darkdark Skrevet 12. september 2018 Del Skrevet 12. september 2018 Bor sammen men kompis, som disponerer egen etasje. Problemet er at han røyker inne i sin del av huset. Det står i leiekontrakten at røyking ikke er tillatt, men han røyker selvom. Hvilken konsevkenser kan dette medbringe eventuelt meg? Jeg vil helst ungå at jeg blir kastet ut pga dette og at det blir trukket ifra min del av depositumet. takk for svar! Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 12. september 2018 Del Skrevet 12. september 2018 Har dere separate eller felles leigeavtalar? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 12. september 2018 Del Skrevet 12. september 2018 Personlig hadde jeg tatt det opp med utleier. CYA. Cover your ass. Da slipper du hvertfall å bli beskyldt for dette. 5 Lenke til kommentar
darkdark Skrevet 12. september 2018 Forfatter Del Skrevet 12. september 2018 Personlig hadde jeg tatt det opp med utleier. CYA. Cover your ass. Da slipper du hvertfall å bli beskyldt for dette. Har dere separate eller felles leigeavtalar? Vi har signert på samme leiekontrakt Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 12. september 2018 Del Skrevet 12. september 2018 Med samme leigekontrakt så kan vil ikkje utleiger kunne sei opp avtalen med din kompis utan at det også medfører at din avtale blir sagt opp (du kan sjølvsagt inngå ny leigeavtale etterpå om utleiger vil). Du vil også kunne risikere at du taper depositumet dersom utleigaren blir nødt til å gjere ein større jobb for å få vekk røyklukta. Dette medfører at begge deler som du bekymrer deg over, er reelle bekymringar. 4 Lenke til kommentar
Snapfat Skrevet 12. september 2018 Del Skrevet 12. september 2018 jeg ser to muligheter. Du kan si det til han som det er. Det at du kan få nokså store konsekvenser for at han røyker inne er ett problem for deg og spør han om å stoppe. Etter du har sagt ifra vil det være uansvarlig og frekt av en kompisen din om han fortsetter å røyke inne etter at han er blitt bevisstgjort på konsekvensene for både deg og han, om han fortsetter så f*ck han, imo. Eller så tar du en telefon til utleier, sier at han røyker inne noe du ikke vil vær medskyldig i. Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 12. september 2018 Del Skrevet 12. september 2018 Man bør også være obs på at en ikke bare risikerer depositum. Rensing og evt utbytting av leilighet og inventar kan bli dyrt og dere risikerer å måtte betale erstatning i ettertid som er betydelig høyere enn depositumet. 3 Lenke til kommentar
Visum Skrevet 12. september 2018 Del Skrevet 12. september 2018 Man bør også være obs på at en ikke bare risikerer depositum. Rensing og evt utbytting av leilighet og inventar kan bli dyrt og dere risikerer å måtte betale erstatning i ettertid som er betydelig høyere enn depositumet. Det er sant. Du må ta tak i dette med en eneste gang! Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 13. september 2018 Del Skrevet 13. september 2018 Overnattet nylig på hotell og der var det tydelig merket at en måtte betale 1500,- om en røyket på rommet, så jeg tipper det er noe tilsvarende som skal dekke rengjøring Lenke til kommentar
Vegard# Skrevet 13. september 2018 Del Skrevet 13. september 2018 Overnattet nylig på hotell og der var det tydelig merket at en måtte betale 1500,- om en røyket på rommet, så jeg tipper det er noe tilsvarende som skal dekke rengjøring Å røyke inne et par dager mens du bor på hotell kan nok ikke sammenlignes med å røyke inne i sin egen leilighet over mange måneder/år. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 13. september 2018 Del Skrevet 13. september 2018 (endret) Taket i en slik leilighet blir gult og flekkete, veggene også. Det krever MYE jobb for å rengjøre en innrøyka leilighet. Dampvasking av vegger bl.a. tar mye tid. Hjalp en kompis å flytte ut fra hybelen sin på 90-tallet en gang, han hadde røyket MYE inne...veggene var faen meg seige. Vi måtte leie dampvaske utstyr og stå dampe veggene saaaaaaaaaaaakte for å få orginalfargen frem under igjen. Møbler og annet inventar stinker også i flere år etterpå hvis det ikke blir spesialbehandlet. Endret 13. september 2018 av Bytex 2 Lenke til kommentar
BIGG Skrevet 13. september 2018 Del Skrevet 13. september 2018 Å røyke inne et par dager mens du bor på hotell kan nok ikke sammenlignes med å røyke inne i sin egen leilighet over mange måneder/år. På hotellet jeg jobber har vi to såkalt "allergisikre" rom. Det har vert røyka en gang på et slikt rom, og regninga kom på over 40.000 kroner... Full oppussing, nye tekstiler, møbler, madrasser, sengegavler etc. etc. 2 Lenke til kommentar
darkdark Skrevet 13. september 2018 Forfatter Del Skrevet 13. september 2018 Takk for svar allesammen!. Jeg har ligget inn 20 000kr i depositum, så dette må jeg ta taki. 2 Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 13. september 2018 Del Skrevet 13. september 2018 Be han kjøpe luftrenser stående på rett ved siden av seg hver gang han røyker 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z Skrevet 13. september 2018 Del Skrevet 13. september 2018 (endret) Altså jeg hadde kuttet kontakten med en sånn fyr uansett, bare å melde til utleier for og i hvertfall prøve å redde ditt eget skinn her. Han er et rasshøl om han ødelegger andre sine eiendommer samt sin egen helse fordi han er for LAT til å gå ut døren. Glem ikke at han fucker deg i samme slengen, topp fyr. Endret 14. september 2018 av Slettet-GlDE6z Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå