Gå til innhold

Mangler systemfiler

Anbefalte innlegg

Skulle fikse en PC her om dagen. Det var et ganske vanskelig problem. Maskinen fant ikke masse viktige filer. Blant annet COMMAND.COM.

Den var helt kaputt, så jeg prøvde å kjøre recovery CD-rom. Det var en litt annerledes recovery CD nn jeg var vant til, Det eneste jeg fikk gjort var å innstallere Win98 på nytt. Så jeg prøvde det da, men det gikk ikke, for jeg fikk en melding om at det ikke var mer plass på disken.

Da må jeg vel formatere, (er det ikke det det heter?) og tenkte jeg kunne bruke Fdisk. Men fakta er at jeg ikke har peiling på dette her. Skal jeg bare sette inn en diskett med Fdisk på, så er det enkelt?

Er dette riktig måte å gjøre det på?

Sorry hvis dette ble dårlig formulert...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ganske enkelt med win 98. Det er best om du lager en oppstartsdiskett, eller laster en ned fra nettet (http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm).

Sett i disketten og restart maskinen din, så vil du komme inn i DOS . Her skriver du "format c:", hardisken din vil bli formatert. Når detter er ferdig så setter du inn win98 cd`en din, velg cdrom i DOS ( d: ), så skriver du install.

Håper detter hjelper...:-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...