Zicos Skrevet 11. september 2018 Del Skrevet 11. september 2018 (endret) Trenger tilgang til en enkel web-server for å lese av noe data, og i den forbindelse er jeg på jakt etter en mobilrouter med ethernet-utgang. Jeg har forsøkt meg med en TP-Link TL-MR6400, men den er av en eller annen grunn usynlig når jeg forsøker å kontakte den over internett ved bruk av public IP både i nettleser og ved bruk av ping. Er det noen som kan foreslå en router de har som fungerer til dette formålet? Endret 12. september 2018 av Zicos Lenke til kommentar
Krokan Skrevet 11. september 2018 Del Skrevet 11. september 2018 Hva har du oppgitt under APN? 3 Lenke til kommentar
Zicos Skrevet 12. september 2018 Forfatter Del Skrevet 12. september 2018 (endret) Står bare Telenor Når jeg først satte opp routeren fungerte det, men etter en liten time sluttet det å fungere som det skulle. Endret 12. september 2018 av Zicos Lenke til kommentar
oddeh Skrevet 12. september 2018 Del Skrevet 12. september 2018 Lagt inn port forward? Lenke til kommentar
Krokan Skrevet 12. september 2018 Del Skrevet 12. september 2018 (endret) Feilen ligger i APN, bytt ut Telenor med internet.public Da vil du få egen IP-adresse som du kan forwarde slik du ønsker Endret 12. september 2018 av Krokan 1 Lenke til kommentar
Jokkmokk med sokk Skrevet 12. september 2018 Del Skrevet 12. september 2018 Bare vær obs på at da forsvinner brannmuren i Telenors mobilnett samtidig, slik at all trafikk utenfra og til ruteren tillates. Den trafikken vil gå på datapakka du har. Spiller vanligvis liten rolle, men om datapakka plutselig forsvinner raskere enn normalt kan det være årsaken. Det må uansett til hvis du skal ha en server bak mobilnettet ? 1 Lenke til kommentar
Zicos Skrevet 13. september 2018 Forfatter Del Skrevet 13. september 2018 (endret) Prøvde å endre APN, men har fortsatt samme problemet. edit: Prøvde ett SIM-kort fra Telia, og med vpn.netcom.no, og da får jeg i hvert fall respons når jeg pinger. edit2: Etter å ha aktivert remote access får jeg også kontakt med routeren gjennom nettleseren. Takk skal dere ha Endret 13. september 2018 av Zicos Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå