boza Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Hei Jobber med IT i hverdagen, har også vært med på skolelinux oppsett. Og det er Debian/skolelinux jeg kommer til å jobbe med i framtida og Red hat hjemme stort sett, er nybegynner, og har derfor bestemt meg for å kjøpe en bok som passer, hvilken kan være best? tenker på da en jeg kan bruke i forbindelse med jobb (Debian skolelinux) og Red Hat hjemme. Boken om Linux av David Elboth? Mvh Boza Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Jeg synes Elboth-bøkene suger. Alt jeg har sett som er gitt ut av O'Reilly har vært bra. Debian har mye dokumentasjon tilgjengelig i pdf-format på nett. Lenke til kommentar
boza Skrevet 17. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2003 Forklar hvorfor Elboth bøkene suger..? Basic Linux i bokform.... På hvilken måte? Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Elboth-bøkene er typiske eksempler på dårlige data-bøker. De er lite engasjerende skrevet, har mange skjermbilder og er bygd opp rundt framgangsmåter istedenfor å forklare konsept. Den koster 500 kr! For den prisen får du sikkert _to_ gode linux-bøker fra amazon. Lenke til kommentar
boza Skrevet 17. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2003 har du to eksempler som kan passe meg Arehb? takker for innspill også. Lenke til kommentar
Leffy Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Bokkilden.no har en bok av Elboth som egner seg stort sett for nybegynnere. Linux 2 i 1. Har boka sjøl, veldig fornøyd. Du får også med 3 cd'er av Red Hat 8.0 Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 For 500 kr kan du med dagens dollarkurs handle to bøker for 60 dollar på amazon.com, inkludert frakt. Denne ser bra ut: http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detai...=glance&s=books (ISBN: 0471208841) Denne ser veldig interessant ut: http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detai...=glance&s=books (ISBN: 0764525085) Dette vil alt i alt koste < 450 kr. Vil du ha noe mer avansert etter hvert har O'Reilly mye å by på. Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Så mange som mulig :-P De har en del bøker på biblioteket. Det skal dog sies at de ferreste av de går spesifikt på debian/skolelinux (om noen av de), men alikavell er de veldig nyttige. Jeg ville faktisk startet med å lese 2-3 bøker fra biblioteket før jeg kjøpte en bok. Dermed vil du ha litt bakrunskunskap før du kjøper noen bøker. Egentlig tror jeg ikke du trenger å kjøpe noen bøker i det hele tatt, det har du biblioteket for. Selv om bøkene er relativt gamle gjør ikke det noe, mye av det basic er det samme, eller virker det samme for brukeren. Selv leste jeg en 5-6000 sider (sommerferie med foredre, uten pc), men det er nokk litt overkill(mye repetering). Jeg ville tatt de 2 tykkeste linux bøkene, + en av elboth sine og kost meg med de en helg. Om det er et kapittel spesifikt til en distro, som innstalasjon av redhat, kan du trygt hoppe over den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå