sedsberg Skrevet 11. september 2018 Del Skrevet 11. september 2018 I en eller annen windows-oppdatering har det tydeligvis sneket seg inn en bug. Lyd og bilde er ikke lengre synkronisert ved video-avspilling. Verken lokale filer eller på f.eks. Youtube. Etter bare et par minutter kan man tydelig se at lyd og bilde ikke går likt lengre. Har siste drivere til alt og har testet med to lydkort, både analoge og digitale utganger. Lydkort 1: Integrert Realtek-lydkort på Asus Strix x99 Gaming. Lydkort 2: Soundblaster Zxr. CPU: i7 6800K GPU: GTX 1080 OS: Windows 10 x64 V.1803 Lenke til kommentar
mrkaisen Skrevet 11. september 2018 Del Skrevet 11. september 2018 (endret) I en eller annen windows-oppdatering har det tydeligvis sneket seg inn en bug. Lyd og bilde er ikke lengre synkronisert ved video-avspilling. Verken lokale filer eller på f.eks. Youtube. Etter bare et par minutter kan man tydelig se at lyd og bilde ikke går likt lengre. Har siste drivere til alt og har testet med to lydkort, både analoge og digitale utganger. Lydkort 1: Integrert Realtek-lydkort på Asus Strix x99 Gaming. Lydkort 2: Soundblaster Zxr. CPU: i7 6800K GPU: GTX 1080 OS: Windows 10 x64 V.1803 Problemet er Windows 10. Ville heller gått over til Apple macOS eller Linux. Mye mindre problemer. Selv om du får fikset problemene med Windows 10, fortsetter Microsoft med tvangsoppdateringer og tvangsrestart. Dette "systemet" er garantert mange flere feil i fremtiden. Du vil spare masse tid og penger om du går over til et skikkelig operativsystem som ikke spammer tvangsoppdateringer. Om Windows 10 i det hele tatt var laget for brukerne, hadde man ikke trengt alle disse tvangsoppdateringene som lager krøll og surr. Med Windows 10 ender man opp med å bruke mer tid på "oppdatere" datamaskinen enn å faktisk bruke den. Hilsen en som har mistet totalt sansen for alt som har med Windows 10. Endret 11. september 2018 av mrkaisen Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. september 2018 Forfatter Del Skrevet 11. september 2018 Jeg tror jeg fant problemet. Om det er en bug kan kanskje diskuteres, men det var definitivt Windows som knota det til. Flere av instillingene blir nullstilt i tide og utide. Sansynligvis ved oppdateringene. Nå var det strømalternativene som var satt fra "High performance" og tilbake til "balanced", noe som gjorde at CPU-hastighet blir redusert ved lite CPU-bruk. Og siden Windows suger reduserer den hastigheten for mye. Lenke til kommentar
mrkaisen Skrevet 11. september 2018 Del Skrevet 11. september 2018 (endret) Jeg tror jeg fant problemet. Om det er en bug kan kanskje diskuteres, men det var definitivt Windows som knota det til. Flere av instillingene blir nullstilt i tide og utide. Sansynligvis ved oppdateringene. Nå var det strømalternativene som var satt fra "High performance" og tilbake til "balanced", noe som gjorde at CPU-hastighet blir redusert ved lite CPU-bruk. Og siden Windows suger reduserer den hastigheten for mye. Ok fint at du fikset det. Forhåpentligvis skjer det ikke igjen, men desverre er jeg helt sikker på at Windows 10 vil lage mer tull for deg og millioner av andre. For eksempel, om du prøver å slette apps blir disse også reinstallert. Vet ikke helt hva Microsoft tror de driver med, men jeg liker det ikke. Men igjen fint at alt fungerer igjen. I alle fall foreløpig. Skjer det mer tull, husk at ingen kan tvinge deg til å bruke Windows 10. Endret 11. september 2018 av mrkaisen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå