nevner så kan det også ha med drivere, men som regel blir dette lagt inn automatisk når du oppdaterer windows. Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 12. september 2018 Del Skrevet 12. september 2018 (endret) Er den nylig bygget? Nylig installert Windows kan kunne stjele mye av ressurserne når den ellers er "idle" og kan oppleves som treg, da den kjører en del oppdateringer i bakgrunn... helt til man starter andre programmer.. da blir disse prosessene som regel satt på pause... Endret 12. september 2018 av Krozmar Lenke til kommentar
linex Skrevet 12. september 2018 Forfatter Del Skrevet 12. september 2018 Takk for hjelpen folkens! Kunne se ut som det var oppdatering/driverne som var årsaken:) for alt virker tipp topp nå etter intalasjon av drivere 1 Lenke til kommentar
ColdCode Skrevet 12. september 2018 Del Skrevet 12. september 2018 Filindeksering er noe som kjøres i tiden etter at Windows har blitt installert, og avhengig av hva slags lagring(SSD, HDD, M.2)) du har og hvor mange filer det er på systemet når indekseringen kjører, så kan dette ta alt ifra en halvtime til flere timer før ytelsen er på topp. Min erfaring er at det er dette som "killer" ytelsen på maskinen den første tiden. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå