seie Skrevet 11. september 2018 Del Skrevet 11. september 2018 Hei! Jeg trenger litt hjelp!. Jeg har en WD Ext HDD 2TB disk. Jeg har omtrent 2TB på disken med filer og diverse. Der jeg ikke får komme meg inn på fordi den er i ett slags RAW modus. Når jeg plugger den til maskinen etter ha startet maskinen kommer det opp en melding med att jeg må "formatere HDD. dette vill jeg ikkje gjøre fordi då mister jeg vel alt. Og når jeg går på Filutforsker og på min datamaskin for og Opne/explore disken så kommer det opp en melding med "Location is not available".. Jeg har prøvd en del CMD commander. Er det noe jeg kan gjøre for og ikke miste filer og diverse inne på denne? Noen som har flere tips? ----Legger ved noen bilder. -MVH Seie Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 11. september 2018 Del Skrevet 11. september 2018 RAW betyr at filsystemet er ukjent. Om det er et mer eller mindre alvorlig problem er ikke enkelt å si. Hvis data på disken er verdifulle så er det best å la noen profesjonelle gjøre jobben. Det er mulig å prøve selv, men i verste fall kan det gjøre problemet større. Recuva eller PhotoRec er blant mulige gratisprogram. PS: det er velkjent at eksterne disker er et lite trygt sted å lagre data. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå