clink Skrevet 13. september 2018 Del Skrevet 13. september 2018 (endret) Pavens audiens-hall i Vatikanet ser ut som en (giftig?) slange både utenpå og inni.Er det et symbol på edle motiver tro?https://www.theapricity.com/forum/showthread.php?217942-Giant-snake-hidden-at-the-Vatican Og for den som vil lese litt om mange-årig arbeid med å finne, arrestere, straffe massemordere og pedofile, gjerne i de høyere samfunnsskikt, så kan dette Canadiske nettstedet være noe.International Tribunal for Crime in Church and StateIkke uventet er det en del om paven der...http://itccs.org Endret 13. september 2018 av clink 2 Lenke til kommentar
DjSlayer Skrevet 19. september 2018 Del Skrevet 19. september 2018 (endret) https://dailycaller.com/2018/09/11/pope-francis-satan-attacking-the-church/ Paven sier at det er som om djevelen ( i skikkelse som "the Great Accuser” ) nå angriper den katolske kirken med avsløringer av pedofili, og anklager om pedofili. Det er altså anklagerne som er djevelen! "The pontiff, who has refused to address allegations that he and 32 other church officials covered up sexual abuse allegations against former Cardinal Theodore McCarrick, said that the scandal besetting the church was not the fault of criminal bishops, but of those who have brought forth accusations." Det morsomme her er at i gammel-hebraisk så betyr "satan" annklageren, jeg bare lurer på om det ikke er en sammenheng til dette og ikke at paven har blitt gal. Endret 19. september 2018 av DjSlayer Lenke til kommentar
UglaSukk Skrevet 19. september 2018 Forfatter Del Skrevet 19. september 2018 Det morsomme her er at i gammel-hebraisk så betyr "satan" annklageren, jeg bare lurer på om det ikke er en sammenheng til dette og ikke at paven har blitt gal. Du må nesten lese artikkelen. Paven : "In these times, it seems like the ‘Great Accuser’ has been unchained and is attacking bishops. (...) He tries to uncover the sins, so they are visible in order to scandalize the people." Det er altså Satan som står bak, gjennom det åndelige plan.Og han virker gjennom mennesker : "...that Archbishop Carlo Maria Vigano and other clerics like him who have accused Cardinal Donald Wuerl of covering up accusations against McCarrick and found accusations against Francis and other bishops to be credible, are in fact doing Satanic work by bringing accusations against the clergy to light." Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 19. september 2018 Del Skrevet 19. september 2018 Du må nesten lese artikkelen. Paven : "In these times, it seems like the ‘Great Accuser’ has been unchained and is attacking bishops. (...) He tries to uncover the sins, so they are visible in order to scandalize the people." Det er altså Satan som står bak, gjennom det åndelige plan.Og han virker gjennom mennesker : "...that Archbishop Carlo Maria Vigano and other clerics like him who have accused Cardinal Donald Wuerl of covering up accusations against McCarrick and found accusations against Francis and other bishops to be credible, are in fact doing Satanic work by bringing accusations against the clergy to light." Vel, djevelen er vel ikke avskaffet innenfor katolsk teologi, selv om han i høy grad er det i lutheransk (som vi har i Norge). Lenke til kommentar
DjSlayer Skrevet 19. september 2018 Del Skrevet 19. september 2018 Du må nesten lese artikkelen. Paven : "In these times, it seems like the ‘Great Accuser’ has been unchained and is attacking bishops. (...) He tries to uncover the sins, so they are visible in order to scandalize the people." Det er altså Satan som står bak, gjennom det åndelige plan.Og han virker gjennom mennesker : "...that Archbishop Carlo Maria Vigano and other clerics like him who have accused Cardinal Donald Wuerl of covering up accusations against McCarrick and found accusations against Francis and other bishops to be credible, are in fact doing Satanic work by bringing accusations against the clergy to light." Paven bruker ett poetiskt språk med referanser til både det gammle og nye testamentet samt nyere mytologi, men igjen i gamle testamentet bruker de utrykket satan om "the great accuser" og har ingen referanse til det nye testamentets djevel (Arch-angel Lucifer). Lenke til kommentar
UglaSukk Skrevet 19. september 2018 Forfatter Del Skrevet 19. september 2018 (endret) Paven bruker ett poetiskt språk med referanser til både det gammle og nye testamentet samt nyere mytologi, men igjen i gamle testamentet bruker de utrykket satan om "the great accuser" og har ingen referanse til det nye testamentets djevel (Arch-angel Lucifer). Paven har referert til "the great accuser" igjen i dag, og det virker på meg som han ikke har så klart skille mellom djevelen og "the great accuser" som det du snakker om. Det virker som det for ham er samme sak. "Pope makes yet another cryptic reference to ‘Great Accuser’ amid Vigano allegations." (...) Francis shifted from thoughts on Christ’s compassion to those concerning His silence before the “Great Accuser.” Som du ser, om du leser litt på linken, det er ( ifølge Francis ) "the great accuser" som får folket til å rope "korsfest", https://www.lifesitenews.com/news/pope-shares-fourth-installment-of-his-great-accuser-homily-series Virker rimelig klart at paven bruker "the great accuser" synonymt med Djevelen. Endret 19. september 2018 av UglaSukk 1 Lenke til kommentar
DjSlayer Skrevet 19. september 2018 Del Skrevet 19. september 2018 Paven har referert til "the great accuser" igjen i dag, og det virker på meg som han ikke har så klart skille mellom djevelen og "the great accuser" som det du snakker om. Det virker som det for ham er samme sak. "Pope makes yet another cryptic reference to ‘Great Accuser’ amid Vigano allegations." (...) Francis shifted from thoughts on Christ’s compassion to those concerning His silence before the “Great Accuser.” Som du ser, om du leser litt på linken, det er ( ifølge Francis ) "the great accuser" som får folket til å rope "korsfest", https://www.lifesitenews.com/news/pope-shares-fourth-installment-of-his-great-accuser-homily-series Virker rimelig klart at paven bruker "the great accuser" synonymt med Djevelen. Jeg har ingen intensjon til å forsvare paven, om han så er gal eller ikke er totalt irrelevant for meg. Min eneste intensjon var å peke ut at satan i gammle testamentet har en helt annen betyding en den vi i den moderne verdenen assosierer med ordet satan. En liten bit trivia for å si det slikt. Att Vatikanet skal forsvare disse prestene er en helt annen historie, de burde bli utlevert til rettstaten og dømt der etter. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 19. september 2018 Del Skrevet 19. september 2018 Jeg har ingen intensjon til å forsvare paven, om han så er gal eller ikke er totalt irrelevant for meg. Min eneste intensjon var å peke ut at satan i gammle testamentet har en helt annen betyding en den vi i den moderne verdenen assosierer med ordet satan. En liten bit trivia for å si det slikt. Att Vatikanet skal forsvare disse prestene er en helt annen historie, de burde bli utlevert til rettstaten og dømt der etter. Hva mener du skiller de to? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå