UglaSukk Skrevet 12. september 2018 Del Skrevet 12. september 2018 https://dailycaller.com/2018/09/11/pope-francis-satan-attacking-the-church/ Paven sier at det er som om djevelen ( i skikkelse som "the Great Accuser” ) nå angriper den katolske kirken med avsløringer av pedofili, og anklager om pedofili. Det er altså anklagerne som er djevelen! "The pontiff, who has refused to address allegations that he and 32 other church officials covered up sexual abuse allegations against former Cardinal Theodore McCarrick, said that the scandal besetting the church was not the fault of criminal bishops, but of those who have brought forth accusations." 3 Lenke til kommentar
8DX8QO0Y Skrevet 12. september 2018 Del Skrevet 12. september 2018 (endret) Han prøver bare å opprettholde makten sin. Endret 12. september 2018 av 8DX8QO0Y Lenke til kommentar
fiskerdigg123 Skrevet 12. september 2018 Del Skrevet 12. september 2018 Jeg elsker når galskapen viser sitt sanne ansikt. 1 Lenke til kommentar
ozone Skrevet 12. september 2018 Del Skrevet 12. september 2018 Merkelig; det er jo ikke mange dagene siden det var et innslag dagsrevyen at han beklaget både kirkens handlinger og at det var prøvd dysset ned tidligere. Han tok jo vitterlig avstand fra handlingene, de som hadde utført dem, og kirkens cover up. Jeg velger å tro på ordentlige media. Den siden du linker til ser noe suspekt ut... 1 Lenke til kommentar
fiskerdigg123 Skrevet 12. september 2018 Del Skrevet 12. september 2018 Merkelig; det er jo ikke mange dagene siden det var et innslag dagsrevyen at han beklaget både kirkens handlinger og at det var prøvd dysset ned tidligere. Han tok jo vitterlig avstand fra handlingene, de som hadde utført dem, og kirkens cover up. Jeg velger å tro på ordentlige media. Den siden du linker til ser noe suspekt ut... https://www.vaticannews.va/en/pope-francis/mass-casa-santa-marta/2018-09/pope-francis-mass-great-accuser-bishops-scandal.html Er Vatikanets egne sider bedre? Lenke til kommentar
ozone Skrevet 12. september 2018 Del Skrevet 12. september 2018 https://www.vaticannews.va/en/pope-francis/mass-casa-santa-marta/2018-09/pope-francis-mass-great-accuser-bishops-scandal.html Er Vatikanets egne sider bedre? Interessant at noen kan tro at det der er "Vatikanets egne sider". Vent litt, mens jeg oppretter "DenNorskeKirkeNews.no" så skal du få lese artige ting "kirken mener" 3 Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 12. september 2018 Del Skrevet 12. september 2018 Det hadde vært interessant å lese et seriøst medie som gjenga begge sider i saken. Så lenge bare én side gjengis, er det ikke lett å ta stilling. 2 Lenke til kommentar
fiskerdigg123 Skrevet 12. september 2018 Del Skrevet 12. september 2018 (endret) Interessant at noen kan tro at det der er "Vatikanets egne sider". Vent litt, mens jeg oppretter "DenNorskeKirkeNews.no" så skal du få lese artige ting "kirken mener" https://www.vaticannews.va/en/about-us.html Vil vel tørre påstå at det er rimelig freidig av deg å påstå at dette her ikke stemmer? Hvis du google dette så er det i tillegg eid av Vatican Media, som da eier siden vatican news. https://en.wikipedia.org/wiki/Vatican_Media "Vatican Media (formerly Centro Televisivo Vaticano) is the Holy See national broadcaster of the Vatican City State which first aired in 1983." Endret 12. september 2018 av fiskerdigg123 Lenke til kommentar
ozone Skrevet 12. september 2018 Del Skrevet 12. september 2018 Vatikanstaten og selve Vatikanet der Paven bor og virker, er to forskjellige ting. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 12. september 2018 Del Skrevet 12. september 2018 Og dette er en nyhet? Slik har de holdt på i hundrevis av år. Kirken er et fristed for pedofile. Personer som vil voldta barn søker seg ofte til kirken, fordi de vet at der blir de beskyttet. Paven og hans kardinaler er ekstremt ondskapsfulle, og totalt blottet for både empati og moral. 3 Lenke til kommentar
fiskerdigg123 Skrevet 12. september 2018 Del Skrevet 12. september 2018 Vatikanstaten og selve Vatikanet der Paven bor og virker, er to forskjellige ting. Men det står jo SPESIFIKT at de er nyhetsrøret for "the holy see". Jeg har lagt fram massevis av beviser her, vis gjerne til noe annet her enn din mening om at jeg tar feil. Lenke til kommentar
Han Far Skrevet 12. september 2018 Del Skrevet 12. september 2018 Interessant at noen kan tro at det der er "Vatikanets egne sider". Vent litt, mens jeg oppretter "DenNorskeKirkeNews.no" så skal du få lese artige ting "kirken mener" Men klarer du å registrere DenNorskeKirkeNews.va? 1 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 12. september 2018 Del Skrevet 12. september 2018 Den nåværende paven har slippet billig unna ved å bli varmt mottatt av den venstreliberale pressen: han snakker mye om at Europa må ta inn flere flyktninger, maser om klimaendringer etc Lenke til kommentar
Ingeniør Skrevet 12. september 2018 Del Skrevet 12. september 2018 Ja, om du faktisk tror ordrett på det som står I bibelen, er du nok gal. Er nok ikke noe han har blitt over natten. Paven og hans kardinaler er ekstremt ondskapsfulle, og totalt blottet for både empati og moral. Om man ikke tror er dette nærmere sannheten for de "religiøse". Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 12. september 2018 Del Skrevet 12. september 2018 Den nåværende paven har slippet billig unna ved å bli varmt mottatt av den venstreliberale pressen: han snakker mye om at Europa må ta inn flere flyktninger, maser om klimaendringer etc Ja så fælt. Blekner i sammenligning med barneovergrepene. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 12. september 2018 Del Skrevet 12. september 2018 https://www.vaticannews.va/en/pope-francis/mass-casa-santa-marta/2018-09/pope-francis-mass-great-accuser-bishops-scandal.html Er Vatikanets egne sider bedre? Det framstår som en offisiell uttalelse. Jeg forstår at den isolert sett kan framstå som at man bagatelliserer overgrepene, men det er ikke nødvendigvis tilfellet (jeg har ikke satt meg spesielt inn i saken, eller fulgt den utadgående informasjonsstrømmen fra Vatikanet). Jeg er enig i at de som er imot kristendommen og religiøse generelt forsøker å slå politisk mynt på de fæle tingene som har hendt. Det ser vi jo i denne tråden også: "De er slemme alle sammen, osv." Det kan være en fordel å forholde seg til at verden er litt mer komplisert enn fiendebildene fra disneyfilmer, skjønt det er vel ikke det folk ønsker å høre. 1 Lenke til kommentar
UglaSukk Skrevet 12. september 2018 Forfatter Del Skrevet 12. september 2018 Til de som tviler på troverdigheten til linken min : Gjør et google-søk etter "pope" / "silence". Mange artikler om hvordan paven trekker fram "silence" som en viktig kristen dyd i forbindelse med avsløringene og anklagene. For eksempel : "Pope Francis Embraces Silence as Calls Grow for Response to Allegations - The New York Times" Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 12. september 2018 Del Skrevet 12. september 2018 (endret) Helt sjukt.. Det som er det veste med det hele er at disse pedofile folka har drevet med dette sikkert i flere hundre år. Og hvem vet, kanskje enkelte av pavene også har vært det. Det er ganske skummelt å tenke på at en med så mye makt kan være det. Når man hører om hvordan sakene har blitt skjult så skulle man nesten tro det. Endret 12. september 2018 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
fiskerdigg123 Skrevet 13. september 2018 Del Skrevet 13. september 2018 Det framstår som en offisiell uttalelse. Jeg forstår at den isolert sett kan framstå som at man bagatelliserer overgrepene, men det er ikke nødvendigvis tilfellet (jeg har ikke satt meg spesielt inn i saken, eller fulgt den utadgående informasjonsstrømmen fra Vatikanet). Jeg er enig i at de som er imot kristendommen og religiøse generelt forsøker å slå politisk mynt på de fæle tingene som har hendt. Det ser vi jo i denne tråden også: "De er slemme alle sammen, osv." Det kan være en fordel å forholde seg til at verden er litt mer komplisert enn fiendebildene fra disneyfilmer, skjønt det er vel ikke det folk ønsker å høre. Jeg er i utgangspunktet enig med deg i at det nødvendigvis ikke er målet å bagatellisere overgrepene, men konsekvensene av å uttale seg på den måten som blir gjort her har en tendens til å ende opp slikt. Spesielt når det gjelder kristendommen, da som du sier så er folk ute etter å skape kontrovers. Når det er sagt så er mitt problem med dette at det er svært lite gjennomtenkt fra Paven - det er på grensen til provoserende hvor dumt det er å uttale seg på denne måten. Jeg regner med at han personlig ikke støtter overgrep, men hvordan dette blir framstilt er veldig uheldig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå